| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
BMW sc hemsida
|
2279 besök totalt |
|
BMW sc hemsida
Är det skit bakom tangenterna eller....... När jag går in på BMW SC hemsida och går ner till knappen för att komma till forumet, så hamnar jag på BMW CS hemsida????????? Har jag/vi blivit utsatta för en hacker attac? _________________ Per-ola Mattsson |
||||||
|
Ja, fast vi sa specifikt till vår "hacker" att det bara gällde Jr och Sr
Det kommer information på vår hemsida vad det lider. Webmaster Bäck kan bara använda ett pekfinger...
Vi håller på att flytta runt. Rejsa är vattenhålet för medlemmar som håller till på Rejsa, och vill tjattra med eller om varandra där. Likaså finns Fejsboken för medlemmar som föredrar att tjattra där - oftast via sådana däringa trådlösa "poddar" och "paddor". Dessutom existerar vi sedan länge på moderklubbens forum - om ännu i det tysta. Vi finns säkert även på andra, för mig, okända ställen också. Då vi inom en inte alltför avlägsen framtid lär ha enbart en officiell hemsida för BMW-klubbsfären så försöker vi samla allt på ett ställe för enklare administration, och en gemensam fokuserad utveckling av en väl fungerande hemsida med all information, och alla funktionaliteter som våra medlemmar önskar. Fördelen är också att vi då äger den samlade "informationskällan", dvs alla reportage, bilder, rapporter m.m. Ingen annan än vi själva kan då alltså råka göra kardinalfelet att dra ur sladden till eluttaget, eller radera hårddisken, och därmed sudda bort vår plats i världshistorien
_________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Måns skrev "Ja, fast vi sa specifikt till vår "hacker" att det bara gällde Jr och Sr"
Ser du Emil denna totala hets jakt och mot arbetande på oss E21 ägare, Harald kan säkert intyga att det samma händer honom. Med våra bilar som hade fått dagens vindtunnel tester att få hicka så behöver vi inte mer (luft)motstånd
_________________ Per-ola Mattsson |
||||||
|
Jag hör ett "vi kommer flytta vårt officiella forum från Rejsa" mellan raderna?
Planen att även eftersnackstrådar osv hamnar på klubbens egen sida och inte här då antar jag? Keep me posted
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re:
Det hoppas jag verkligen inte, för då försvinner ju chanserna till exponering av sig själv och klubben till de som egentligen inte läser om Bmw klubben men trillar in på tråden iaf, men det förutsätter jag de tänk på
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||
|
Re:
+1 _________________ Stefan Larsson |
||||||
Det hoppas jag verkligen inte, för då försvinner ju chanserna till exponering av sig själv och klubben till de som egentligen inte läser om Bmw klubben men trillar in på tråden iaf, men det förutsätter jag de tänk på Jag håller med flesh å höfönen, alltså Rejsa är ett BMW forum så jag hoppas Rejsa följer med i flytten om det nu blir någon stor sammanslagning. Jag tycker rejsa's kunskap och info/tips har mycketer att ge oss i BMW SC. Så ropen skalla Rejsa åt alla...... _________________ Per-ola Mattsson |
||||||
|
Alla är naturligtvis välkomna att fritt exponera klubben var man anser att det är passande.
Eftersnackstrådar, biltrådar etc tillhör den exponeringen. Exponering är alltid något som eftersträvas - inte bara av den enskilde medlemmen utan också av klubben. Som jag skrev ovan, det finns ett gäng som har Rejsa som sitt främsta vattenhål. Inte bara för att virtuellt träffa BMWSC-medlemmar utan också för att träffa andra motorintresserade. Det är bara att fortsätta med det. Den öppna forumdelen vi har på Rejsa lär inte försvinna om så inte önskas. Däremot så är Rejsa inte klubbens officiella forum, men eftersom vi har hängt här många av oss under lång tid så finns det en tro att det är så. Det är också därför som många hänvisar andra hit för att få eller söka information om klubben. Vad vi försöker göra är inget unikt utan i stort sett alla, om inte alla, klubbar här på Rejsa har sin egen hemsida och sitt eget forum som främsta kommunikationsmedel mellan klubb och medlemmar. Vill närmare 3000 medlemmar, och ett antal potentiella medlemmar, inom BMW-klubbsfären tex fråga eller söka information om BMWSC, eller läsa om vår verksamhet så är det ganska naturligt att försöka göra det via egen hemsida och eget forum först och främst. Det vi själva skriver där sparas, och kommer alltid att vara åtkomligt för alla befintliga och framtida medlemmar oavsett vad som händer med andra forum utanför klubbsfären. Vill man sedan umgås virtuellt genom att tjattra, skapa eftersnackstrådar, biltrådar, eller gudbevars hålla på med off-topic med andra medlemmar och likasinnade både här, där, eller på andra ställen utanför vårt officiella forum så är det bara att fortsätta med det. Inget revolutionerande egentligen, eller?
Nu loggar jag ut för att hinna få lite sömn innan det är dags för styrelsemöte med moderklubben där bla planeringen inför vårträffen på Mantorp och sommarträffen på Knutan ska diskuteras. Vill någon skrika eller fråga om ovanstående, eller möjligen bara prata "off-topic" ( ) så har ni mitt telefon# på vår hemsida.
_________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Jag förstår precis vad du menar Måns, och tanken är väldigt god att vi ska samla allt på samma ställe, men det jag menar är att om man finns på flera ställen och flera forum så finns risken för urvattning,
och det blir ingen fart på något av forumen, tycker det vore synd bara. Men det lär framtiden utvisa
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||
|
Re:
Fel! Var försiktig med historieskrivningen Måns.
Från 2005 (till nutid?) har rejsa.nu varit BMW Sport Clubs officiella forum: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ----------------------------------- Jag delar Marcus, Stefan och Per-Olas synpunkter. Med det sagt bryr jag mig inte heller om hur många forum som finns och vilket som är det "officiella". Forum fungerar som så att diskussionen (oavsett "politiska" beslut) förs på det forum som är mest attraktivt - alltid det där majoriteten håller till för det är den man har utbyte av.
Men om nu klubben genom ett beslut i styrelsen(?) valt en annan väg, har du/ni pratat med Magnus?
Han ställer ju några imho obesvarade frågor i denna tråd... _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
BMW sc hemsida
|
2279 besök totalt |