| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Colin 4
|
2064 besök totalt |
|
Det blir bara en kort recension...
Asfaltssträckorna Resten tycker jag hade arkadkänsla Snygg grafik. Det gick inte att justera bilen mellan sträckorna i nätverksläget. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Kan det vara en inställning på ratten? Jag kör med analog gamepad, men det vågar man väl nästan inte skriva här...
Men mina kompisar kör med ratt. Bl.a. så har Stig en Momo. Jag tycker bilarna har lättare för att snurra eller ställa sej helt på tvären än Colin2. Är det det du menar? online kör vi via Gamespy. Borde gå med en "fixed server" också. Bara man vet IP-numret. Nackdelen jämfört med banracingen är att när man väntar på att folk ska komma in så kan man ju inte köra. När man kör t.ex. ETCC har man ju fri träning medans folk kommer in. _________________ /Ove Mörk |
||
|
Jag har kört lite online men jag blir bara sist lol,har vist lyckats vinna 2 race.Men jag tycker styrningen är för fladdrig,+att det är precis som du säger dom vill gärna ställa sej på tvären >
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Då har jag fått i gång det
! Håller med om att styrningen är fladdrig. Man känner inte riktigt vart man her bilen!
Efter att ha justerat inställningarna lite så blev det dock bättre _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
|
Tjena Kavic !
Håller med er att styrningen är lite fladdrig, det blir lite bättre om du ställer in X axis 1 i spelet. Du kommer till den om du klickar dig vidare i Controllers menyn. Det är ett par breda linjer med fyra streck som du justerar rattens känslighet med. Jag har ställt dom strecken som är nästan i mitten helt i hopp, alltså noll i dödläge och dom yttre strecken har jag ungefär 1,5 cm in på var yttersida. Det fungerar skapligt hos mig. Du får prova med det här lite fram och tillbaka, ja vet inte om det passar till din ratt. Jag har nu mera den nya modellen av Momo Logitech. Jag råkade ju slita sönder min fina Act-Labs Force RS som jag var väldigt nöjd med, tråkigt tråkigt. Hoppas jag skrivit så du fattar annars får du skriva igen. Mvh/ Stig
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||
Du måste ha ett litet program som tar fram den åt dej eftersom det inte är samma till alla. om du går in på "options" och sen "secrets" så står det längst upp ett femsiffrigt nummer. Det måste du skriva in för att få ut koderna. Om du PM:ar mej din e-mail kan jag skicka dej det lilla cheatcode-programmet. Fick det av en kompis. Har ingen aning om var han hittade det. _________________ /Ove Mörk |
||
|
Öpp öpp öpp!
Nått som är änu knepigare än att svänga med bilarna är att köra rakt med den ! Aldra hälst när vägen ser ut som ett upponer vänt U, man liksom glider av ...
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
Förvisso men spelet e för lätt i alla fall. Det e ingen stor skillnad mellan tidera i Expert eller vanliga.synd för annars så e de ett hyffsat spel. Men Codemasters har långt kvar innan dom e uppe i sin gamla status. _________________ Martin Lindahl Inget kalas utan ras Volvo S60 2.4T AWD |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Colin 4
|
2064 besök totalt |