Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Nürburgring på XBOX?
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (3493 totalt)
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Nürburgring på XBOX?

Klarade Project Gotham Racing II igår, nu kan jag köra ringen på Xbox vilket känns som en befrielse med en Carrera RS 2.7 jämfört med en F1 från -67 på PC i GPL.

Hur verklighetstrogen är ringen på XBOX? lönar det sig att plugga in bansträckningen där?.

Jag märkte bara att Karusellen var inte lika djup som i verkligheten.

Vad tycker ni?

Sollentuna
Här sen Feb 2003

Har inte kört ringen på rikigt, men jag hörde från utvecklarna att banan är dubbelt så bred som den riktiga. Sen har det ju mycket med FOV'en och bilarnas prestanda (som också är överdriven - framför allt bromsarna) att göra hur man uppfattar det.

Audi RS4 B9 2018
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Kan man ställa FOV i PGR2?

Bästa stället på Ringen att ställa FOV IMo är i Hatzenbach, det ska inte vara några rakor mellan kurvorna...

Insjön
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:

Bästa stället på Ringen att ställa FOV IMo är i Hatzenbach, det ska inte vara några rakor mellan kurvorna...

FOV och sådant finns inte ens i XBOX, det är ett konsollspel.

MagnusT du har ju säkert en son som lirar XBOX, hyr PGRII så får du känna på lite

Stockholm
Här sen Okt 2003

Inte för jag lirar konsollspel, men jag skulle säga att det redan är en viss fov inställd för att få mer fartkänsla och dylikt, en fov som är bredare än i verkligheten vill säga.

Bästa vore väll endå att tanka hem nordslingan till F1 Challenge och alla dessa moddar, om det nu är banan du vill lära dig.

Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Jag vill helst inte köra på burken då det är lite väl mycket joxande med inställningar, jag vill trycka på "ON" och sen bara träna, det är ju behagligare nere i vardagsrumssoffan liksom.

Sollentuna
Här sen Feb 2003

Självklart finns det en viss fov, men jag är ganska säker på att den inte går att ändra. Konsollspel (om dom är bra gjorda...) utnyttjar hårdvaran till max, och ändringar i foven påverkar så mycket att det blir svårt att kvalitetssäkra. Dessutom skulle ju någon recensent kunna pilla bort sig och skriva att det är sämre fartkänsla än det egentligen är

Audi RS4 B9 2018
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re: Nürburgring på XBOX?

kid skrev:
Klarade Project Gotham Racing II igår, nu kan jag köra ringen på Xbox vilket känns som en befrielse med en Carrera RS 2.7 jämfört med en F1 från -67 på PC i GPL.
...

Ringen i en F1 -65 är VÄLDIGT trevligt!! De var inte samma monster till bilar 1965 utan klart nättare att hantera än 67'orna. GPL -65 släpps väldigt snart AFAIK.

Tjockholm
Här sen Feb 2003

Magnus Thomé skrev:

Titta genom ett par tjockbottnade glas när du spelar så är problemet löst
Citera
Phieniac

Här sen Apr 2004

Den är okej men helsa spelet är ju rätt "arkadigt" men att sitta i en CLK GTR runt Nordslingan är riktigt kul

Köping
Här sen Maj 2004

har för mig att i PGR1 kunde man ställa FOV lite iaf på xboxen, har lånat ut det spelet just nu. Annars gillar jag PGRII, hålelr på o bygga mig en resultatsida för det, håller på o kör lite tidsrejsein med alla bilar jag låst upp :P Kan posta en länk när den blir klar

Tesla Model 3
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004

Mattias Hellöre skrev:

Hur verklighetstrogen är ringen på XBOX? lönar det sig att plugga in bansträckningen där?.

Vad tycker ni?

Efter vårens besök bestämde jag mig för att plugga bansträckningen med hjälp av Xbox. Körde ca 100 varv med M3'or, GTS'er och Pagani Zondas (7,14 med Zondan). Testade även GPL, men jag gillade inte riktigt stuket. Satte mig efter detta i Vipern och drog ner till Nürburg och märke tydligt att höjdskillnader syns klart sämre och kurvorna upplevs som snävare i verkligheten. Plugga bansträckningen är okey i Xbox, men det ger ingen erfarenhet från äkta vara..... Hört hårt

Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Briander
Karlstad
Här sen Apr 2003

Hur fort har ni kört runt ringen på PGRII?

Fixade nyss ett varv med Carrera GT:n på 7:08.417.
Hur står dig det? Har inte ett dugg att jämföra med hehe.

Mvh

Gävle
Här sen Jun 2004

Mattias Hellöre skrev:

Vad tycker ni?

thumbs up thumbs up thumbs up

Citera
Pacmania
Oslo Norge
Här sen Okt 2004

har spilt veldig mye ringen i gothamracing 2.

Det med at banebredden er dobbelt så bred som normalt tror jeg nesten ikke noe på... fordi det ca 3 biler i bredden rundt banen. Er ringen så veldig smal at det ikke er plass til 3 biler?

har aldri kjort ringen på orntlig men 3 biler er ikke så veldig bredt..

torque
Gävle
Här sen Jun 2004

Nej, banan är inte dubbelt så bred på Xbox jämfört med verkligheten. Upplevelsen är väl den att man hellre bromsar sig förbi en Enzo på Xbox än i verkligheten och i samma veva justerar Enzons sidobackspegel vilken man inte skulle komma på att göra i verkligheten, LR?

6,34 med GT1'an.....

Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

Briander skrev:
Hur fort har ni kört runt ringen på PGRII?

Fixade nyss ett varv med Carrera GT:n på 7:08.417.
Hur står dig det? Har inte ett dugg att jämföra med hehe.

Mvh

6.25 nånting är mitt pb kan vara ett par sek fram och tillbaka.. med porsche GT1:an...

skjuter på ngt grönjävligt på xbox pga att banan är så jäkla bred.. man kan liksom drifta runt vissa kurvor utan att vara i närheten av att åka av banan...

dock mkt underhållande party spel tex efter ett par bira på landet och head to head med 2st m3or..

BMW Abuser
Citera
Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003

.....

Karlstad
Här sen Apr 2003

Särskilt realistikt är det väl inte, men underhållande ja Kul o tävla med polarne om snabbatse varv o så hehe.

Ja gräset suger, tag i bilen om inte annat. usch.

Tog ett varv med GT1:an nyss; 6:45.167... ska nog kunna förbättras en hel del!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Pacmania skrev:
har spilt veldig mye ringen i gothamracing 2.

Det med at banebredden er dobbelt så bred som normalt tror jeg nesten ikke noe på... fordi det ca 3 biler i bredden rundt banen. Er ringen så veldig smal at det ikke er plass til 3 biler?

har aldri kjort ringen på orntlig men 3 biler er ikke så veldig bredt..

Bredden stämmer nog ganska ordentligt bra thumbs up om man parkerar bilar i bredd på Ringen så får det plats väldigt många i bredd. Men om man ligger o kör ner mot Fuchsröhre i verkligheten så är man helst inte ens två bilar i bredd. Men i ett spel så är det ju bara o satsa

Som övning på att plugga bansträckningen thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up (speciellt om man tar lite långsammare "sämre" bilar)

Som övning på att köra bana thumbs down thumbs down thumbs down thumbs down thumbs down

Insjön
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:

Som övning på att plugga bansträckningen thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up (speciellt om man tar lite långsammare "sämre" bilar)

Som övning på att köra bana thumbs down thumbs down thumbs down thumbs down thumbs down

Jag kör den banan med en gammal Carrera RS 2.7 1973 för känslan är bekant och att man kör GT1 i 300 km/h ger mig ingenting.
8 minuters varv stämmer bättre med verkligheten.

Nürburgring på XBOX?
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (3493 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande