| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Påsk-LAN
|
1358 besök totalt |
|
Påsk-LAN
Äntligen skall jag komma igång och köra lite igen. Det är ett år sedan sist...
Det skall bli jäkligt skoj och jag hoppas att det blir F1C/ETCC hela dagen! Risken är väl att rallyfolket gör sig hörda och vill köra något eländigt grusspel.
Härifrån blir vi ove Mörk, Stig Fasth och Rocket Roger och jag iallafall Perfekt att stänga in sig i en källarlokal utan fönster i påsk ... _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Du glömde oscar, Nisse...
Jag hjälper bara Jonas som egentligen organiserar detta. Det är han som står för lokalen också. Vi fyller troligen större delen av det ganska begränsade utrymmet ändå. Risken var stor att vi varit tvungna att säga nej till någon/några som ville vara med och det känns fel. Men jag håller med dej Niklas om att det skulle vara skoj att rejsa lite "öga mot öga" med rejsa.nu-folket. Tyvärr har jag inte möjlighet att åka till Morgongåva-LAN:et. _________________ /Ove Mörk |
||||
|
Påsk-Lan
Nisse Skrev: Äntligen skall jag komma igång och köra lite igen. Det är ett år sedan sist... Det skall bli jäkligt skoj och jag hoppas att det blir F1C/ETCC hela dagen! Risken är väl att rallyfolket gör sig hörda och vill köra något eländigt grusspel. Räkna med det sistnämda Nisse he he !! här har du en som gillar gruset, ni banåkare vill ju ha salongsgolv under däcken för att köra bil. Ja jag skämtade lite här ja tycker också det är mycket trevligt med ETCC, å det fungerar ju mycket bra i Lan så det kommer bli jätteroligt tror jag. Vet du föresten att det finns en beta version av Kinnekille Ring till ETCC, vi skulle kunna installera den på Lenet när vi kommer dit skulle vara mycket roligt med ett rejs där tycker jag. Mvh/ Rejsmorfar Stig
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||||
|
Ja du Stig, det lär nog bli en del hårda bataljer. Om vi skall leka i skogen eller köra på riktigt alltså.
Jag har tränat lite ETCC nu, men jag får inte till det riktigt. När bakvagnen släpper går det ju inte att hämta hem det. I Seaten gick det genom att dra mig ur det via fullgas, men i Audin... Näää!!! Jag skall nog leta reda på någon annans setup. (Har inte letat här på rejsa än, men det lär ju finnas) Jag försökte, via seriöst tankearbete, mig på att ställa krängare och dämpning, men kompetensen saknas visst... Nåja, det är ju ett par dagar kvar än...
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
|
Påsk Lan:
Hej Nisse ! Du skriver inte vad du kör för en Audi, själv kör jag en Audi 4 WD silverfärgad Nr: 32 Team: Audi Sport, tycker den går mycket bra men man får ju pilla med inställningarna på den en del. Ja tror det är bara Audi Sport som har dom fyrljulsdrivna Audina här. Sedan har ju vi en del setuper vi kan dela med oss där som ni kan testa. Vi skulle nog behöva lite straffvikter i Rogers BMW för han åker ruggigt snabbt. ove och oscar åker väldigt fort också, så där har vi något att bita i he he !!! Mvh: Stig
||||
|
Ja på gruset i CMR hade jag ju inte mycket att säga till om.
På asfaltssträckorna i Spanien däremot var det nog enda gången det påminde om riktig bilkörning. Annars tycker jag mest att det var gas-broms-hoppsan det gick visst-höger-oj-vänster-till-från. Inte speciellt mycket känsla, om man nu inte uppskattar arkadkänslor... Jag tycker det funkade bra i LAN, men det får kanske dom andra som har mer erfarenhet uttala sig om. ETCC däremot var skoj!!! Synd att du behövde åka så tidigt Roger, vi hade en del tuffa bataljer och jag vann t.o.m. ett heat! oscar var annars vassast tätt följd av ove.
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
|
Man får buga o tacka Roger, och även till dig Kavic.
Jo det var riktigt roligt att äntligen få sladda å köra lite på grus. Nu var det ju så nytt spelet så ingen hade ju hunnit träna så mycket på det, så det var ju rena turen att mitt tempo hållde hela vägen ut. om ja skulle orda lite vad jag tycker om Colin 4 i Lan och på nätet, så saknar jag att man inte kan skruva med bilen mellan sträckorna och Länderna. En sak till som störde mig en del var att dom har ändrat på spökbilarna, dom ser ut som jä,,,vla gelebilar det var lite irriterande när man låg lite tätt med en del. Går ju å stänga av spökbilarna om man vill, men det blir ju inte lika spännande då. Å andra sidan så blir det ju lika för alla när man inte kan ändra något på bilen under rallyt. För övrigt tycker jag att det fungerar mycket bra att köra i Lan. Ja det var kul det här, och ett stort Tack till Jonas o ove som ordnade till det här. Rally är KUl kul kul !!! Mvh/ Stig
||||
|
Grattis Stig!
Klart värdig vinnare. Själv hade jag stora problem att komma in i rytmen och gjorde på tok för många missar.
Men själva spelet funkar bra i nätverk tycker jag. Att man inte kan meka med bilarna när man kör online eller LAN gynnar de som inte spelat så mycket och det kan väl vara OK, även om det ibland känns som om man vill pilla på lite inställningar. ETCC gick bättre för mej. Ruskigt jämnt emellanåt. Där har man MYCKET nytta av att ha kört förut. Men Nisse och Jonas som bara kört lite imponerade får jag säga. Synd att Roger var tvungen att ge sej iväg lite tidigare. Tack till alla som var med och speciellt tack till organisatören Jonas.
_________________ /Ove Mörk |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Påsk-LAN
|
1358 besök totalt |