Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1959 besök totalt |
Vägbom.
Blev mycket besviken nu i helgen när jag fick se att dom hade satt upp en bom över vägen in till Pflanzgarten 2, så nu fick man parkera på vänster sida om väg 412, och sedan gå in grusvägen om man ville komma in till Pg 2. > ![]() Talade med ett par tyska killar under VLN racet, och dom sa att motståndet från bönder & markägare (jägare) har hårdnat betydligt mot motortävlingar och publik på Nordschleife, så det kommer att komma upp mer hinder för publik att kunna ta sig in till banan. Speciellt bonden och jägarna vid Schwedenkreuz är så irriterade på publik att det till och med gått till handgripligheter mellan dom och publik, ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Det jag tycker är lustigt är det, att banan har funnits där sen 1927, och det är ju dom nyinflyttade som klagar (efter vad jag fattade av dom tyska killarna). Och dom visste ju när dom flyttade dit att det var en motorbana på markerna dom skulle använda.
![]() Men jag har alltid trott att dom som använder marken runt ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Då får man passa sig riktigt noga om man har i tankarna att köra bilen bakvägen til AF! den vägen går ju både genom åker, skog, fält
![]() Men det ÄR ju faktiskt en skogsväg man åker på! Man kan fråga sig hur dom skälva tar sig runt i annat fall! _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Var lever ni? Bland Amish-folket i Pensylvania? Har ni inte varit "nere på stan" en fredagkväll? om ni nu har missat det. Dagens ungdom ser ut så där! _________________ Johan Rådlund |
||
Jo visst är det Rock Am Ring! ![]() ![]() Förra året skräpades det ner något för j--ligt. Vill minnas att de även haft ut någon smörja på banan innan Eschbach så att banan blev hal. ![]() Suck!!! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Man kan ju börja gråta för mindre...
Jägare förresten, kan vi inte köpa ett par hektar mark till de här hemma att jaga på? De är ju tokiga i vår natur (ockuperar den så fort de kan... ![]() ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Bra idé! Vi byter lite älgrik värmlandsskog mot ringen och markerna runt omkring! ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1959 besök totalt |