| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Online-test Colin McRae 4 söndag 4/4 kl.19:30?
|
1417 besök totalt |
|
Nån som vill vara med och testa och köra Colin 4 online idag kl 19:30? Jag tänkte dra igång en host. Kallar den rejsa.nu och lägger lösenord rejsa.nu. Ni är välkomna om ni har tid och lust. _________________ /Ove Mörk |
||
Jag har inte kört så väldigt mycket än, men jag kan försöka mej på en liten recension: Eftersom jag inte kört nåt bättre rallyspel än Colin 2 så jämför jag gärna med det. Känslan i 4:an når inte riktigt upp till Colin 2, men nästan. I alla fall när man börjar bli van vid rallyåkandet igen (har inte kört på länge). Grafiken är snygg. Man ser t.ex. att gruset blåser omkring när vinden är lite starkare. Motorljudet är sådär, men det tror jag beror på mitt Turtle Beach-ljudkort (kan vara bättre med soundblaster). Man får ställa ner effektljuden så att man hör kartläsaren bättre. Har inte kört det i LAN (men ska troligen göra det i påsk), men det funkar online via gamespy utan problem i alla fall. Max 8 spelare precis som Colin 2. Kör man online verkar det som om man inte kan ställa in bilen, men man kan ställa hur mycket den skadas om man kraschar/slår i. Verkar inte som man lagar bilen mellan sträckorna vid online-körning, men det är jag inte helt säker på. Sammantaget skulle jag nog vilja ge det 4
Stig, du har ju också kört, vad tycker du? _________________ /Ove Mörk |
||
|
Jag har inte så stor erfarenhet av CMR spelen körde 1o 2 lite.Dom var rätt kul ofline men inte online,Jag har mest kört RallyMaster.Körkänslan i RM är helt överlägsen crm spelen tycker jag,Men smaken är ju olika,Jag gillade rally Trophy med.Jag kör alla bilspel med ratt o det är inte det bästa i rally.Får väl avvakta lite o se om det blir någon fart på CMR spelet,eller om Xspander rally eller Burns blir bra.
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Colin 4
Tjena Alla som gillar Rally !!!!!! Colin 4 är nog det bästa Rally spelet hitills i alla fall. Men jag hoppas en hel del på Burns Rally spel när det kommer. En liten hälsning till Kavic , sätt in det o kör Mycket bra ! Mvh/ Stig
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||
|
Onlinerally
Hej ThomasT ! Man kan starta upp till åtta stycken bilar samtidigt på varje sträcka. Dina motståndare ser du ute på sträckan, Men du kan köra rakt igenom dom när du ska förbi. Dom är alltså spökbilar, och sedan som du förstår är det bara att se till att ligga först som vanligt. Placeringen avgörs med tiden genom målet. Hoppas denna förklaring räcker, mycket bra spel detta tycker jag Mvh/ Stig
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1417 besök totalt |