Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1 besök senaste veckan (4259 totalt) |
Ny AMB transponder till mycket lägre kostnader.
AMB verkar ha tänkt till lite för att motverka andrahandsmarknaden som finns på transpondrar... nu kan man istället prenumera för typ 60 euro om året.... mer info här http://www.mylaps.com/index.php/emea vilket ju faktiskt är superbra för oss arrangörer där vanliga transpondern har varit en lite för stor ingångskostnad för att motivera våra tävlande att köpa en egen, nu kan dom ju ta ett år för 130 Euro och sen förlänga senare om dom åker ett år till..... men priserna på andrahandsmarknaden lär väl dyka nu?? |
||
EUR80 per enskilt förlängsningår, och jag hittar inget om transpondern skall skickas tillbaka eller inte efter avslutat abb (tex köp och abb ett år, vila i två år och sen köp ett års abb till).
En TranX260 Direktström är alltid mycket enklare att hantera än en laddbar, så jag tror inte att de sjunker så mycket på andrahandsmarknaden. |
||
Re:
det tror jag iofs...... att det kan bli svårt att få mer än 1300 för en beggad när det är vad du får betala för ett års abbonemang på en ny.... det som är mer intressant för mig iaf, hur har dom löst upplåsningen i transpondern? dvs hur ska dom hindra en transponder som har ett årigt abbonemang att få tider ändå?, förvisso möjligen då utan uppladdning av resultat på mylaps men ändå? för våra dekodrar har ju ingen kontakt med någon server, utan det måste isåfall vara nånting inne i transpondern som fixar det. |
||
Re:
Annars har du ju fint läge att handla på billiga hyrestranspondrar utan dödsdatum. |
||
Läser man manualen så kopplar man upp sig och aktiverar transpondern för den tid man vill hyra.
Sen kan man väl anta att klockan börjar räckna ner mot noll, efter det så lär den inte fungera utan ny aktivering. EDIT: För att det inte ska bli något missförstånd så antar jag att det sitter realtidsklocka i denna modellen. _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||
Re:
|
||
Är kanske troligare att den funkar som ett modernt hårdvarulås till vissa program?
Dvs en ny licenshanterare måste installeras i alla system där den ska kunna användas. Sen är det bara ett "bäst-för-datum" i transpondern, som läses vid inregistreringen? Transpondern brukar inte ha plats för så mycket intelligens, den ska ju vara pålitlig åxå. _________________ Samuel Hyving Lekbil: Chrysler PT Cruiser GT |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1 besök senaste veckan (4259 totalt) |