| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Vad är det för fel på Opel GT?
|
<< 1, 2, 3 >> 6 besök senaste veckan (21697 totalt) |
Tycker inte det känns det minsta fel att säga Opel (om det nu inte är bilens amerikanska namn du tänker på då). Finns ju massa skojiga starkt bankapabla bilar med Opelmärke i fronten! Opel! Opel! Opel! Närå, det funkar fint IMHO _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Nu ska du inte va sån ...döm inte Opel efter alla tråkiga FWD-burkar från senare år...
Det fanns ju massor av trevliga och potenta RWD Oplar i många tävlingssammanhang från slutet av 60-talet och framåt, inkl bankörning
_________________ Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter |
||||
|
Re:
Finns dessutom många väldigt skojsiga Opel Corsa ("fwdburkar" ) som kört på våra svenska banor. Peters orangea, de som gick i SLC, bara för att nämna några.
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Njaa, inte i originalutförande precis ...men med en C20NE eller ännu hellre C20XE/C20LET i piggelinutförande, kompletterad med sänkt och uppstyvad fjädring och lämpliga däck på bredare 15" fälgar, så blir till och med en Corsa A pulshöjande
Och det är väl en av Opels styrkor Man blir som ett litet barn med en stor Meccano-låda, som man kan plocka ihop små lätta bilar med vassa motorer och bra väghållning för nästan inga pengar alls!
CIH må höra till fordonhistorien (även om den fortfarande gör bra ifrån sig i äldre RWD rallybilar, och börjar närma sig 300 hästar i 2,4 liters sugutförande med dubbla Weber 50 DCOE...), och även C20NE/XE/LET börjar bli ålderstigna... men förarna kliver fortfarande ofta upp på prispallar i många sammanhang runt om i världen Till och med så pass att "Chevrolet" har fått vikta sina Cruize med 30 kg inför den här säsongen, efter att ha varit totalt dominerande med den snart 30 år gamla C20XE i WTCC förra året
(EDIT: sitter man dumt, ska man kanske börja TITTA på tangentbordet när man skriver, alt kolla igenom noga innan man postar, så en ändring i texten inte behöver stå som "ändrad X antal gånger" )
_________________ Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter |
||||
|
Re:
Varken Peters eller de som gick i SLC var väl strikt original om vi säger så Men Opel Corsa OPC Nürburgring edition verkar väldigt skoj rätt ur kartong
@ FredrikF: Sorry för urspårning, men det var du som började!!
|
||||
|
Woooooowwwwww: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
|
||||
|
Jag har träffat på, en man i min ålder, som kör bana med sin Opel GT.
Det ända modds han har gjort är, bättre bromsklossar och bromsvätska. Vi var på Gelleråsen, med Opel SC, och han råkade fastna framför min kamera i ett halvt varv. Tycker att bilen ligger bra i kurvorna, kränger inte alls mycket. Den påminner, utseendemässigt om en korsning mellan Corvette och Speedster. Fin bil, hur som hellst! Här är klippet på Opel GT från Gelleråsen. _________________ Mvh Benci_Hovanyi
Gotland Ring 1:33,33s |
||||
|
Re:
Härligt ljud i din bil! Ser bra ut, lite modifikationer så! Okej då, vet om att det finns vissa sköna Opel-modeller. Men dom lyckades liksom många andra märken (typ cheva, som sätter sitt märke på inköpta koreanska bilar) att "förstöra" sitt varumärke. OPCerna är häftiga! Lotus, Opel, vad ligger bäst i mun? Får nog träna lite så jag med stolthet kan säga att jag äger en Opel =) _________________ Fredrik Forss |
||||
|
Re:
Hur är rollover skyddet på GTn? Har för mig att det sitter några bågar bakom stolarna men är de höga nog? _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
|
Re:
Är det nåt såndär pop-up? EDIT: kan inte googla fram nåt om att det poppar up några bågar? http://www.opel-rescuecard.com/Y2lkP
|
||||
|
Re:
http://www.autosafety.org/safety-loo Convertibles without roll bars include the Toyota Solara, Chrysler Sebring, Ford Mustang, Chevrolet Corvette, Pontiac Solstice and Lexus SC 430
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
Med tanke på att du sneglar både på Lotus Exige och Opel GT, varför inte då en Opel Speedster?
då får du ju både Lotus och Opel i en och samma bil "Alfons" gamla speedster turbo ligger på blocket, färdig och klar för bana, mycket banvänliga prylar på den. om det är bana och inte glasskiosken som hägrar, så är det ett hett tipps
_________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage
|
||||
|
Re:
Jag har varit inne på speedstern ett flertalet tillfällen, den är väl fortfarande ganska intressant. Opeln är dock en nyare bil, sen vore det kul att ha någonting om inte är lika vanligt på banorna (så jag har någonting att skylla på)
_________________ Fredrik Forss |
||||
|
En super seven är också en bil som alltid varit på vill ha listan, hur är säkerheten i sådan som är byggd som denna?
http://www.blocket.se/stockholm/Supe _________________ Fredrik Forss |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Vad är det för fel på Opel GT?
|
<< 1, 2, 3 >> 6 besök senaste veckan (21697 totalt) |