Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault 5 GTE -88 1,8 16v igen, lite film från GR.
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (39850 totalt)
zkungen
Markaryd
Här sen Mar 2007

Måste kika nämare på din motor nån gång. Vad är det egentligen för insug på den Ser inte likadant ut som det som sitter på min...

Renault Clio 16v
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007

Trådstartare
Re:

zkungen skrev:
Måste kika nämare på din motor nån gång. Vad är det egentligen för insug på den Ser inte likadant ut som det som sitter på min...

nej vi har ju inte samma motortyp, jag kör ju 2liter F7r,du en liten F7p hela toppen är stor skillnad på
jag har ingen fördelare utan en tändkasett i toppen..
jämför gärna en insugspackning från din motor på min så ser du skillnaden på kanalerna

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
zkungen
Markaryd
Här sen Mar 2007

Aha...det är 2 liters motrn Gött.
Ja det va rejäl skillnad med packningen som du visade på bilden. Går det bra att få ihop motorn??

Renault Clio 16v
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007

Trådstartare
Re:

zkungen skrev:
Ja det va rejäl skillnad med packningen som du visade på bilden. Går det bra att få ihop motorn??

tröttnade på 134hk iår blir det det dubbla...
ja det går bra motorn är ihop och sitter i ,det är bara allt elkopplande och tryckrör. Och turbons inkoppling med olja och vatten som tar tid.. skall styra allt med ett vems..

Citera
zkungen
Markaryd
Här sen Mar 2007

Re:

volymmannen skrev:
zkungen skrev:

ja det går bra motorn är ihop och sitter i ,det är bara allt elkopplande och tryckrör. Och turbons inkoppling med olja och vatten som tar tid.. skall styra allt med ett vems..

Kan förstå om du tröttnat på låga 134 hk, känner detsamma.. men jag får dra med min ett tag till.
Hoppas att du får allt till att lira ihop, men det tvivlar jag inte på

Renault Clio 16v
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007

Trådstartare
Re:

zkungen skrev:
volymmannen skrev:
zkungen skrev:

Kan förstå om du tröttnat på låga 134 hk, känner detsamma.. men jag får dra med min ett tag till.
Hoppas att du får allt till att lira ihop, men det tvivlar jag inte på

Ja skall väl gå att få ihop det på nått sätt iaf mycket mer jobb än att stoppa i en f7p är det iaf..
du får väl göra som i england det dom kallar en hybrid dvs stoppa i en F7r från en williams i en valver (en sån som som du har) motorn har 150hk orginal ser exakt ut som din motor och dom tidiga har inte startspärr så i med en sån och lite roliga kammar och en chippad box med ditt orginalkablage och lite bättre flöde på avgaset så har du väl minst 35hk mer än nu och ingen kan se någon som helst skillnad om du flyttar motor plåten. den motorn heter åxå f7r som min men är väldigt stor skillnad på trots samma uteffekt

Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007

Trådstartare

Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

volymmannen skrev:

Ser bra ut men går verkligen de där tryckrören fria när du svänger fullt? Har haft funderingar på att dra mina där men jag har inte orkat göra om den installationen jag har. Ser ut att vara en rejäl IC, tur att du inte har orginalfronten för då skulle den nog inte få plats.

Kul att se det gamla stylingbygget få den motorn det förtjänar thumbs up

volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007

Trådstartare
tryckröret på förarsidan svänger in innan däcket, det på andra sidan måste man dra in längs med framvagnsbalken för att det inte skall ta i.. Ja den ic borde räcka och bli över för det blyga effektuttaget jag skall ha..
Ja effekten kommer matcha utseendet lite bättre iaf inte för att den var slö med cliomotorn, men man vill ju ha mer, problemet är väl att jag inte bättrat på viktfördelningen, ännu mer vikt långt fram thumbs down men vikt/effekt kommer nog bli tillräckligt iaf

Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007

Trådstartare
Inte mycket som hänt här, annat som tagit tid. Har iaf skaffat olje kylare och helalu kylare

Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Re:

volymmannen skrev:
Inte mycket som hänt här, annat som tagit tid. Har iaf skaffat olje kylare och helalu kylare

Men du är väl klar till sista körningen på Sviestad i oktober

volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007

Trådstartare
Re:

Dignell skrev:
volymmannen skrev:

Men du är väl klar till sista körningen på Sviestad i oktober

Det hade ju varit kul,men jag tror jag får sikta på första till våren istället..

Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007

Trådstartare
Nu är det dags att göra något åt bilen, Skall stoppa i en 1,8 16v motor igen, så man får ut och köra lite, turbomotorn får tyvärr vänta lite.

Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

volymmannen skrev:
Nu är det dags att göra något åt bilen, Skall stoppa i en 1,8 16v motor igen, så man får ut och köra lite, turbomotorn får tyvärr vänta lite.

Låter vettigt, inget höjer motivationen som att åka ut och köra lite. Även om det inte är med riktigt rätt motor så är det iaf bättre att ha bilen körbar. Annars blir det lätt att man tröttnar på att lägga ned tid och pengar på en bil som står i ett garage.

volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007

Trådstartare
Re:

Andreas Millbro skrev:
volymmannen skrev:

Låter vettigt, inget höjer motivationen som att åka ut och köra lite. Även om det inte är med riktigt rätt motor så är det iaf bättre att ha bilen körbar. Annars blir det lätt att man tröttnar på att lägga ned tid och pengar på en bil som står i ett garage.

Jo jag kände det, behöver en motivationshöjare även om den kanske inte är så dålig, det är mer sambon som är problemet till att det inte går att skruva så som jag vill, så därför skaffar jag en motor för 1500 och stoppar i och kör ett tag, går ganska bra med den åxå, man hänger av många motorstarkare bilar iaf på en kurvig väg utan allt för hög fart, gör ju 110 på 2an

Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007

Trådstartare
"nya" motorn på plats i bilen, modiferad med annat svalptråg från F7R,vilket är fan så mycket bättre när det svänger, nu behövs det bara en downpipe och gasvajerfäste som jag lyckades förstöra, sen måste jag hitta styrboxen som jag förlagt

Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007

Trådstartare
Bilen besiktad och körklar till Gotland ring, skall bara fixa till en annan nedre kylarslang. Ställde på bilen idag och körde lite, hade glömt bort hur kul det kan vara att åka en stötig och bullrig gokart.
Åker cliosport låda i år trodde utväxlingen skulle vara tajtare men med 17" och 7200 i varv stopp så gör papplådan kollat på mätaren 70 på 1an, 105 på 2an och 150 på 3an. resterande har jag inte kollat men aerodynamiken börjar ta ut sin rätt sen.

Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005

Härligt! Och bra jobbat. ha så skoj på gotland

Brummar det så är det kul !
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Re:

Magnus Janard skrev:

Vaaa ska du inte med

barre
Kalmar
Här sen Okt 2005

gutt, bara ut & kör Vet ju själv hur hopplöst det kan vara när man lägger så gudens med tid men inte får tillräckligt med tid eller om saker strular hela vägen, från början till slut

Roliga bilar det där, precis som du själv skriver, en liten gocart

kör hårt nu & lycka till thumbs up

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007

Trådstartare
Re:

Dignell skrev:
Magnus Janard skrev:

Vaaa ska du inte med

Nej det kom ett barn lite tidigare än tänkt..

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Renault 5 GTE -88 1,8 16v igen, lite film från GR.
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (39850 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande