Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
TA med värstingbilar, SLICKS, rörram, formel,prototypbil osv
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
5 besök senaste veckan (30664 totalt)
L0FA

Här sen Feb 2004
Inlägg: 767


Trådstartare
Re:

Niklas Falk skrev:
Lofa skrev:
Prestige i TA är snabbaste tiden, inte vem som plockat flest poäng i en serie där bara ett fåtal kört hela serien.
Snabbast vid ett overifierat tillfälle eller snabbast vid ett specifikt tillfälle, gång efter gång, oavsett bana, regn, sol.

Jag minns själv mitt första kval, det var en liten chock att det var just de 15 varven det gällde, inte en hel dag på mig att svarva runt och sätta en tid.

TA är väl en tävlingsform, inte en Supertagelista?


Det är väl ingen som kommer ihåg vem som vann vilken tävling osv.... Men vilka som har snabbaste tiderna på Tsukuba vet alla....
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20322



Re:

Lofa skrev:
Det är väl ingen som kommer ihåg vem som vann vilken tävling osv.... Men vilka som har snabbaste tiderna på Tsukuba vet alla....
Det finns ju tävlingar och det finns rekord, två lite olika saker.

Ska du göra det jättenkelt för dig så räcker det ju att posta loggfiler. Jag kan nog skala om nån gammal körning till en loggfil på 1:14 på Mantorp om det duger.
En tävling körs vid ett tillfälle mellan de som deltar , en serie består av ett antal tävlingar.
Personlig Rekord kan sättas när som helst (SBF Varvrekord endast under tävling).

Nu är det inte TA, men jag tror att det är fler som känner till världsmästarna i F1 än vem det är som har varvrekordet på F1banorna (eller vem som vann en viss tävling för fyra år sen). Så en serie har ett värde ibland.
Tsukuba... , alla...

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004
Inlägg: 767


Trådstartare
Re:

Niklas Falk skrev:
Lofa skrev:
Det är väl ingen som kommer ihåg vem som vann vilken tävling osv.... Men vilka som har snabbaste tiderna på Tsukuba vet alla....
Det finns ju tävlingar och det finns rekord, två lite olika saker.

Ska du göra det jättenkelt för dig så räcker det ju att posta loggfiler. Jag kan nog skala om nån gammal körning till en loggfil på 1:14 på Mantorp om det duger.
En tävling körs vid ett tillfälle mellan de som deltar , en serie består av ett antal tävlingar.
Personlig Rekord kan sättas när som helst (SBF Varvrekord endast under tävling).

Nu är det inte TA, men jag tror att det är fler som känner till världsmästarna i F1 än vem det är som har varvrekordet på F1banorna (eller vem som vann en viss tävling för fyra år sen). Så en serie har ett värde ibland.
Tsukuba... , alla...


Det är för att racing går ut på att va snabbast på ett visst antal varv(först i mål) där är snabbaste varv inte intressant, TA går ut på att va snabbast på 1 varv.
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004
Inlägg: 767


Trådstartare
Tidtagning är väl inget svårt att hyra heller för den delen, tex kopplat live till amigoo, så varför sk du då fuska ihop en logfil för?
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42377

Forumägare
Forumägare

TA är nog lite av en superstagelista ändå. Det är IMHO lite väsenskilt från racing där till exempel även strategi och depålogistik är med i helheten på ett annat sätt. Men en TA-serie ger det hela en tyngd som ad hoc-satta tider inte ger. Mina två cent iaf

_________________
Magnus Thomé
Citera
Timeattack_Sweden
Göteborg
Här sen Mar 2012
Inlägg: 90



Ha lite koll här på länken nedan under början av näst vecka.
Kommer att dyka upp viktig information till dom som vill vara med å köra.

http://timeattack.nu/blog/

Glöm inte signa up för nyhetsbrev för att vara säkra att ni inte missar nått.

_________________
Ralph Boman

www.Timeattack.nu
Citera
Phantom

Här sen Jul 2009
Inlägg: 465



Min personliga uppfattnning är att ett banrekord eller liknande är inte mycket värt om det inte är satt under någon form av tävling, alltså under lite press och just ender några få varv.

Tror många rekord kommer ryka under seriens gång. och då blir dom satta under tävling å alltså värda nått.
Nu pratar jag om gatbilar på R däck. inte formel/supercart tiderna som finns.

_________________
Kinnekulle : 54.0
Mantorp 1.19.4
Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2771



Re:

Peter.sandström skrev:
Tack för dom fina omdömena SWR-Motorsport kommer att köra nåt eller några timeattack tillfällen under detta år, lägger upp det ungefär som förra gången med trackday klass och timeattack klassen R-däck/Slicks. Håller på och filar på upplägget men om vi får ihop ca 30 bilar till ren TA så finns det ett upplägg som kan passa där man har ca 10-15 bilar på banan samtidigt. Sen så alternerar vi Trackday med TA. Sen hade ju lofa en ide om att dela upp på eftermiddan i TA med dom som kör tex snabbare 1,30 i en klass och dom som kör saktare än 1,30 i en. Detta ska vi nog prova och se flytet på. Jag är som sagt en som inte egentligen gillar regler, jag förstår varför man måste ha det när man kör tävling men på den nivån ett sånt här event har så räcker det säkerhets reglemente så arrangemanget blir säkert för alla parter. Jag är också för att man alltid har ambulans och rescue på sånna här event och det är bara att räkna in i anmälnings avg.Sen Gör vi ju en liten Rejsa.nu special med, där man innan eventet får anslå vilken tid man tror att man ska köra och sen köra så nära den som möjligt. Lite som bracket racing i dragracingen men på bana. Om ni har synpunkter så skriv i tråden eller maila info@swr-motorsport.se

MVH Peter



Det hade varit fint om ni som jobbar med TA event tar kontakt med varandra och försöker föra samman Era reglementen så att man faktiskt kan fokusera på att modda sin bil för TA.
Blir alla regler väldigt olika med fundamentala skillnader i vad som gäller runt bur, kaross etc kommer blir det inte så kul..

Mvh
Pete

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1288



Re:

Puppan skrev:
Peter.sandström skrev:
Tack för dom fina omdömena SWR-Motorsport kommer att köra nåt eller några timeattack tillfällen under detta år, lägger upp det ungefär som förra gången med trackday klass och timeattack klassen R-däck/Slicks. Håller på och filar på upplägget men om vi får ihop ca 30 bilar till ren TA så finns det ett upplägg som kan passa där man har ca 10-15 bilar på banan samtidigt. Sen så alternerar vi Trackday med TA. Sen hade ju lofa en ide om att dela upp på eftermiddan i TA med dom som kör tex snabbare 1,30 i en klass och dom som kör saktare än 1,30 i en. Detta ska vi nog prova och se flytet på. Jag är som sagt en som inte egentligen gillar regler, jag förstår varför man måste ha det när man kör tävling men på den nivån ett sånt här event har så räcker det säkerhets reglemente så arrangemanget blir säkert för alla parter. Jag är också för att man alltid har ambulans och rescue på sånna här event och det är bara att räkna in i anmälnings avg.Sen Gör vi ju en liten Rejsa.nu special med, där man innan eventet får anslå vilken tid man tror att man ska köra och sen köra så nära den som möjligt. Lite som bracket racing i dragracingen men på bana. Om ni har synpunkter så skriv i tråden eller maila info@swr-motorsport.se

MVH Peter



Det hade varit fint om ni som jobbar med TA event tar kontakt med varandra och försöker föra samman Era reglementen så att man faktiskt kan fokusera på att modda sin bil för TA.
Blir alla regler väldigt olika med fundamentala skillnader i vad som gäller runt bur, kaross etc kommer blir det inte så kul..

Mvh
Pete


Men jag vill inte ha TA event, jag vill ha en TA serie och det är väl det personerna bakom timeattack.nu försöker styra upp.

_________________
Lars Gustavsson
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2771



Re:

Modj skrev:
Puppan skrev:
Peter.sandström skrev:
Tack för dom fina omdömena SWR-Motorsport kommer att köra nåt eller några timeattack tillfällen under detta år, lägger upp det ungefär som förra gången med trackday klass och timeattack klassen R-däck/Slicks. Håller på och filar på upplägget men om vi får ihop ca 30 bilar till ren TA så finns det ett upplägg som kan passa där man har ca 10-15 bilar på banan samtidigt. Sen så alternerar vi Trackday med TA. Sen hade ju lofa en ide om att dela upp på eftermiddan i TA med dom som kör tex snabbare 1,30 i en klass och dom som kör saktare än 1,30 i en. Detta ska vi nog prova och se flytet på. Jag är som sagt en som inte egentligen gillar regler, jag förstår varför man måste ha det när man kör tävling men på den nivån ett sånt här event har så räcker det säkerhets reglemente så arrangemanget blir säkert för alla parter. Jag är också för att man alltid har ambulans och rescue på sånna här event och det är bara att räkna in i anmälnings avg.Sen Gör vi ju en liten Rejsa.nu special med, där man innan eventet får anslå vilken tid man tror att man ska köra och sen köra så nära den som möjligt. Lite som bracket racing i dragracingen men på bana. Om ni har synpunkter så skriv i tråden eller maila info@swr-motorsport.se

MVH Peter



Det hade varit fint om ni som jobbar med TA event tar kontakt med varandra och försöker föra samman Era reglementen så att man faktiskt kan fokusera på att modda sin bil för TA.
Blir alla regler väldigt olika med fundamentala skillnader i vad som gäller runt bur, kaross etc kommer blir det inte så kul..

Mvh
Pete


Men jag vill inte ha TA event, jag vill ha en TA serie och det är väl det personerna bakom timeattack.nu försöker styra upp.


Håller helt med!
Men trots allt är det flera olika aktörer som jobbar för att skapa ett TA koncept som funkar.
Vem eller vilka som som står kvar om 3 år är osäkert.. Därför är det bra för mig som förare/team att inte 10 helt olika reglementen att kika på.. Så att fundamentala skillnader gör att hela bilen måste byggas om om det blir SWR som blir det vinnande konceptet om 3 år..

Mvh
Pete

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1288



Re:

Puppan skrev:
Modj skrev:
Puppan skrev:
Peter.sandström skrev:
Tack för dom fina omdömena SWR-Motorsport kommer att köra nåt eller några timeattack tillfällen under detta år, lägger upp det ungefär som förra gången med trackday klass och timeattack klassen R-däck/Slicks. Håller på och filar på upplägget men om vi får ihop ca 30 bilar till ren TA så finns det ett upplägg som kan passa där man har ca 10-15 bilar på banan samtidigt. Sen så alternerar vi Trackday med TA. Sen hade ju lofa en ide om att dela upp på eftermiddan i TA med dom som kör tex snabbare 1,30 i en klass och dom som kör saktare än 1,30 i en. Detta ska vi nog prova och se flytet på. Jag är som sagt en som inte egentligen gillar regler, jag förstår varför man måste ha det när man kör tävling men på den nivån ett sånt här event har så räcker det säkerhets reglemente så arrangemanget blir säkert för alla parter. Jag är också för att man alltid har ambulans och rescue på sånna här event och det är bara att räkna in i anmälnings avg.Sen Gör vi ju en liten Rejsa.nu special med, där man innan eventet får anslå vilken tid man tror att man ska köra och sen köra så nära den som möjligt. Lite som bracket racing i dragracingen men på bana. Om ni har synpunkter så skriv i tråden eller maila info@swr-motorsport.se

MVH Peter



Det hade varit fint om ni som jobbar med TA event tar kontakt med varandra och försöker föra samman Era reglementen så att man faktiskt kan fokusera på att modda sin bil för TA.
Blir alla regler väldigt olika med fundamentala skillnader i vad som gäller runt bur, kaross etc kommer blir det inte så kul..

Mvh
Pete


Men jag vill inte ha TA event, jag vill ha en TA serie och det är väl det personerna bakom timeattack.nu försöker styra upp.


Håller helt med!
Men trots allt är det flera olika aktörer som jobbar för att skapa ett TA koncept som funkar.
Vem eller vilka som som står kvar om 3 år är osäkert.. Därför är det bra för mig som förare/team att inte 10 helt olika reglementen att kika på.. Så att fundamentala skillnader gör att hela bilen måste byggas om om det blir SWR som blir det vinnande konceptet om 3 år..

Mvh
Pete


Håller med!

Men som arrangör kan det ju bli svårt att hävda att just deras serie är den bästa och den man ska satsa på om alla har samma reglement.. Svårt de där..

Men det jag vill ha är en serie, inte några event som man kan sätta ban rekord på.

_________________
Lars Gustavsson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

Puppan skrev:
Modj skrev:
Puppan skrev:
Peter.sandström skrev:
Tack för dom fina omdömena SWR-Motorsport kommer att köra nåt eller några timeattack tillfällen under detta år, lägger upp det ungefär som förra gången med trackday klass och timeattack klassen R-däck/Slicks. Håller på och filar på upplägget men om vi får ihop ca 30 bilar till ren TA så finns det ett upplägg som kan passa där man har ca 10-15 bilar på banan samtidigt. Sen så alternerar vi Trackday med TA. Sen hade ju lofa en ide om att dela upp på eftermiddan i TA med dom som kör tex snabbare 1,30 i en klass och dom som kör saktare än 1,30 i en. Detta ska vi nog prova och se flytet på. Jag är som sagt en som inte egentligen gillar regler, jag förstår varför man måste ha det när man kör tävling men på den nivån ett sånt här event har så räcker det säkerhets reglemente så arrangemanget blir säkert för alla parter. Jag är också för att man alltid har ambulans och rescue på sånna här event och det är bara att räkna in i anmälnings avg.Sen Gör vi ju en liten Rejsa.nu special med, där man innan eventet får anslå vilken tid man tror att man ska köra och sen köra så nära den som möjligt. Lite som bracket racing i dragracingen men på bana. Om ni har synpunkter så skriv i tråden eller maila info@swr-motorsport.se

MVH Peter



Det hade varit fint om ni som jobbar med TA event tar kontakt med varandra och försöker föra samman Era reglementen så att man faktiskt kan fokusera på att modda sin bil för TA.
Blir alla regler väldigt olika med fundamentala skillnader i vad som gäller runt bur, kaross etc kommer blir det inte så kul..

Mvh
Pete


Men jag vill inte ha TA event, jag vill ha en TA serie och det är väl det personerna bakom timeattack.nu försöker styra upp.


Håller helt med!
Men trots allt är det flera olika aktörer som jobbar för att skapa ett TA koncept som funkar.
Vem eller vilka som som står kvar om 3 år är osäkert.. Därför är det bra för mig som förare/team att inte 10 helt olika reglementen att kika på.. Så att fundamentala skillnader gör att hela bilen måste byggas om om det blir SWR som blir det vinnande konceptet om 3 år..

Mvh
Pete


Igentilligen är det ju bara 1 aktör resten är ju bara nån eller några som vill köra lite TA grejer, glömde ju säga PCSR kör ju med TA..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1288



Re:

Citat:


glömde ju säga PCSR kör ju med TA..


Jag har inte råd att åka Porsche

_________________
Lars Gustavsson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

Modj skrev:
Citat:


glömde ju säga PCSR kör ju med TA..


Jag har inte råd att åka Porsche


Med din budget på din cossie kunde du åkte fabriks ny 2012 cup

det jag syftade på va att det är många som kör TA grejer, för skoj skull

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1288



Re:

Supramannen skrev:
Modj skrev:
Citat:


glömde ju säga PCSR kör ju med TA..


Jag har inte råd att åka Porsche


Med din budget på din cossie kunde du åkte fabriks ny 2012 cup

det jag syftade på va att det är många som kör TA grejer, för skoj skull


Hehe, tror du det?
Att det finns många som kör TA grejen är jag ju redan med på. Men det är inte det som lockar...

_________________
Lars Gustavsson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

Modj skrev:
Supramannen skrev:
Modj skrev:
Citat:


glömde ju säga PCSR kör ju med TA..


Jag har inte råd att åka Porsche


Med din budget på din cossie kunde du åkte fabriks ny 2012 cup

det jag syftade på va att det är många som kör TA grejer, för skoj skull


Hehe, tror du det?
Att det finns många som kör TA grejen är jag ju redan med på. Men det är inte det som lockar...


Exakt...

Därför timeattack.nu är det shit resten är ointressant nu så länge

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2771



Re:

Supramannen skrev:
Modj skrev:
Supramannen skrev:
Modj skrev:
Citat:


glömde ju säga PCSR kör ju med TA..


Jag har inte råd att åka Porsche


Med din budget på din cossie kunde du åkte fabriks ny 2012 cup

det jag syftade på va att det är många som kör TA grejer, för skoj skull


Hehe, tror du det?
Att det finns många som kör TA grejen är jag ju redan med på. Men det är inte det som lockar...


Exakt...

Därför timeattack.nu är det shit resten är ointressant nu så länge


Håller med hittills är det det som har mest pondus!
Vad som händer om tre år är nåt annat..

/Pete

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007
Inlägg: 234



Vist är det väl så att en serie är att föredra. Men det finns ju som denna tråd handlar om, bilar som inte platsar i timeatack.nu's serie. Vill man köra med slicks så är det stopp. även en del "vilda" byggen hamnar utanför. kanske finns det plats för dessa i serien senare, men det faktum att vi är många som vill köra med slicks kvarstår.Klart att det bästa är att sammla allt i en bra serie men där är vi inte nu. Jag har inget imot timeattack.nu eller serien som sådan utan skulle gladeligen köra där, om de tillät slicks.Denna tråd handlar ju om det de inte kan erbjuda, så ni som vill köra den serien kan ju tex hålla till i den tråden och vi som vill köra värrebilar och med slicks kan ju hålla till här. Och med lite tur så kanske vi kan hålla till i samm tråd nästa år när de kollat igenom sin säsong och sitt reglemente och förhoppningsvist kommit fram till att tex slicks är ok.

_________________
peter sandström
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



ja visst är det så, Ta dagr för slicks bilar finns och det lär ju finnas fler

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719



Re:

Lofa skrev:
EVOuno skrev:
Jag skulle vara intreserad av en slicks klass.
Bygger röramsbil av min delta och den byggs för slicks.

/Peter


Hittade en byggtråd, jävligt frän kärra





WhhhoaaaaaaaaaTTT!!!!!

Har spenderat hela natten på jobbet (borde vara lovligt när det är sånna här byggen man läser om) å jävlar - jag är imponerad och har fått en ny gud i bilbyggarsverige

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
Gson
Åkersberga
Här sen Mar 2010
Inlägg: 157



Det kommer ett event i slutet av sommaren då det är fritt fram att åka med vilka däck man vill och med transponder tidtagning där ALLA är välkomna.

Så då finns det möjlighet att se hur stor skillnaden blir med olika däck...

http://www.landracing.se/apps/blog/show/14426552-multibil-och-speedfes . . . .

_________________
Joakim Gustafsson
Citera
Allmänt banåkaforum
TA med värstingbilar, SLICKS, rörram, formel,prototypbil osv
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
5 besök senaste veckan (30664 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande