Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Roadsport B mot 4.8 kg/hk - helt rätt :)
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (21546 totalt)
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007

Re:

Josen skrev:
Tack för din *hjälp*Henrik alltid lika trevlig

Som sagt det är ett förslag och syftet med tråden är att ge input till vs 2013 av nyare/mellan klassbilarna
Och just prons/cons diskussion önskade jag ha på SPVM forum men det gick inte...

Konstigt att Modsport folket är mest negativa ? Varför ?

Varför skulle inte det gå att diskutera på SPVM forumet? Det är ju platsen att dryfta sådana frågor, inte här eftersom det otvetydligen förr eller senare kommer att ge ett intryck av att det kommer att beslutas.

Om Modsportförare eller förare från annan SPVM klass upplevs negativa i detta ämnet så minskar det ju inte värdet i vad som påtalas bara för att det är från en förare från en annan klass.
Finns det objektiva pros & cons så måste det alltså fram.

Bara att göra en SWOT på det man får fram i diskussionerna och sedan stämma av vilken väg man skall ta i beslutet.
(SWOT= Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats)

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Cyberoid skrev:
Det är som synes inte många av de befintliga förarna som gynnas.
Du glömmer att några av dem redan maxbarlastade samt att med moddad motor kan det gå att modda lite mera.

Alla är inte enbart egenkära utan även lite filantropiska för att få till en bättre helhet på sikt.

Jag ser denna tråden som ett fiskande efter modeller som skulle få en bättre möjlighet med en eventuell ändring, dvs saker att lägga i ena vågskålen.

Sen om beslutet så småningom blir 4,8 4,8743 5,0 5,2 5,5427 eller nåt annat återstår väl att se.

Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003

Re:

Josen skrev:
Tack för din *hjälp*Henrik alltid lika trevlig

Som sagt det är ett förslag och syftet med tråden är att ge input till vs 2013 av nyare/mellan klassbilarna
Och just prons/cons diskussion önskade jag ha på SPVM forum men det gick inte... Trots att jag bad om det
Dina beräkningar ger bara en bild och måste vägas mot motoreffekter som finns
Konstigt att Modsport folket är mest negativa ? Varför ?

Om trådens syfte är att ligga som grund inför kommande beslut så förstår jag inte varför du tycker jag är otrevlig? Jag har ju bara presenterat siffror på de bilar som idag gästar klassen. Motoreffekterna ligger som grund för minimivikterna som du vet.

Men att resultatet inte styrker din åsikt håller jag med om och på så vis kan jag kanske uppfattas som "ohjälpsam". Men om vi ska ta beslut som påverkar hela SPVM (gemensam ekonomi) så tycker i alla fall jag att vi ska belysa ifrån alla håll. Oberoende av klass.

Klart vi ska ha diskussionen på SPVMs forum men det var ju här du startade tråden?

#52 Modsport II
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004

Joachim

Joachim

Det finns ett forum på SPVM att diskutera i

Här kommer länkar om du har svårt att finna forat (eller heter det forumet)

http://www.spvm.se/phpBB3/viewtopic.php?f=13&t=1163

/ Bengt Metz

Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Jakob Hultkvist
Luleå
Här sen Feb 2005

Vilken konstig diskussion. Ren reklam för en eventuellt ny klassindelning men man får inte komma med några andra åsikter och helst inte skriva något alls i tråden för det ska man egentligen göra på spvms forum.

Jag skulle gärna vilja köra några roadsport tävlingar 2013 men har inte access till spvms forum så jag tycker det är intressant att se diskussionen på andra ställen också.
Lägger in några smiley-gubbar för säkerhets skull

Porsche 911 SC 3.0 -81
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010

Re:

Jakob Hultkvist skrev:
Vilken konstig diskussion. Ren reklam för en eventuellt ny klassindelning men man får inte komma med några andra åsikter och helst inte skriva något alls i tråden för det ska man egentligen göra på spvms forum.

Jag skulle gärna vilja köra några roadsport tävlingar 2013 men har inte access till spvms forum så jag tycker det är intressant att se diskussionen på andra ställen också.
Lägger in några smiley-gubbar för säkerhets skull

Eller så kan ignorera uppmaningarna att diskutera internt (vilket också händer) och säga vad man tycker här

Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Jobbar på en text som är tänkt att skickas ut till aktiva B-förare inför SSM 2012 så det kan dryftas thumbs up

Allmänt banåkaforum
Roadsport B mot 4.8 kg/hk - helt rätt :)
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (21546 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande