Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 1 besök senaste veckan (50836 totalt) |
Äntligen är våren här! Passade på att spendera Påsken i garaget och skruva ihop bilen till körklart skick!
Har fått ordning på dropstops, målandet, slangbyten, montage av stolar, bälten, bromsluftning, skurna gänger och allt annat små pill som tar alldeles för lång tid ![]() ![]() Även en rejäl service blev gjord för några veckor sedan. Så nu behövs en hjulinställning sen är jag nog ganska redo för Mantorp den 28-29 April ![]() ![]() ![]() ![]() Före: ![]() Efter: ![]() ![]() Fredrik ser väldigt bekymrad ut över att jag tar en bild på han... ![]() Ny musikanläggning till verkstaden ![]() ![]() En svarv borde alla män ha i sovrummet. ![]() En liten video på en av årets första åkturer: http://www.youtube.com/watch?feature _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Re:
![]() ![]() |
||||
Re:
Ja det börjar bli bil av det nu ![]() Jo den sitter på fel håll, mest för att ha något att skylla på när det går långsamt på banan ![]() ![]() Nej, men det får nog bli en ny fin knopp snart ![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Håller med om att det skulle bli riktigt snyggt med nya Koepchen loggor. Om inte annat så slår du sebbe i dekaltrim
![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||
Det är bara att hoppas att man lyckas se så cool ut på banan, då behöver det inte ens gå fort
![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Uppdatering!
Halloj Senaste veckan har det hänt lite iaf, hjulinställningar är gjord med hyfsat lyckat resultat, detta utfördes på First Stop i Kristianstad vilket jag kan rekommendera. Sen har jag även regbesiktigat bilen, vilket gick över all förväntan, riktigt bra service och smiddigt gick det med! Fick med allt inskrivet som jag ville, dessutom slapp jag katalysator kravet på M42b18n ![]() Utöver detta så har jag bara småpillat med saker som förstärka passagerarstolen, hänga upp och börjat riva i den "nya" motorn, laga tutan (den nya låter 105 DB så det gäller att inte tuta på banan?!), gjort norra europas sämsta montage av ny spolartank mm ![]() Här kommer lite blandade bilder: Hjulinställning: ![]() ![]() Nytt reg bevis: ![]() Stol lagning: ![]() Random: ![]() ![]() Tog en elr två nice bilder på Frapps bil med: ![]() ![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Re:
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Helst inte, jag pillade ner en biltemas 1,5 liter universal tank på orginal tankens ställe... Men den fick bli liggandes ist för ståendes, vilket resulterade i att jag fick limma igen orginal påfyllnadshål och göra ett nytt på den sidan som blev "uppåt"... Vilket helt estetiskt inte är en fröjd för ögat... MEN DET FUNKAR! ![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Vi är alla så graciösa
![]() Oftast så hoppas jag att ingen ser oss, där vi ligger ihop kurade under en bil alt med rövarna i vädret... ![]() ![]() ![]() ![]() All OT är välkommen Johan! _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
All OT? nice, den där bursättar dagen blev en av oss riktigt busted, en hårig rejsaröv, ägaren kanske känner igen sig vad vet jag, nasty är det iallafall!
![]() ![]() Jag tycker vi försöker planera för en träff i ert garage under våren, det måste inte mekkas vi kan hitta på vad tusan som helst, bara jag kan komma åt era bilar och dra nån slang eller nåt, ni blir giftiga hela högen i år! _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
_________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||
Re:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
||||
Re:
Inte för att man har sett den "live" men jag använder den ju hela tiden... ![]() Hämnden kommer Sumpen, var så säker! ![]() _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 1 besök senaste veckan (50836 totalt) |