Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Göteborg City Track byggs om
1545 besök totalt
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005

Trådstartare
Re:

Lillen skrev:
ÄR det ingen här som kollat upp ombyggnaden av Göteborg City Track?

Bara för er:

Kunde inte låta bli att åka förbi när TTA släppte info nedan:

Göteborg City Arena inleder ombyggnad av banan
Göteborg City Arena har inlett en ombyggnad av banan som inkluderar en ny hårnål med bättre omkörningsmöjligheter, nya läktare med över 10 000 sittplatser och nya VIP-tält.
- Vi tar City Arena till nästa nivå med bättre kapacitet för publik och dessutom bättre möjligheter för ännu mer spännande racing, säger Thomas Lindskog, vd för City Arena.

De första kurvorna byggs om och hamnar precis framför de nya läktarna som byggs i en stadion-formation med kapacitet för 10 600 sittplatser där åskådarna både sitter nära och högt upp för bra syn över en stor del av banan.
- Ombyggnaden är i full gång just nu och vi är oerhört glada över detta. Publiken kommer få en unik vy av tävlingarna, med perfekta sittplatser bara tre meter från bankanten, säger Lindskog.
Den första kurvkombinationen expanderar med en betydligt bredare hårnål som har byggts med moderna F1-banor som Hockenheim och Sepang som förebild.

- Såväl ingången som utgången av kurvan blir mycket bredare, något som gör att förarna kan ta olika spårval in och ut ur kurvan och få bättre möjligheter för omkörning. Vi har haft tät kontakt med förare och team kring ombyggnaden och vi mycket nöjda med resultatet, säger Lindskog.
Banan lanseras för press den 26:e maj, tre veckor innan TTA - Elitserien i Racing gör debut på banan den 1-2:a juni. Nytt för i år är attraktiva familjebiljetter eller kompisbiljetter som kan köpas från Ticnet på telefon 077-1707070, mer information och beställning här.

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

ALLTID kul när det satsas krut på banor! Synd att man inte kan köra den på track days... eller... jo just det, förra året hade ju Gran Turismo Events en bandag där. Men räckena är verkligen nära på den dära banan så jag vet inte om jag skulle våga stå på för fullt med nuvarande bilen jag har. Man eller mus? Eeehhhrmm... det skulle göra så fruktansvärt ont i plånboken

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Magnus Thomé skrev:
ALLTID kul när det satsas krut på banor! Synd att man inte kan köra den på track days... eller... jo just det, förra året hade ju Gran Turismo Events en bandag där. Men räckena är verkligen nära på den dära banan så jag vet inte om jag skulle våga stå på för fullt med nuvarande bilen jag har. Man eller mus? Eeehhhrmm... det skulle göra så fruktansvärt ont i plånboken
Inga problem att hyra för trackdays, kontakta Alexander Haegermark för hyrning.
Hur många dagar det finns är jag inte säker på, men det är inte den billigaste asfaltssnutten i Sverige.

Räcken vid asfaltskanten finns vid många banor, men det är inte alla som har det så mycket på bägge sidor, och apex nån centimeter ifrån (kombinerat med "turn-out" lika nära nästa räcke ).

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Niklas Falk skrev:
Inga problem att hyra för trackdays, kontakta Alexander Haegermark för hyrning.

Aha! Det visste jag inte, bra att veta thumbs up

Niklas Falk skrev:
Räcken vid asfaltskanten finns vid många banor, men det är inte alla som har det så mycket på bägge sidor, och apex nån centimeter ifrån (kombinerat med "turn-out" lika nära nästa räcke ).

Plåt i apex är väl ok Vid exit känns mer "oförlåtande" om man står på lite

OT:
(hmmm... *kliar sig i huvet* ... du väljer ordet "turn-out", ser du någon skillnad på det ordet och "exit"?)

Ume
Här sen Jul 2003

Snyggt!
Bättre bilder än de på fejjan dessutom! thumbs up

Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005

Trådstartare
Jaha, det har blev en egen tråd?

Har inte sett bilderna på FB men om dessa var bättre så måste de vara ganska dåliga...

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007

Re:

Magnus Thomé skrev:

Det är därför man har en bil man vågar gasa med

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Allmänt banåkaforum
Göteborg City Track byggs om
1545 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande