Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar 2012-10-14 SWR-Motorsport Timeattack/trackday Mantorppark | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 29841 besök totalt |
SWR-Motorsport Timeattack challenge 2012 i samarbete med Rejsa.nu.
Vilken varvtid kan du sätta med din bil på Mantorps långa slinga? Vågar du sätta ner foten och i förväg uppge vilken varvtid du tror du kan sätta? Och sen åka till Mantorp för upp till bevis Förutom en tävling om vem som är absolut snabbast i de två klasserna så har vi en spännande tävling om vem som sätter en varvtid närmast den man uppgett. Så vem känner sig själv och sin bil absolut bäst? Kom och kör Timeattack med oss den 14/10! Alla anmälda varvtider och ekipage kommer löpande presenteras här på Rejsa.nu och självklart presenterar vi vinnare och resultat när dammet lagt sig efter rekordförsöken. Två klasser i timeattack R-däck/slicks Formelbil Länk till anmälan ----------) http://simplesignup.se/event/9676 Förutom timeattack så kör vi öppen trackday och konbane drifting i camarodepån kom och häng ur. Priser Trackday 1200kr Timeattack med transponder 1500kr Timeattack formelbil 1800kr Konbande drifting camarodepån 150kr Rescue och Ambulans finns på plats på arrangemanget mer info kommer Mer info på www.swr-motorsport.se besök oss gärna på facebook och gilla http://www.facebook.com/pages/SWR-Mo MVH Peter _________________ peter sandström |
||||
Varför inte med komplett lista med varvtider för att se om man ligger o marschar kring sin bästa tid varv efter varv eller om man bara får till det nån enstaka gång _________________ Magnus Thomé |
||||
Japp precis vi sätter upp en skärm i seket i ngk som alla kan se och efter varje klass stint så sätter vi upp resultatlistor nu är vi väldigt nära tävling men hoppas alla kan se det hjärtliga i det _________________ peter sandström |
||||
Ja det är skillnad på att köra tävling ihop och att köra time attack lite mer var för sig på banan. Time attack är inte att försöka att bängla sig förbi massa mottävlare, utan A och O är att få fria varv utan trafik runt omkring. Lite som ett kval istället för ett race.
BMW Sport Club har ju till och med fått fram ett reglemente ihop med SBF för detta, även för bilar utan båge eller bur. Där krävs att bilarna startar med ordentliga mellanrum och att farten begränsas med hinder på några ställen (vilket faktiskt är skitskoj att satsa max genom ). Men nu är det här arrangemanget ett annat med banan precis "som den är" utan hinder. Men tanken är snarlik ändå. _________________ Magnus Thomé |
||||
Jätte kul sånt här gillar jag men är det inte lite sent på året ? Stor risk för
kallt och dåligt väder + många kanske har ställt in sina bilar för året. _________________ Behöver du hjälp med din motor eller racebil? http://www.schmidtracing.net Sponsrad av http://www.bjprace.com |
||||
Ännu manligare att sätta en bra tid om det är blött o halt Men, ja jag håller med dig att det är lite gränsfall sent på året helt beroende på hösten "råkar bli" liksom. _________________ Magnus Thomé |
||||
Körde den 15'e förra året kanonväder med sol och bra temp det kallas globaluppvärming. Helgen efter brukar skoghag köra sitt sista slc långlopp har hängt snö i luften men han har klarat sig. Dagen innan denna körning kör mellan-svenska sitt final race. Jag är ju en riktig optimist men gällande väder på mantorp så brukar jag ha rätt till 99 procent. BTW Jag beställde precis bra väder på mantorpparks beställningslapp. så kom och njut i solen på mantorp och sätt en bra tid Mvh peter _________________ peter sandström |
||||
Timeattack i fyra klasser ?
Klass1 gatbilar gatdäck klass2 r-däck klass3 slicks Klass4 vinterdäck _________________ Behöver du hjälp med din motor eller racebil? http://www.schmidtracing.net Sponsrad av http://www.bjprace.com |
||||
Svinväl peter, känner dock på mig att du kommer att fuska med vinterdäcken blir väl nåt f1 vintertest däck du letar fram från nåt f1 team Skämt och sido det kommer bli kul detta, tror du att du har 360'in klar till detta event eller blir det nån av dom andra krigarna? mvh peter _________________ peter sandström |
||||
Jag kommer göra allt för att hitta några fuskdäck Jag tror inte värstingen är
klar men jag kommer i en förnedringsbil i allafall och gör det surt för vissa _________________ Behöver du hjälp med din motor eller racebil? http://www.schmidtracing.net Sponsrad av http://www.bjprace.com |
||||
Kan bara säga svinväl _________________ peter sandström |
||||
Jag tror att med detta uplägget så kommer det att bli diskussisoner om vad som är gatbil, vad som är R-däck m.m.
Om man istället väljer klasser så som: Framhjuldrivet Bakhjulsdrivet 4-hjulsdrivet Dessa indelningar kan ju bara en idiot bestrida Skit kul initiativ. _________________ Richard Hammerin Region stockholm/ Honda Performance Club 0708-711 779 Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3 |
||||
Då är det mao bara slicks som gäller för alla.. ;-) Normalt sett är väl R-däck den största klassen i just Time attack? Det vore ju lite tråkigt om en gatregistrerad bil som normalt körs på gatdäck eller Rdäck blir tvingad att köra på slicks?! Särskilt som många i dessa klasser ofta kör till banan med sina bilar och att många inte heller är uppsatta för slicks med dom extra påfrestningar som det ger i allt från oljeförsörjning till hjulupphängning. Jag tycker uppdelningen i däcktyper är bra, det är ju ganska väldefinierat vad ett Rdäck är. Bara välja ett "Treadwear" samt att det skall vara EU godkänt så låter man det vara begränsingen i vad som är ett Rdäck eller inte och allt under det är ett gatdäck. Åå ja allt över det är ett slicks, som ju är svårt att mista sig på. Men även halvfabrikat som Hossier som i praktiken är ett slicks med ränder och som inte är EU klassat hamnar i slicksklassen :-) En lätt och snabb FWD bil i gatdäck klassen har ju ganska stora chanser mot tex en Supra med massor med mos som aldrig kommer få nåt fäste.. Jag tycker mao konceptet är bra som det är :-) /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||
Är tanken långa Mantorp åt rätt håll eller baklänges? Det står inget om baklänges men vad jag minns har man sagt att det blir för höga hastigheter ner förbi F2 med dagens standard på Romkurvan?
_________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Trot detta är standard långa banan åt rätt håll?! Har väl inget med Landracing att göra eller?! _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||
Inför träffar 2012-10-14 SWR-Motorsport Timeattack/trackday Mantorppark | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 29841 besök totalt |