Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Banracing för företag
1483 besök totalt
Eric Ekman
Gislaved
Här sen Sep 2005

Trådstartare
Banracing för företag

Har en liten fråga ang "racing för företag". Det är nämligen så att för en tio år sedan när man hängde runt banan i Anderstorp minns jag att företagen i bygden tävlade i någon liten serie. Idag är jag själv företagare och har många anställda som är bilintresserade. Därför hade det varit roligt att skaffa en bil runt 20 - 40k klassen och köra någon serie? Någon som gör något liknande på sitt företag eller med anställda? Tips och idéer tack

Skillingaryd
Här sen Apr 2005

Re: Banracing för företag

Eric Ekman skrev:
Har en liten fråga ang "racing för företag". Det är nämligen så att för en tio år sedan när man hängde runt banan i Anderstorp minns jag att företagen i bygden tävlade i någon liten serie. Idag är jag själv företagare och har många anställda som är bilintresserade. Därför hade det varit roligt att skaffa en bil runt 20 - 40k klassen och köra någon serie? Någon som gör något liknande på sitt företag eller med anställda? Tips och idéer tack

Utan tvekan Långlopp. ARC anordnar något som kallas ARCup som är 2 timmars race med förarbyte och hela kittet. Dock har det varit lite dålig uppslutning av tävlande vilket gör att det inte blivit så många arrangemang senare tid. Men finns intresse och om det finns tillgång på banan så går det säkert lösa. Annars finns ju flera långlopps serier bl.a. ERCup som är 6 timmars race kolla www.ercup.se kommer dock inte till Anderstorp i år pga debackel med tävlingsdatum.

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Eric
Gislaved
Här sen Feb 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

ERCup har jag varit inne och sneglat på tidigare. Är det något team här som kan säga vad ni budgeterar en säsong?

Mitsubishi Evolution 2 "Full Attack 2013"
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Vi har kört SLC-light vilket ligger på 2-3.000:-/tim för oss beroende på race inkl. allt (garage, transporter, startavgifter, bilavskrivning, bränsle, däck, reparationer osv. är ett snitt över nästan 4år).
Bilarna där går ungefär lika fort som MSLS enklaste klass.

Borde uppskattningsvis bli 50-100% dyrare i ER-Cup.
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Re:

Björn skrev:
Vi har kört SLC-light vilket ligger på 2-3.000:-/tim för oss beroende på race inkl. allt (garage, transporter, startavgifter, bilavskrivning, bränsle, däck, reparationer osv. är ett snitt över nästan 4år).
Bilarna där går ungefär lika fort som MSLS enklaste klass.

Borde uppskattningsvis bli 50-100% dyrare i ER-Cup.

SLC-Light skall ju dessutom dit två gånger i år:
17 Juni Anderstorp
12 Augusti Anderstorp

Visst syns vi där Björn?

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Allmänt banåkaforum
Banracing för företag
1483 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande