Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Fiat 128 Berlina Special 1976
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
9 besök senaste veckan (48302 totalt)
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005

Haha känner igen det där med gasreglaget
Köpte samma till Mgns enkel Weber och tog väl en dags modifieringar innan de funkade bra

Fint bygge och rolig bil

Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Re:

Andreas T skrev:
Köpte samma till Mgns enkel Weber och tog väl en dags modifieringar innan de funkade bra

Fint bygge och rolig bil
Ja, då är det inte mig det är fel på;) Undrar om Webers originallänkage är lika uselt?

Kungälv
Här sen Feb 2003

Det jag har, som sägs vara Weber original, passade och fungerade perfekt direkt. Fast det är ju ett annat pris tyvärr...
Har även ett sånt där som ni köpt, fast till Dellorto. Var väl inte helt perfekt men det gick ju att använda

Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Re:

Wankelsport skrev:
Det jag har, som sägs vara Weber original, passade och fungerade perfekt direkt. Fast det är ju ett annat pris tyvärr...
Har även ett sånt där som ni köpt, fast till Dellorto. Var väl inte helt perfekt men det gick ju att använda
Nu är iallafall länkaget på plats:) Behöver dock "vinkla" till plåten vid justerskruvarna då vajrarna skaver lite...suck... Lutar åt att införskaffa ett Weberlänkage ändå.
Nu ska jag bara byta de provisoriska soppaslangarna och fixa till en snyggare dragning av gasvajrarna.

Halmstad
Här sen Sep 2005

Re:

toto1 skrev:
Andreas T skrev:

Fint bygge och rolig bil
Ja, då är det inte mig det är fel på;) Undrar om Webers originallänkage är lika uselt?

Nejnej det är det inte. Man köper reglaget som ett ämne att bygga vidare på bara

Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Nya kringlan

Fyndade en 3-ekrad Luisiratt på Viksta veteranmarknad i helgen. Helt klart bättre än den tidigare 4-ekrade Raidratten.

Drömmen vore en Momo Prototipo, men den här duger helt klart. Nu saknas bara ett snygg tutknapp.

Uppsala
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Avgaset klart

Äntligen är avgaset klart! Det blev bara en ljuddämpare som placerades längst bak p.g.a utrymmesskäl. 2 tum hela vägen från 4-1 grenröret. Allt lackat med svart värmefärg.

Uppsala
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Avgaset

..och så här låter det för tillfället:) http://youtu.be/y2fDUvcdzSQ

Uppsala
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Första provturen

Ikväll blev det säsongens första provtur. Den startar lätt och går faktiskt på tomgång:) ....men den vill inte varva ur tillräckligt, grymt frustrerande! (varvräknaren är inte helt 100 heller...)se o lyssna: http://youtu.be/6iiOe1L5P58

Stenungsund
Här sen Nov 2002

Nu är jag inte världskänd för att ha det bästa motorörat, men tänder motorn på alla cylindrar? Eller tänder den i fel ordning. Tycker inte den låter som den ska.

Stockholm
Här sen Dec 2004

Vafan den där går på 3 burkar?

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
MickeM02
Solna
Här sen Okt 2005

Jag är nog villig att hålla med Anders... Låter inte som den går på alla burkar. Är förgasarna synkade?

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28407
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Ljudet är inte det bästa när man filmar med digitalkameran, kan vara det som lurar en lite? Den går bra på tomgång, ca: 1500rpm, och känns hyffsat stark i mellanregistret. Det är vid högre varvtal den tappar och blir orkeslös. Ska kolla igenom bestyckningen i föggarna och byta lite tänddelar till att börja med. Dags att köpa en Webermanual kanske?

Uppsala
Här sen Sep 2003

Börja med att plocka ur munstyckena och blås ur dem. Jag hade en del problem med mina Webrar när bilen stått länge. Verkar som det oxiderade i de torra flottörhusen och sen kom oxiden på drift när jag började köra. Fick göra om det ett par gånger, sen var det bra.

Guson
PS Kände igen teststräckan förbi Nelins, jag bor på Tiundagatan

Stenungsund
Här sen Nov 2002

Uppsala
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Re:

Guson skrev:
Börja med att plocka ur munstyckena och blås ur dem. Jag hade en del problem med mina Webrar när bilen stått länge. Verkar som det oxiderade i de torra flottörhusen och sen kom oxiden på drift när jag började köra. Fick göra om det ett par gånger, sen var det bra.

Guson
Tack för tipset, det ska jag prova!

Bor själv på Stabby Alle, så förhoppningsvis får du snart höra 1300:an på toppvarv;)

(är det din a112 abarth som är parkerad efter gatan?)

Uppsala
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Re:

Anders Carlsson skrev:
http://medlem.spray.se/bmw02hemsida/filer/weber.pdf

handbok

/Anders
Snyggt! Tackar så mycket!
Ska ut o skruva lite ikväll.

Uppsala
Här sen Sep 2003

Re:

toto1 skrev:
Guson skrev:

Guson
Tack för tipset, det ska jag prova!

Bor själv på Stabby Alle, så förhoppningsvis får du snart höra 1300:an på toppvarv;)

(är det din a112 abarth som är parkerad efter gatan?)

Nej, jag bor vid infarten till Stabby Prästgård. Jag åker Pantera, du kanske har sett eller hört mig i området?

Guson

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Fungerande tomgång och mellanregister men trist på topp visade sig vara riktigt taskig jordning på en av familjens bilar. Visserligen utrustad med K-jetronic, men det kan vara värt att kolla även för dig.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006

Trådstartare
hmm

Tack för alla tips, men jag ska nog ta och kolla upp den vänstra föggen först. Kan vara nåt som saknas där;) (tyckte det lät som nåt som lossnade vid testrundan, kling kling plong lät det mot underredet.)

Stockholm
Här sen Jan 2011

Råkade ut for att tappa en spridare/halsring i ungdomen då jag korde lite buskorning på en krokig landsvæg med Alfa forgasare utan den orginala luftburken som visade sig vara vad som holl dessa på plats..

Motorn tappade "stinget" men halsringen/spridaren återfanns i Trend-burken och kunde bara "ploppas" tillbaka igen.

//Ricky.

Våra race- och banåkarbilar
Fiat 128 Berlina Special 1976
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
9 besök senaste veckan (48302 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande