| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325i -93 |Ban-leksak| Rapport Kinnekulle & Anderstorp!!
|
10 besök senaste veckan (64041 totalt) |
|
_________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
|
Re:
|
||||
|
Stoffe han börjar hitta suget igen efter veckliga besök i garaget i Vinslöv
Så pass att han snackar om att göra oss sällskap och greja med sin bil Hos oss i helgen Ny får vi se om mäster själv träder fram ut skuggorna och bekänner sommar/bilkänslor!
_________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
|
Nä men oj här händer grejer
Jo nu e suget tillbaka, vilken tur bilen inte blev såld
Efter 2 besök hos sebbe, Simon och Fredrik så har inspirationen flödat.. Har rensat bort ACn nu i veckan, har inte blivit av innan men nu e cirkus 15kg borta där framme (y) Även lite mer av inredning är borta. Kommer lite bilder när jag kommer hem ikväll. I helgen ska jag som sagt greja med bilen i fingaraget i vinslöv
Det som står på schemat bland annat bromskylning ala' frapp och lite annat småpyssel _________________ Mvh Kristofer Larsson ex-BMW CS #7228 ex-BMW SC #770 |
||||
|
||||
|
Re:
Bra, jag vill ju försöka ta revansch i konbanan på Bivaröd i torrt också
Boka in söndag 6 maj förresten, Carkings släppte datumet häromdagen. _________________
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||||
|
Re:
Bokat!! ska bli kul! har du gjort några upgrades victor? _________________ Mvh Kristofer Larsson ex-BMW CS #7228 ex-BMW SC #770 |
||||
|
lite bilder, inte dom roligaste, men alltid nåt, kommer mer i helgen
upp på pallbockar!
AC kompressorn och slangar borta, ska rensa bort fästet och AC-kylaren i helgen
Spartansk inredning blev ännu mer spartansk, tack för plåten sebbe! ska fila på nån snyggare fastsättning senare.
_________________ Mvh Kristofer Larsson ex-BMW CS #7228 ex-BMW SC #770 |
||||
|
Re:
tack för det, nä ingen vidare urspårning ännu, finns ju folk som lägger samma pengar på fälgar som jag har lagt på hela bilen
_________________ Mvh Kristofer Larsson ex-BMW CS #7228 ex-BMW SC #770 |
||||
|
Detta känns verkligen superkul
Tänk vad det ska bli roligt att få bli frånåkt av dig, har längtat i flera år på denna möjligheten!
Enda negativa jag kan se i allt detta är att du har lite mesig växelspak
Men det löser vi nästa vinter när vi blandar in en fiberlaser och lite vackra lager i alltihop
Ses på lördag!
||||
|
Re:
Den går snabbare jag LOOOVAR!
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se
Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
|
jaha, blev lite gjort i vinslöv-garaget idag, tyvärr fick jag åka iväg tidigare då min sambo råkade bli magsjuk så jag fick hem och ta hand om lill-killen, tusen tack till Simon som skjutsade hem mig då bilen är lite nedplockad, och tack till hela garagegänget för att jag fick ockupera garaget! jag ska fixa bort bilen så fort jag kan
det jag hann göra var att rensa bort resterna av ACn, kondensorn och själva fästet till kompressorn. lite bilder
fronten av!
massa småprylar behövde oxå väck!
äntligen allt borta, nu ska det bara ihop oxå
så mycket jobb för denna men den var riiiktigt tung
det var allt för nu... hoppas kunna fortsätta imorrn eller nu i veckan! _________________ Mvh Kristofer Larsson ex-BMW CS #7228 ex-BMW SC #770 |
||||
|
|
||||
|
Tack för besöket
Bara trevligt med gästmeck. Så länge inte sebbe ska ut å åka, så kan den stå där den står, så det är hur lugnt som helst. Letade själv lite info om tvärbalken tidigare i vintras. Några pålitliga källor här på rejsa menade att den inte behövdes, men jag fegade och satte tillbaka den. Du kan säkert köra utan. _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||
|
|
||||
|
Jättekul att du kom Stoffe!
Och angående bilen och dess nuvarande uppehälle är det hur lugnt som helst Ska jag ta ut min så byter jag helt sonika plats på bilarna. Vilket jag troligtvis gör då jag planerat att besiktiga denna vecka
Om den startar efter alla kilo kabel jag rev ut igår
Tråkigt hon blev sjuk, men det är ju tyvärr sånt som händer och inget man direkt kan göra något åt. Synd att du missade kvällsaktiviteterna bara, dom var nåt alldeles extra
När planerar du att fortsätta lättningsarbetet? Angående balken, jag hade ju väck min under motorbytet, och kan väl mena på att Den säkerligen gör mer nytta än fördärv med tanke på hur lite den väger. den är av typen "känns inte i handen"
Tack för att jag fick prova din bil, Stoffe
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325i -93 |Ban-leksak| Rapport Kinnekulle & Anderstorp!!
|
10 besök senaste veckan (64041 totalt) |