Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 58, 59, 60 >> 3 besök senaste veckan (191836 totalt) |
Re:
Tierp ersätter Mantorp och nya ägaren Fabas har sagt att man inte kommer ha TTA på Mantorp i år, om jag minns rätt? Står några sidor tillbaka i tråden. _________________ MVH Fabian Hallbom Team Blyfot Racing #13 Bygger på: Toyota Starlet -83 Rejsar i: Opel Corsa GSi -91 4-timmars.se |
||||
Jocke, det blev ju Tierp för TTA istället. Det är du nog rätt ensam att missat
![]() ![]() Tycker nog det ser ut som de bägge rivaliserande serierna får ganska lika utseende när det gäller typen av banor, även om de kör på olika ställen. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Hahahaa , förvirringen är total
![]() Ja kanske att det blev istället för ![]() Så då blir det alltså 8st tävlingshelger då. Kanske jag missat det? Tyckte jag visste det men....... Tänkte nog bara tanken eftersom jag inte tagit bort det i första inlägget. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Re:
Kalender finns på TTA:s hemsida: http://ttagroup.se/race/kalender/ _________________ Ola Lennström |
||||
_________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||
Re:
Har man dubbelkollat med Erik om han fortfarande ska köra? Med tanke på att man varit inne och roddat i den gamla nyheten ![]() _________________ Jimmy Magnusson |
||||
_________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Re:
Det hade man. Ovan har vi sex fullständigt bergsäkra bilar (West, Tidö, Flash) som inte kommer ta vägen någon annan stans om så serien försvinner. Noterbart att prinsen inte är med på listan? Det intressanta är de nio (inklusive Lars) som tvingats ta ett aktivt val om de ska stanna eller inte. Ett gäng av dessa känner man ju igen från Challenge förra året. Annars nyfiken på varför Porsche Center Eskilstuna finns med i listan, det lär ju röra om lite i grytan. Jonsson & Lindland känns väl spontant som de starkaste förarna. På SM hintas det om att Porsche kommer berätta hur man tänker skydda sitt varumärke på tisdag, spännande. Om vi släpper den svenska scenen för en sekund kan jag inte minnas att jag sett något liknande utomlands. Blir ändå lite förvånad om detta är OK rent regelmässigt. _________________ Jimmy Magnusson |
||||
Edit:
![]() Äger XXXXXXX det reglemente som GT Cup har tänkt använda sig av? Eller är det så att deras varumärken inte får omnämnas i ett reglemente utan deras godkännande? _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||
Re:
Jag vet inte. Men med tanke på att enhetsklasser som Abarth, Clio Cup, Ginetta och Carrera Cup är ett av få sätt för tillverkare att faktiskt direkt tjäna pengar på racing kan jag inte tro att man kommer gå något annat än all out för att döda GT Cup. Inte för den svenska seriens skull, för den är i sammanhanget rätt oviktig, men för att man vill behålla makten över sina enhetsklasser. _________________ Jimmy Magnusson |
||||
http://ttagroup.se/2012/04/11/trofeo
Startlista för Abarth. Hade hoppats på några bilar till. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Ajdå!
Inte bra, inte bra alls. http://www.cisionwire.se/citroen/r/citroen-dementerar-medverkan-i-tta,c9245312 _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Nä, det känns ju inte bra med en offentlig dementi. Varför valde Brovallen Citroen om det inte fanns det minsta lilla stöd från generalagenten eller handlare? Brovallen gjorde ju misstaget med Mercedes för ett antal år sedan.
Det borde ju finnas andra märken som tacksamt tar emot lite PR. Jag undrar också när får vi se West Coast BMW? Håller ![]() _________________ Christoffer Silfverberg |
||||
http://www.teknikensvarld.se/2012/01
De enda bilderna som visats verkar vara tagna i Citroëns Racings monter? Någon hade alltså rullat in bilen där i smyg utan att Citroën visste något? Edit: Bilder finns här: http://www.clubfoto.se/motorsport/ra _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||
Jag kan tänka mig att det kanske dealades lite med en handlare Brovallen hade lite bättre kontakt med. Precis som med Porsche är det udda att det tagit sådan tid men någon hos Citroën kanske tyckte det var bra gratis PR innan man behövde sätta ner foten.
_________________ Jimmy Magnusson |
||||
Re:
Sätter en Saab över bilen istället? Det konkursbot är ännu inte utsålt. _________________ Jimmy Magnusson |
||||
Re:
Det är just det som är frågan nu! Det kan ju vara så att de nöjer sig med att bara dementera att Citroen stöder eller tävlar i TTA. _________________ Bosse Isaksson ![]() |
||||
Har man verkligen byggt en Citroen-kuliss själva eller har man shopat ur en standardkatalog? Solution-F är ju franskt...
Annars känns det som Brovallen "förhandlat" med en återförsäljare som antagligen tror Citroen står bakom all typ av reklam. Och nu har det gått upp för huvudkontoret i frankrike vad som pågår. _________________ Fredrik Jönsson |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 58, 59, 60 >> 3 besök senaste veckan (191836 totalt) |