Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12 >> 2 besök senaste veckan (85222 totalt) |
Film
Liten film från Knutan. Mattias(Audi säljaren) kör TT-RS som är helt orginal. Har för mig att jag kommer ut från depån och han från rakan, jakten är igång ![]() ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||
Mer negativ camber fram kommer göra mycket mer skillnad för understyrningen än en Haldexuppgradering tror jag (min erfarenhet). Det jag menar är att det är nog vettigast att börja i den ändan...
Lycka till med din grymma bil! ![]() _________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GT3 Touring - 22. |
||||||
Re:
Håller med dig till 100% och det är i den ordningen jag tänkt, Haldex uppg Gen 4 skiljer det tydligen inte så mycket på som GEN 1&2 gjorde. Tack ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||
Hej! Roligt att läsa din tråd. Du har gjort mkt fina uppgradering på din kärra, blir lite avundsjuk må jag säga. Skulle vara skitkul att göra många av dom uppgraderingarna du gjort, MEN jag inser samtidigt precis som du konstaterade att våra bilar går grymt bra med i princip inga förändringar. Jag får ju erkänna att jag lider lite av endel viktförskjutning i form av krängningar i kurvorna och mina (semi) r-däck blir lite för varma tillslut. Jag har gjort ett kostsamt bygge tidigare i livet (min saab) och är inte längre inne på att lägga så sjuka pengar på vår andrabil ![]() Jag kör för övrigt med standardbelägg runtom. Dom blir lite skakiga framåt efm. Dock hänger jag inte på bromsarna i slutet på rakan utan slår av lite tidigare och "safear" vid inbromsningen. Känns både säkrare och skonsammare. På övriga ställen får bromsarna bekänna färg dock. Vore riktigt kul med ett värstingkit men återigen, det blir kostsamt och i slutändan körs bilen som vår andrabil i vardagen till 98%. Prioriteringar har aldrig varit min starka sida tidigare, men jag måste lägga band på mig själv. Det ballar ur annars. Saaben skulle till en början "bara" ge ca 320hk. Den hamnade på 510hk och plötsligt så blir det ett MÅSTE att ge sig på chassi, bromsar, motorkuddar, koppling, soppasystem, tryckrör och intercooler och ALLT annat oxå i princip. Man vänjer sig så fort vid effekten så det känns nästan skönt att vänja sig vid att bara köra steg1 och stanna där. (Undra om jag får äta upp mina ord senare) ![]() Roligt att se din film. Jag spelade i princip in alla mina egna varv på banan (Brorsan körde ju lite oxå) Tyckte dock inte att jag fick någon riktigt rolig kamp med på film iår. Ska se om jag kan hitta oss två. Får se om jag lägger upp nåt klipp senare. Har ett från förra sommaren med en körning ihop med en 996. http://youtu.be/Jh36l6_ocdY _________________ Mikael Tornberg , Växjö |
||||||
Hmm..vad har du hittat på nu Mattias?
Får inte ditt klipp att lira som det skall.. Men jag hittade detta istället: http://www.youtube.com/watch?v=Xx-s7 ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Re:
Tja! Tack för ditt svar, jaså det var ditt klipp, har sett det innan ![]() Du körde riktigt bra för att vara så lite moddad, och med org belägg ![]() Jo det kostar med motorsport, har ju min Quattro också så jag vet vad du menar med att spåra ut ![]() Kanske lägger upp ett klipp till när du är med ![]()
Vad pladdrar du om, funkar ju, se ovan? Hårdrock & Bilar?.......ehh.....jahapp, okej, och spriten smakar bra ![]() ![]() Idag kom så äntligen mina Racingbrake skivor & belägg från www.peansweden.com Tack Per ![]() Skivor i orginal storleken 345mm, 30mm Tjocka. Satte en 1,5L petflaska som jämnförelse, eller nej det var en 50cl förresten ![]() Höger skiva: ![]() Här vill det till att hålla rent mellan träffarna. ![]() Öppna ytor för god lufttillförsel och kylning, här ska det blåsa friska vindar. ![]() Beläggen är purfärska och heter XT960 och ska vara för racing/trackday. ![]() Lite kylslang på detta sen tror jag att mina bromsar håller! ![]() Kommer även att byta bakbelägg, och vätska igen. _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||
Re:
![]() Hoppas det blir av i sep, hade varit kul att träffats, har bara sett dig i förbi farten i Adenau en gång ![]() Behöver slipa till spårvalen en del så jag får med mig farten, där kommer du in i bilden ![]() Det är V-min som är boven i dramat, jag bromsar bort för mycket fart/tid ![]() Hoppas vi ses där ![]() Ska försöka ge mig på bromsarna idag ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||
_________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||
_________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||
|
||||||
Re:
Hej, nej det hade jag missat, såg ju inte så dumt ut.
Och där föll den lösningen ![]() Hört något om min värme plåt från BSH? _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||
Ser ut som dessa från TT-RS som visades i en annan R-tråd fast med Stertman klistermärke?
![]() ![]() ![]() Isf kan jag "komma över" dom här nere. Har haft dessa i tanken innan eftersom länkarmarna liknar varandra. _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||
Re:
Såg ju väl tilltaget ut ![]() Själv fick jag paket från www.stertman.com (Motorsport). Med en värmesköld från BSH. Tack för hjälpen Jimmy ![]() ![]() Imorgon kommer det kanske lite mer saker och jag hoppas börja på bromsarna som jag inte orkat ta tag i än ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||
Lagom stora skivor
![]() ![]() ![]() ![]() Mvh Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||||||
Re:
He he, ja, familjen hade varit och ätit i S-borg och tog en sväng inom för att kolla in pärlorna, jänkebilar är ju kul på sitt sätt, och vi gillade det vi såg, allra helst pick-up:en ![]() Kände att jag var på fel ställe med R:en, därav min låga profil ![]() Bromsarna monterades föresten i torsdags, och allt känns bra så här långt ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||
Jag körde fars audi med dsg till och från emmaboda. Väldigt trött maskin (A3 125hk) men det är härligt med paddlar och D-läge. Jag är väldigt sugen på dsg/dkg/pdk/smg eller likn.
Men det får ju va "R" mos i maskin förstås. _________________ Sammy Lundin |
||||||
Re:
Köp min ![]() Så köper jag denna innan den blir såld, bra pris. http://www.blocket.se/kalmar/Audi_TT Monterade på skivor och beläggen för ett tag sedan. Har bara vardags kört lite än. Vet att jag avrått andra, men värmeskölden åkte av, tänkte som så att jag ville ha fritt blås från dom öppna slitsarna, och fritt in för tillluft utifrån. Antingen finkör jag hemma eller blir det högfarts körning på ringen, och då tror jag inte drivknutsfettet smälter(mycket luftkylt).Men jag vet inte om jag tänker rätt här? ![]() ![]() ![]() Och så var det ju det här med vikten, hur mycket blev det i verkligheten? Orginal: ![]() Racingbrake: ![]() Summa: -3,1kg/skiva. Och där var ju en kant på skivan så om man jämnför med helt nya org skivor så stämmer nog 3,5kg/skiva rätt bra. Nöjd ![]() Köpte lite plast också ![]() ![]() Måste dock monteras hos mig ![]() Provbild, ska modifieras lite för att passa. ![]() Ska strax ut och åka R med grabben till fotbollen, efter en vecka i diesel Skodan, ska bli kul ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||
Körde inom jobbet och moddade till & monterade på luftsköldarna idag.
Här ser ni luftens väg in. ![]() ![]() ![]() Detta kanske inte behövs om man kör TT-RS bromsar. Undrar dock om bromsröret tar i på något annat sett vid aktiv körning och mycket rattutslag, men det är ju sällan man gör det, bilden visar fullt rattutslag. ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12 >> 2 besök senaste veckan (85222 totalt) |