Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 1602 72- 16v. | << 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (18835 totalt) |
Fränt bygge!
Angående fälgarna så såg jag en uppsättning sådana till salu för ett tag sen. Tyvärr verkar dom vara sålda nu. http://www.oijoij-society.com/viewto _________________ Mikael Färnström BMW E24 BMW E28 BMW E39 BMW CS #3981 |
||||||||
tackartackar, har glömt kameran nu 2 gånger i rad så blev inga bilder idag men imorrn blir det en del
ja de här jäkla fälgarna blir man ju inte klok på ja visst ska vi göra de, sitta och skratta åt stackarn som behöver CPR (andningshjälp) :P medans vi sugtrimmar . _________________ lars-erik edvardsen |
||||||||
lämnar en liten snabb uppdatering så här på natta :P.
var ju och hämtade massa prylar i helgen, bla denna goding som kommer monteras under bagaget på min 40% lamelldiff, nyrenoverad med det mesta nytt, saknar dock en ny spännhylsa för att funka perfekt så ska beställa en ny sån på bmw nån dag framöver när man har lite mindre att göra i garaget. samt ska slipa ner den och dra på den några riktiga lager med färg när jag sätter igång sprutan nästa gång då den är blästrad och sen lackad med sprayburk nu som de ser ut. passade även på att köpa ett gäng tvingar på jula och byggde på dom lite med kamlåsningen från m10 toppar för att kunna klämma fast taket riktigt när det är inmätt och ska till att svetsas . _________________ lars-erik edvardsen |
||||||||
Ett par såna här borde ju göra jobbet annars.
http://biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Tang-och-Sax/Svetstang-12099/ |
||||||||
nope ryms inte innanför dropplisten, och dom jag köpte på jula var nedsatt till 15kr styck nu så därför blev det såna _________________ lars-erik edvardsen |
||||||||
Vilket jobb du redan hunnit med, keep up the good work
Tänkte bidra lite med fälgsnack. Dem svarta var troligen dem jag hade på min 02a för länge sedan (2000-2001). Bultmöster 4x100 och 4x108 och 10" breda fram och 11" breda bakfälgar. Turbobreddara var för smala och breddades 3-4cm bak och tog ändå i dem väl sträckta 235orna bak. Men som student var däcken lite väl dyra och en uppsättning MiM 15" fick ersätta dem _________________ |
||||||||
Ja dom fälgarna var vi nog många som drägglade över, även jag under mitt ytterst inaktiva inhopp i 02-världen! Undrar hur många som ägt dom efter dig Railo? _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||||
tackar men jäääääklar va jag dregglat över den där, hade den som tanke i början när jag började på min . så jävla irriterande att inte få tag på 2st till, dom är ju så grymt feta, mina är 9,5" breda och med slicksen jag har som är som 235-245 däck så är det på håret att dom får plats innanför skärmbreddarna :P. sen ang tidigare inlägg där jag fick en bild på den röda bilen med likadana fälgar bak, de verkar ju vara en otrevlig jävla surpitt, skickade och ställde en simpel fråga och förklarade situationen, fick bara ett surt mail tillbaka... _________________ lars-erik edvardsen |
||||||||
Aaah.. Men lite DIY har aldrig skadat. |
||||||||
men lugn nu lite, jag bygger på 70tal här, kan inte me alla nymodiga förkortningar :P. DIY? :P _________________ lars-erik edvardsen |
||||||||
Do It Yourself. |
||||||||
aha då förstår jag :P. hade nån liten grej att uppdatera innan man drar upp för dagen.
triggerhjul kom i brevlådan igår, nytt generatorfäste hittade jag i gömmorna också och gjort några fler tvingar också, ska skaffa 2st till bara för att vara extra säker på att de blir bra _________________ lars-erik edvardsen |
||||||||
Otroligt fet bil! _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||||
blivit lite ändrade planer i byggandet.
kanske lite uttjatat koncept i en 02, har ingen aning men blev så less på allt tjorv me m10 och räkna ut 94758932853 olika mått och siffror me topp och flöden o kammar hit och dit så köpte mej en 16v m42 motor istället som kommer regbes me den i typ org utförande fast med megasquirt sprutet och e85, efter det så blir det väl nån vinter framöver kanske att borra till så stort de går i litervolym och separata spjäll, bättre extraktor m.m. närmare 200häst ska man väl ändå kunna få upp den i med körbarhet på gata så alla som behöver m10 grejer, allt sånt är till salu _________________ lars-erik edvardsen |
||||||||
Fint motorval och fint bygge
Det var ungefär samma tanke jag hade med att bygga på m10, det blev m42 istället för jag ville ha en modern motor som bara va och stoppa ner. Det slutade med att jag nästan byggt om hela bilen till en e30, kardantunneln, fram/bakvagn, rattagg mm. Så kan det gå _________________ Henrik Nilsson Toyota Mr2 TURBO -93 Datsun Fairlady Z -71 Bmw 1600-2 -71 |
||||||||
M42 är ett bra val! Jag har en i min bil och håller på att renovera och trimma en som ska i så småning om
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||||
ja fan, tittat på din bil några gånger, riktigt fint stuk på den . hade varit häftigt att få till den där 230+ m10an men kostar fan över 60k innan jag är klar, så tanken är att jag ska reggbes som ombyggt fordon med 318IS motorn med MS sprutet och e85 så de blir med i papprena, köra så en sommar och sen trimma bara lite. de blir ju fortfarande separata spjäll som var tänkt på m10an och kanske försöka få tag på en m47 vev som tydligen ska göra 2,1 i litervolym, och kanske borra till 2,2-2,3 om det går för man lär ändå få byta kolvarna om man sätter i en m47 vev så är lika bra att borra lite. på de så lämnar jag in kammarna på slipning så man får lagom lyft på dom och sen ett bättre extraktor. mycke mer än så tror jag inte jag trimmar, låter jag det vara ungefär de där grejerna så är den ändå hyfsat lättkörd både på gata o bana . hur går din bil jämfört med m10? lär vara lätt att leka med utan problem, körde 318is,en innan den slaktades och var ju inga problem att leka runt me fullt hjulspinn på 2an fast den vägde 1145kg med mej och ca 15L i tanken. _________________ lars-erik edvardsen |
||||||||
haha åfan ne här ska inte hackas något, är väldigt emot att kapa sönder karossen (förutom då för breddarna bak) :P. _________________ lars-erik edvardsen |
||||||||
hehe ja visst är den pigg alltid . ja va ska man säga, RIP jämtlands absolut finaste 318is, om inte e30 överhuvudtaget i jämtland. 12000mil sen var livet över:/ testade för övrigt att koppla på elen och starta upp motorn nu efter att allt blev rivet ut ur bilen, funkade ju alldeles kanon, måste börja spåna på motorstativet hur det ska göras om för att få motorn att passa i utan att riva bort något, ska gå att starta när man monterar MS sprutet och de för att testa _________________ lars-erik edvardsen |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 1602 72- 16v. | << 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (18835 totalt) |