| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
En väldigt vacker 635a
|
116 besök senaste veckan (10903 totalt) |
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
_________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
_________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
|
Bromsar=)
Kul att se fler med AP helaluminiumok! Jag har likadana på S2an om det luktar illa med självskryt så kommer det från mig...
Men en ruskigt extremt fin bil! Kommer liksom inte på tillräckligt positiva ord!!! _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||
|
Re: En väldigt vacker 635a
_________________ Patrik Silverstam BMWSC 001..:-) |
||||
|
angående våran 635
Nu är den klar hos köhler. tog lite tid men han har mycket att göra den mannen. SÅ med en i stort sett standardmotor fick han ur 340 hästar och 420 nm. Siffror som vi är mycket nöjda med då den är otroligt lättkörd. Goaste kommentaren var Köhlers då han sa " Fy fan va gott den låter på 6700, nackhåren står rätt ut så bara" så Kristofer hämtade den igår 14/6 och den landar intill här på torsdag 16/6. Vi har lite småjobb kvar som ska hinnas med tills nästa onsdagsträning på åsen, så tävling blir det om inget händer den 11/7 på gelleråsen och i BMW Cup. Kom och kika vett ja! Mvh Patrik
||||
|
Jag tror jag måste släpa mig dit, har ju två r-däck som ligger och skräpar i erat garage...
Kul namn ni har förresten, Bapelsin Racing.
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Det är ju bara för att du för feg för att anförtro mig alla fyra.
Patrik är inte ensam om längta efter att återse bilen i garaget och sedan höra den sjunga.
_________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Eller du som inte ville åka färja...
Jag får åka ner i juli kanske, får se om det hinns med... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
Re: angående våran 635
oj oj oj, nu får du berätta mer... För jag är väldigt väldigt väldigt intresserad av trim av en sådan motor
Det enda ni bytte var alltså sprutet och grenrör/avgassystem? Fler modifieringar på g eller?
|
||||
|
Var det fastslaget vilken motor det var? Var det 4.0 eller 4.4 an?
Är oxå lite intresserad av trimm av den motorn för ett framtida projekt kanske?
Nån länk till köhler? Vilket sprut kör ni på bilen? Berätta nu blev ju helsugen
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
|
det är en 4 liters motor med köhlerslipade kammar. sprutet är ett DTA, i övrigt är motorn standard. vi slipade inte ens in ventilerna eller någon form av portning. spridarna är orginal för V8:an men det är max vad man kan använda dom för vill vi ha mer effekt måste det bytas spridare.
thats it boys! mvh bapelsin racing
||||
|
Kanske ska tillägga att jag har byggt egna grenrör och det gör jag ALDRIG! om igen. Tog bara 14 dagar!
Så till den som ska bygga egna säger jag bara att det är nära till tabletter och sprit innan man är klar! >
Ha de! _________________ Patrik Silverstam BMWSC 001..:-) |
||||
http://www.kohlerracing.se/ _________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||||
|
Jag såg att ni var på Karlskoga i onsdags........men ni han åka innan jag han fran och titta.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
|
||||
![]() |
Bilder o videos
En väldigt vacker 635a
|
116 besök senaste veckan (10903 totalt) |