|
L0FA
Här sen Feb 2004
Trådstartare

13 Apr 2012 13:33
Re:
| Niklas Falk skrev: | | Lofa skrev: | | Prestige i TA är snabbaste tiden, inte vem som plockat flest poäng i en serie där bara ett fåtal kört hela serien. | Snabbast vid ett overifierat tillfälle eller snabbast vid ett specifikt tillfälle, gång efter gång, oavsett bana, regn, sol.
Jag minns själv mitt första kval, det var en liten chock att det var just de 15 varven det gällde, inte en hel dag på mig att svarva runt och sätta en tid.
TA är väl en tävlingsform, inte en Supertagelista?  |
Det är väl ingen som kommer ihåg vem som vann vilken tävling osv.... Men vilka som har snabbaste tiderna på Tsukuba vet alla....
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
|
L0FA
Här sen Feb 2004
Trådstartare
|
L0FA
Här sen Feb 2004
Trådstartare

13 Apr 2012 16:31
Tidtagning är väl inget svårt att hyra heller för den delen, tex kopplat live till amigoo, så varför sk du då fuska ihop en logfil för?
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare

13 Apr 2012 16:52
TA är nog lite av en superstagelista ändå. Det är IMHO lite väsenskilt från racing där till exempel även strategi och depålogistik är med i helheten på ett annat sätt. Men en TA- serie ger det hela en tyngd som ad hoc-satta tider inte ger. Mina två cent iaf
_________________  Magnus Thomé
|
Timeattack_Sweden
Göteborg
Här sen Mar 2012

15 Apr 2012 06:44
Senast ändrad av Timeattack_Sweden, 15 Apr 2012 18:47, ändrad totalt 1 gång
Ha lite koll här på länken nedan under början av näst vecka.
Kommer att dyka upp viktig information till dom som vill vara med å köra.
http://timeattack.nu/blog/
Glöm inte signa up för nyhetsbrev för att vara säkra att ni inte missar nått.
|
Phantom
Här sen Jul 2009

15 Apr 2012 06:48
Min personliga uppfattnning är att ett banrekord eller liknande är inte mycket värt om det inte är satt under någon form av tävling, alltså under lite press och just ender några få varv.
Tror många rekord kommer ryka under seriens gång. och då blir dom satta under tävling å alltså värda nått.
Nu pratar jag om gatbilar på R däck. inte formel/supercart tiderna som finns.
_________________ Kinnekulle : 54.0
Mantorp 1.19.4
Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
|
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

16 Apr 2012 10:08
Re:
| Peter.sandström skrev: | Tack för dom fina omdömena SWR-Motorsport kommer att köra nåt eller några timeattack tillfällen under detta år, lägger upp det ungefär som förra gången med trackday klass och timeattack klassen R-däck/Slicks. Håller på och filar på upplägget men om vi får ihop ca 30 bilar till ren TA så finns det ett upplägg som kan passa där man har ca 10-15 bilar på banan samtidigt. Sen så alternerar vi Trackday med TA. Sen hade ju lofa en ide om att dela upp på eftermiddan i TA med dom som kör tex snabbare 1,30 i en klass och dom som kör saktare än 1,30 i en. Detta ska vi nog prova och se flytet på. Jag är som sagt en som inte egentligen gillar regler, jag förstår varför man måste ha det när man kör tävling men på den nivån ett sånt här event har så räcker det säkerhets reglemente så arrangemanget blir säkert för alla parter. Jag är också för att man alltid har ambulans och rescue på sånna här event och det är bara att räkna in i anmälnings avg.Sen Gör vi ju en liten Rejsa.nu special med, där man innan eventet får anslå vilken tid man tror att man ska köra och sen köra så nära den som möjligt. Lite som bracket racing i dragracingen men på bana. Om ni har synpunkter så skriv i tråden eller maila info@swr-motorsport.se
MVH Peter |
Det hade varit fint om ni som jobbar med TA event tar kontakt med varandra och försöker föra samman Era reglementen så att man faktiskt kan fokusera på att modda sin bil för TA.
Blir alla regler väldigt olika med fundamentala skillnader i vad som gäller runt bur, kaross etc kommer blir det inte så kul..
Mvh
Pete
_________________ ###############################
Peter "Puppan" Eriksson
|
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004

16 Apr 2012 10:30
Re:
| Puppan skrev: | | Peter.sandström skrev: | Tack för dom fina omdömena SWR-Motorsport kommer att köra nåt eller några timeattack tillfällen under detta år, lägger upp det ungefär som förra gången med trackday klass och timeattack klassen R-däck/Slicks. Håller på och filar på upplägget men om vi får ihop ca 30 bilar till ren TA så finns det ett upplägg som kan passa där man har ca 10-15 bilar på banan samtidigt. Sen så alternerar vi Trackday med TA. Sen hade ju lofa en ide om att dela upp på eftermiddan i TA med dom som kör tex snabbare 1,30 i en klass och dom som kör saktare än 1,30 i en. Detta ska vi nog prova och se flytet på. Jag är som sagt en som inte egentligen gillar regler, jag förstår varför man måste ha det när man kör tävling men på den nivån ett sånt här event har så räcker det säkerhets reglemente så arrangemanget blir säkert för alla parter. Jag är också för att man alltid har ambulans och rescue på sånna här event och det är bara att räkna in i anmälnings avg.Sen Gör vi ju en liten Rejsa.nu special med, där man innan eventet får anslå vilken tid man tror att man ska köra och sen köra så nära den som möjligt. Lite som bracket racing i dragracingen men på bana. Om ni har synpunkter så skriv i tråden eller maila info@swr-motorsport.se
MVH Peter |
Det hade varit fint om ni som jobbar med TA event tar kontakt med varandra och försöker föra samman Era reglementen så att man faktiskt kan fokusera på att modda sin bil för TA.
Blir alla regler väldigt olika med fundamentala skillnader i vad som gäller runt bur, kaross etc kommer blir det inte så kul..
Mvh
Pete |
Men jag vill inte ha TA event, jag vill ha en TA serie och det är väl det personerna bakom timeattack.nu försöker styra upp.
_________________ Lars Gustavsson
|
Puppan
Här sen Nov 2002

16 Apr 2012 10:51
Re:
| Modj skrev: | | Puppan skrev: | | Peter.sandström skrev: | Tack för dom fina omdömena SWR-Motorsport kommer att köra nåt eller några timeattack tillfällen under detta år, lägger upp det ungefär som förra gången med trackday klass och timeattack klassen R-däck/Slicks. Håller på och filar på upplägget men om vi får ihop ca 30 bilar till ren TA så finns det ett upplägg som kan passa där man har ca 10-15 bilar på banan samtidigt. Sen så alternerar vi Trackday med TA. Sen hade ju lofa en ide om att dela upp på eftermiddan i TA med dom som kör tex snabbare 1,30 i en klass och dom som kör saktare än 1,30 i en. Detta ska vi nog prova och se flytet på. Jag är som sagt en som inte egentligen gillar regler, jag förstår varför man måste ha det när man kör tävling men på den nivån ett sånt här event har så räcker det säkerhets reglemente så arrangemanget blir säkert för alla parter. Jag är också för att man alltid har ambulans och rescue på sånna här event och det är bara att räkna in i anmälnings avg.Sen Gör vi ju en liten Rejsa.nu special med, där man innan eventet får anslå vilken tid man tror att man ska köra och sen köra så nära den som möjligt. Lite som bracket racing i dragracingen men på bana. Om ni har synpunkter så skriv i tråden eller maila info@swr-motorsport.se
MVH Peter |
Mvh
Pete |
Men jag vill inte ha TA event, jag vill ha en TA serie och det är väl det personerna bakom timeattack.nu försöker styra upp. |
Håller helt med!
Men trots allt är det flera olika aktörer som jobbar för att skapa ett TA koncept som funkar.
Vem eller vilka som som står kvar om 3 år är osäkert.. Därför är det bra för mig som förare/team att inte 10 helt olika reglementen att kika på.. Så att fundamentala skillnader gör att hela bilen måste byggas om om det blir SWR som blir det vinnande konceptet om 3 år..
Mvh
Pete
Peter "Puppan" Eriksson
|
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004

16 Apr 2012 10:59
Re:
| Puppan skrev: | | Modj skrev: | | Puppan skrev: | | Peter.sandström skrev: | Tack för dom fina omdömena SWR-Motorsport kommer att köra nåt eller några timeattack tillfällen under detta år, lägger upp det ungefär som förra gången med trackday klass och timeattack klassen R-däck/Slicks. Håller på och filar på upplägget men om vi får ihop ca 30 bilar till ren TA så finns det ett upplägg som kan passa där man har ca 10-15 bilar på banan samtidigt. Sen så alternerar vi Trackday med TA. Sen hade ju lofa en ide om att dela upp på eftermiddan i TA med dom som kör tex snabbare 1,30 i en klass och dom som kör saktare än 1,30 i en. Detta ska vi nog prova och se flytet på. Jag är som sagt en som inte egentligen gillar regler, jag förstår varför man måste ha det när man kör tävling men på den nivån ett sånt här event har så räcker det säkerhets reglemente så arrangemanget blir säkert för alla parter. Jag är också för att man alltid har ambulans och rescue på sånna här event och det är bara att räkna in i anmälnings avg.Sen Gör vi ju en liten Rejsa.nu special med, där man innan eventet får anslå vilken tid man tror att man ska köra och sen köra så nära den som möjligt. Lite som bracket racing i dragracingen men på bana. Om ni har synpunkter så skriv i tråden eller maila info@swr-motorsport.se
MVH Peter |
Mvh
Pete |
Men jag vill inte ha TA event, jag vill ha en TA serie och det är väl det personerna bakom timeattack.nu försöker styra upp. |
Håller helt med!
Men trots allt är det flera olika aktörer som jobbar för att skapa ett TA koncept som funkar.
Vem eller vilka som som står kvar om 3 år är osäkert.. Därför är det bra för mig som förare/team att inte 10 helt olika reglementen att kika på.. Så att fundamentala skillnader gör att hela bilen måste byggas om om det blir SWR som blir det vinnande konceptet om 3 år..
Mvh
Pete |
Håller med!
Men som arrangör kan det ju bli svårt att hävda att just deras serie är den bästa och den man ska satsa på om alla har samma reglement.. Svårt de där..
Men det jag vill ha är en serie, inte några event som man kan sätta ban rekord på.
|
Supramannen
Här sen Feb 2003

16 Apr 2012 11:05
Re:
| Puppan skrev: | | Modj skrev: | | Puppan skrev: | | Peter.sandström skrev: | Tack för dom fina omdömena SWR-Motorsport kommer att köra nåt eller några timeattack tillfällen under detta år, lägger upp det ungefär som förra gången med trackday klass och timeattack klassen R-däck/Slicks. Håller på och filar på upplägget men om vi får ihop ca 30 bilar till ren TA så finns det ett upplägg som kan passa där man har ca 10-15 bilar på banan samtidigt. Sen så alternerar vi Trackday med TA. Sen hade ju lofa en ide om att dela upp på eftermiddan i TA med dom som kör tex snabbare 1,30 i en klass och dom som kör saktare än 1,30 i en. Detta ska vi nog prova och se flytet på. Jag är som sagt en som inte egentligen gillar regler, jag förstår varför man måste ha det när man kör tävling men på den nivån ett sånt här event har så räcker det säkerhets reglemente så arrangemanget blir säkert för alla parter. Jag är också för att man alltid har ambulans och rescue på sånna här event och det är bara att räkna in i anmälnings avg.Sen Gör vi ju en liten Rejsa.nu special med, där man innan eventet får anslå vilken tid man tror att man ska köra och sen köra så nära den som möjligt. Lite som bracket racing i dragracingen men på bana. Om ni har synpunkter så skriv i tråden eller maila info@swr-motorsport.se
MVH Peter |
Mvh
Pete |
Håller helt med!
Mvh
Pete |
Igentilligen är det ju bara 1 aktör resten är ju bara nån eller några som vill köra lite TA grejer, glömde ju säga PCSR kör ju med TA..
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004

16 Apr 2012 11:17
Re:
| Citat: |
glömde ju säga PCSR kör ju med TA.. |
Jag har inte råd att åka Porsche
|
Supramannen
Här sen Feb 2003

16 Apr 2012 12:16
Re:
| Modj skrev: | | Citat: |
glömde ju säga PCSR kör ju med TA.. |
Jag har inte råd att åka Porsche  |
Med din budget på din cossie kunde du åkte fabriks ny 2012 cup
det jag syftade på va att det är många som kör TA grejer, för skoj skull
Porsche 997 RSR GT2
|
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Porsche 997 RSR GT2
|
Puppan
Här sen Nov 2002
Peter "Puppan" Eriksson
|
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007

18 Apr 2012 18:16
Vist är det väl så att en serie är att föredra. Men det finns ju som denna tråd handlar om, bilar som inte platsar i timeatack.nu's serie. Vill man köra med slicks så är det stopp. även en del "vilda" byggen hamnar utanför. kanske finns det plats för dessa i serien senare, men det faktum att vi är många som vill köra med slicks kvarstår.Klart att det bästa är att sammla allt i en bra serie men där är vi inte nu. Jag har inget imot timeattack.nu eller serien som sådan utan skulle gladeligen köra där, om de tillät slicks.Denna tråd handlar ju om det de inte kan erbjuda, så ni som vill köra den serien kan ju tex hålla till i den tråden och vi som vill köra värrebilar och med slicks kan ju hålla till här. Och med lite tur så kanske vi kan hålla till i samm tråd nästa år när de kollat igenom sin säsong och sitt reglemente och förhoppningsvist kommit fram till att tex slicks är ok.
_________________ peter sandström
|
Supramannen
Här sen Feb 2003

19 Apr 2012 09:06
ja visst är det så, Ta dagr för slicks bilar finns och det lär ju finnas fler
Porsche 997 RSR GT2
|
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005