Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Honda CRX Vtec -91 | 1 besök senaste veckan (9065 totalt) |
Här är mitt nya projekt!
Lite rost och bulor som blev orskade av ett inbrott i bilen innan jag köpte den. Bort med taklyckan Motorn i delar (min egna spräng skiss) : Portningen: orginal Vs min portning Hemma byggt grenrör flänsen Lite rör Men först en skiss Sen är det bara börja kapa och mäta så rören blir exakt lika långa. Klart Rören är exakt lika långa uträknade med Görans formler i hans bok och även konan är exakt uträknad och även slutröret blir perfekt i 2,5" tum. Enligt mina uträkningar är det näst intill prefekt längmässigt. Större bormsar 282mm + Ferodo DS2500 belägg Goodridge broms slangar orginal 8kg vs Fidenza svänghjul 3,4kg ACT koppling Crower kammar, fjädrar, titan retainers och justerbara kamdrev Koni Adjustible Kit Vtec controller, så man kan justera bränslekurvan själv (som en liten mappdator kan man säga) Cobra stolar och 6p bälten Det är väl ungefär så här långt jag kommit hittills _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
De va många porriga bilder på en och samma gång
Ser mkt lovande ut må ja säga. Lycka till med fortsättningen _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Lycka till med din bil
Villken Crower Cam använder du, Stage 1, 2 eller3 ? Grenrörsbygget ser väldigt imponerande ut ! Blir det bättre än DC Sports 4-1 tror du ? Blir allting klart till 1:a maj ? M.v.h. Benci _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||||
Efter att ha hört din förra bil och sedan nu i helgen testat en V-techonda så kan dethär inte gå fel! Du har verkligen inte tummen felplacerad och det är kul att se att det evrkar finnas en väl genomarbetad plan i bygget oxå. Får denna oxå bur? |
||||
Det är stage 2. För stage 3 kräver ännu större modifikationer, på bland annat bottendelen, insug, tänding och bränsle. Vad grenröret kommer att ge kan jag inte svara på nu men jag hoppas på att det ska ge den del mer än DC Sports 4-1. Eftersom mitt är speciellt anpassat till just min kam som inte DC är. Nej den kommer inte bli klart till 1:a maj. _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Kul att du testat en riktig bil nu också . Nä men skämt o sido så går dom ganska skapligt orginal, undra hur min kommer gå . Japp det mesta är uträknat och allt blir igenomgånget. Jag tycker inte om ordet slumpen . Nej den kommer inte få bur iår, Chassit är relativt styvt orginal, men 4st "fjäderbens stag" kommer sättas dit 2 över 2 under. Men kanske till nästa år, måste ju ha några uppdateringar då också . _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Jag har inte bestämt än, kommer nog försöka spruta på lacken om ett par veckor skulle jag tro. Men det lutar emot samma färg som du har, Championship White. Men sen kanske jag läcker på en pearl, eller kanske blandar in lite metallic i bas lacken så det blir "vit metallic pearl" . Eller så blir det blå metallic. Något förslag?? _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Championship White är snyggt färg...bara jobbigt att hålla rent vita bilar. kör tvåfärger, blå och gult som Spoon brukar göra eller beige, svart _________________ Yashar Maleky Borås M3 E46 |
||||
Man kanske ska lacka bilen blå förutom huv tak och baklycka som man lackar vitt??? Kanske bara en idé. Hade annars en vanligt förslag om att lacka bilen vit med svart huv, men lackar man den vit så blir man ju lite egen . Ja jag får se hur jag gör när det börjar närma sig. Men förslag motages gärna
_________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Lite update:
Så här se bilen ut för tillfället, hoppas på att kunna få på lacken snart så jag kan plocka ihop den igen. Men motorn är snart klar, håller på och gradar in kammarna nu. _________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Våra race- och banåkarbilar Honda CRX Vtec -91 | 1 besök senaste veckan (9065 totalt) |