Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Licenskurs Racing 2012
3259 besök totalt
fpn
Smålandsstenar
Här sen Apr 2008

Trådstartare
Licenskurs Racing 2012

Audi ClubSport
i samarbete med
ÖSTERGÖTLANDS BILSPORTFÖRBUND
inbjuder till
RACINGKURS FÖRARLICENS

Söndagen den 1 April på Linköpings Motorstadion kl. 09:00-17:30

Audi ClubSport - Är för dig som tycker att bankörning är en härlig upplevelse och vill få ut lite mer av att vara Audiägare. För att kunna köra med sin egna "gatbilsgodkända" Audi på våra banträffar behöver man ha förarlicens racing eftersom alla arrangemang går under Svenska Bilsport Förbundets reglemente. Med denna kurs vill vi ge alla körglada Audiförare chansen att hänga med på våra träffar!

Plats: Linköpings Motorstadion, ligger utmed väg 35, mot Åtvidaberg Västervik, 5 km från centrum, skyltat Motorstadion. http://www.lms.se/web/_pages/Index.asp?NodeId=7&PageId=5&SektI . . . .
Innehåll: Teoretisk och praktisk utbildning som berättigar till förarlicens i Bilsportgrenen Racing.

Kursledare: Sven-Olof Sandberg, ÖBF:s utbildning, tfn 0142-571 33 eller 070-605 71 33.

Föreläsare och instruktörer: Sievert Lindqvist och Peter Elmén.
Instruktörer: Peter Elmén, Ulf Klasa och Håkan Pettersson.

Information: Praktik med egen standardbil, ljudnivån får ej överstiga 87 db, se också till att bromsklossar, bromsvätskan är utbytt och i mycket bra skick, vi kör bl.a. bromspunkter, spårval tangeringspunkter, starter flagg/ljussignaler m.m. Hjälm, handskar, bra skor, långärmad bomullströja samt långbyxor är krav att ha på sig under körningen på banan.

Kursavgift: Teori o praktik 1.900 kr per delt. och betalas kontant kursdagen, ingår SBF:s regelbok Racing, övrigt kursmaterial, kaffe/te, dricka, fralla, lunch, kaffe, kaka och em. fika samt frukt o godis.

Anmälan: Senast den 18 Mars 2012 till sekreterare@audiclubsport.se
I anmälan anges namn, personnummer(alla tio), adress, e-post och telefon.

Upplysningar: Lämnas av Fredrik Persson, ordforande@audiclubsport.se eller 070-359 91 05

Återbud: Skall meddelas senast 24 tim före kursstart, sker återbud senare faktureras kursavgiften. Utebli från kursen utan återbud = 1.900 kr som kommer att faktureras av ÖBF.

Övrigt: För att få ut sin licens efter utförd utbildning måste man vara medlem i en SBF ansluten klubb. Det är alltså Audi ClubSport som är anslutet till SBF och för att få ut sin licens genom oss måste medlemsavgiften till Audi ClubSport vara betald. Avgiften för 2012 är 600:-

Denna kurs skiljer sig inte mot någon annan av de licenskurser racing som erbjuds, enda skillnaden är att du som Audi ClubSport medlem är garanterad plats vid detta tillfälle. Det går mao lika bra att ta sin licens vid annat tillfälle.

Audi ClubSport tar inget ansvar för eventuell vagnskada på bil i samband med utbildningen.

Välkomna!
Citera
Johan_W
MellanSverige
Här sen Jun 2003

Ett tips bara, kolla i registreringshandlingarna på den bil ni tänkt ställa upp med, 87dB väldigt låg ljudnivå.

Ljudnivån från en Golf R helt original är 95dB enligt papprena.

Här sen Apr 2008

Trådstartare
Trevlig dag på Linköpings Motorstadion igår, onekligen omväxlande väder. Quattrona fungerade bra att öva starter i snöövädret Tack till på Peter, Sievert, Ulf, Håkan och Sven-Olof på ÖBF för en väl genomförd dag thumbs up

Vi önskar alla nya racingstjärnor lycka till i framtiden

För bilder kolla på http://www.autolife.se/page/68710/images/
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007

Ser kul ut!

Ser ut som det var ett bra gäng Audi thumbs up , hur många nya till vår lilla förening?

Här sen Jul 2007

Trevligt!

"En bild säger mer än 1 000 ord". Jag ser många entusiaster med Audi, varav flera TT. thumbs up Jag ser också en Audi som axar ifrån en "nästan-Audi" (Lambo).....
Vi får verkligen hoppas att vi kan få in dessa killar/tjejer i vår gemenskap på kommande körningar.
Bra jobbat Fredrik!

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007

Re: Trevligt!

TTBörje skrev:
Bra jobbat Fredrik!

+1 på den! thumbs up

Här sen Jul 2010

Kul!!

Halloj!

Det var kul , även med 130 vilda dieselhästar..
Men jag åkte nog billigast dit och hem...

Och i kväll har nästa offer till "God of Speed" anlänt..

Jag var bara tvungen att köpa en coupe quattro 20v till
Nu ska den strippas på allt onödigt och offras istället för min gamle svarte..
Det blir billigare så..

Så ni får stå ut med 170+ hkr och slöast på banan.
Men det blir mest bus för pengarna...

Det ska nog gå att åka fort med den också, bara man lärt sig "hitta runt" först.

Vi får se... Nu måste E kortet fixas med, så man kan köra med servicebilen dit och hem...

Ha det gött...

Mvh Emil , Halmstad

Audi Club Sport
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007

Re: Kul!!

90q20v skrev:
Halloj!

Det var kul , även med 130 vilda dieselhästar..
Men jag åkte nog billigast dit och hem...

Och i kväll har nästa offer till "God of Speed" anlänt..

Jag var bara tvungen att köpa en coupe quattro 20v till
Nu ska den strippas på allt onödigt och offras istället för min gamle svarte..
Det blir billigare så..

Så ni får stå ut med 170+ hkr och slöast på banan.
Men det blir mest bus för pengarna...

Det ska nog gå att åka fort med den också, bara man lärt sig "hitta runt" först.

Vi får se... Nu måste E kortet fixas med, så man kan köra med servicebilen dit och hem...

Ha det gött...

Mvh Emil , Halmstad

Om det bara är de snabbaste som räknas är vi nog många som kan packa och åka hem.
Det finns bara en sak som är viktigt - Att man har kul! Vi ses snart på banan!

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Allmänt banåkaforum
Licenskurs Racing 2012
3259 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande