Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 55130 besök totalt |
Re:
Håller med... tråkigt Johan... hoppas du får ihop det igen och får åka lite... _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||
+1 på den, lider såklart med dig. Det enda positiva jag ser i det hela är att du nu på heltid kan fokusera på logistiken gällande ordern från Demon tweeks.
![]() Som någon sa, deppa ihop och kom igen Rius! _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Re:
+1 _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||
Re:
Hallå Johan! Lite nyfiken - vad blev slutresultatet? ![]() //M _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||||
Re:
Det blev 208hk på bakhjulen med blankslitna R-däck och 6-växlad låda. ![]() _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||||
Re:
Vill du speca repceptet johan, låter onekligen bra, nästan 40 pållar mer än då vi bänkade hos TS och nu har du dessutom tappat lite vikt! _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Då har vi exakt lika mycket effekt! Jag fick också 208 hk/295Nm på hjulen (r-däck) på Civincos rullar.
Patrik Skoog har ju kört sin 330ti på båda rullarna (TS och Civinco) och det skilde mindre än 1hk dem mellan. ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
Mycket intressant! Jag skulle vilja påstå att det visar att många rullar visar rätt så jämt faktiskt... Det brukar ju vara diskussioner om glädjebänkar osv. Det jag har märkt när jag bromsat på olika bänkar är framförallt att sålänge man pratar hjulhästar så skiljer det inte mycket, men när motorhästarna skall räknas ut med drivlineförluster så kan det skilja en del.....
Kan bli bra fajter om bilarna kommer ner från diverse pallbockar och riktbänkar..... ![]() ![]() _________________ Martin Skoog |
||||||
Portad topp? ![]() Ajabaja! Inte tillåtet i klass Modifierad Grupp N-kammar? ![]() Högst tveksam om det ryms i om reglementet. Helt original invändigt ska det vara... ![]() ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
Re:
Nu blir jag förrvirrad??? När Bosse hämtade sina prylar hos Köhler fick han höra att det var ngn superduper re-grind han monterat i din topp? Portningen var väl rätt modest å andra sidan... Du får berätta över en lunchpizza framöver. _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||
Givetvis är motorn orörd, jag har faktiskt läst reglementet.
![]() Enda sanna i inlägget var att den gick jämnt med Lundvall's rakt fram med 100kg övervikt och 4.10-utväxling. En annan sanning är att jag inte kommer loss till Kullen heller. ![]() Vi får se när bilen kommer ur garaget igen, just nu tar jobbet all energi. ![]() _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 55130 besök totalt |