Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5348 besök totalt |
Carl:
Skall jag tolka det där med Darwin som att de smartaste ägnar sig inte åt den ökade risk det innebär att ägna sig åt racing? ![]() För att inte tala om motorcyklister... Volvo 360: om whiplash utgjorde den största faran så är det kanske bästa att köra utan hjälm? ![]() Som jag förstått det så var det väl främst tjejer som hade problem i folkrace, annars har det väl inte varit så stora problem med whiplash? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Nä, då borde man lägga pengarna på drinkar till flickorna i baren istället, det skulle nog öka chansen att sprida sina gener maximalt. Är ju också ett sätt att se på det ![]() ![]()
Hmm, vill ju inte slå huvudet i rutan eller i sidan på bilen heller, därför hjälm. Men som nybörjare trodde jag faktiskt att whiplash var det största risken, tycker man ser på TV att det är rätt vanligt med nackstöd både vid banåka och olika tävlingar och jag trodde att det var mot whiplash... ![]() _________________ ![]() Miata ND -17 & Ford Focus -05 Över 60 och leker fortfarande med bilar |
||||
Jag har haft väldigt bra nytta av hjälm i bilen en gång. Och då slog jag stenhårt i sidorutan.
Sen skulle jag inte våga köpa hjälm utan att prova den.... Vi har ju faktiskt lite olika form på våra huven åsso liksom. _________________ ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5348 besök totalt |