| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Översikt / förenklad beskrivning av reglementet
|
4199 besök totalt |
|
Översikt / förenklad beskrivning av reglementet
Jag förstår självklart att reglementet inte är statiskt utan är något som kommer utvecklas, omformuleras för att förtydliga, justeras vid vissa tillfällen efter feedback osv osv. Men kan någon ha förbarmande och försöka koka ner till en kortare förenklad lista med vad som skiljer mellan klasserna och skriva det här? _________________ Magnus Thomé
|
||
|
Hej Alla TA åkare
Här är en förenklad lista, det som skiljer de olika klasserna är följande: Club och Club challenge Det är optimeringen på motorn som är den största skillnaden, då du får trimma den Aspirationen som motorn redan har tex Sugmotor får trimmas så mkt den vill så länge aspiration är densamma , samma sak gäller dubbelturbo,turbo,kompressor. R däck är tillåtet i Club Challenge När vi sedan går över till Pro och Pro Mod Pro Mod är motoroptimeringen fri men kravet på så kallad halvbur är ett minimum krav Aero och lättning är fritt, när dörrar,tak etc bytas till lättviktsmaterial måste fullbur vara installerad Sekventiell låda är inte tillåtet i Pro Mod Kortfattat har ni några exempel på vad som skiljer de diverse klasserna. MVH TA |
||
|
Re:
Motorhuv i kolfiber är godkänt i alla klasser men i Club challange och över måste det finnas huvlås. Så har jag uppfattat det. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Översikt / förenklad beskrivning av reglementet
|
4199 besök totalt |
