| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Pirelli P Zero Trofeo! 205/45-17
|
9198 besök totalt |
|
Äntligen finns Trofeo däcket i Sverige! P Zero Trofeo är ett helt nyutvecklat R-Däck och har i tester visat sig vara det snabbaste r-däcket på marknaden. Pirelli hade bara ett mål och det var att bli snabbare än Michelin Pilot Sport Cup Pilot Sport Cup+! Och det ÄR det! För racing med max bredd 205 finns det inget däck som är snabbare än Trofeo. Yokohama, Toyo och Kuhmo däck som har några år på nacken ligger efter i utvecklingen. Hör av er till info@classesgarage.se om ni vill ha mera information. Återkommer med mera info om däcket i R-DÄCKLISTAN när jag har testat ut det mera. Vi kommer att köra på Trofeo i MSLS 2012. Classe 073-0767016
_________________ Carmatic Racing Team Claes Gustafson |
|
Är benägen att hålla med
. Åker visserligen betydligt bredare på min blysläde, men jag åkte Michelin Cup innan, och de både höll sämre och greppade mindre. Annars är ju Yokisar svårslagna, prövade Dunlop sista året i ERC ett lopp men de höll 1/3 av Yokohama. Tyvärr finns inte Yokohama i 19 tum, annars hade jag gärna använt dem. Men Trofeo är riktigt bra och, det som är viktigt för en ERCuppare, håller riktigt bra!
_________________ Peter Larsen |
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
9198 besök totalt |