Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
The Comfort resa!
<<   1, 2, 3, 4   >>
13586 besök totalt
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
För egen del kom jag (som vanligt) hem lite så här:

Bilen fungerade kanon! Jag öppnade huven en enda gång bara för att kolla oljan - som var ok. I övrigt gick den som tåget. thumbs up

Anledningen till att jag kom hem lite konfunderad var den sedvanliga upplevelsen på banan. En h-vetes massa ängläder som inte hittar eller verkar tycka att det är en del av upplevelsen att knöka och böka.
Av 23 körda varv (sedan bromsade jag stål mot stål på vänster bak och iddes inte byta innan flyget gick) så var ett enda varv ok.
Det är detta varv: http://www.youtube.com/watch?v=mnwSvUVKWq4 Däcken fortfarande kalla (det var max 10 grader varmt) så i början är lite tveksam.

Alla de övriga 22 varven innehöll att mellan 20-45 omkörnngar per varv plus 1-5 gulflaggssituationer.
Inget av dessa varv var någon njutning. Man kör två svängar och är sedan ifatt en salig blandning med folk som inte hittar eller skiter i att någon snabbare kommit ifatt eller en kombination.
Tre tillfällen utmärker sig särskilt:
# En hyrSwift lägger högerblinkers och rör sig åt höger men tre gånger nyper han tillbaka med någon decimeter kvar (pga av att jag bromsar). Vansinne!
# En hyrSwift rör sig höger (med blinkers) mellan Steilstrecken och Karusellen. Jag stålar för att komma om och tvingas gå på curben på vänstern för att han förstås inte hittar och när banan i uppförsbacken "ormar till" så kommer han farandes över banan. Marginal, 5cm?
# En norsk 996 har kräkt ur sig något i sista höger i Galgenkopf. Men istället för att då springa och varna oss andra om va de har ställt till med så har de båda begravt sin nyllen i motorrummet. Den Golftvåa som jag i denna stund är på väg att ta på yttern får 3-4 sek av kalsongbytesmanövrerande tack vare att jag kan bjuda på några meter asfalt. Tack och lov för rätthjulsdrift. (Felhjulsdrivna bilar är ju trafikfarliga) När vi kommer runt nästa varv har två bilar och en båge inte klarat detta parti, ambulans på plats.

Slutsats, när banan ser ut så här vill jag inte köra. Samtidigt vill jag köra - på Nordschleife....

För:
I get no kick out of Mantorp,
mere Sviestad doesn't thrill me at all...

Nästa säsong är oskriven, men på något sätt tänker jag förhålla mig till detta.

Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Re:

BTG skrev:
För egen del kom jag (som vanligt) hem lite så här:

Alla de övriga 22 varven innehöll att mellan 20-45 omkörnngar per varv plus 1-5 gulflaggssituationer.
Inget av dessa varv var någon njutning. Man kör två svängar och är sedan ifatt en salig blandning med folk som inte hittar eller skiter i att någon snabbare kommit ifatt eller en kombination.
Tre tillfällen utmärker sig särskilt:
# En hyrSwift lägger högerblinkers och rör sig åt höger men tre gånger nyper han tillbaka med någon decimeter kvar (pga av att jag bromsar). Vansinne!
# En hyrSwift rör sig höger (med blinkers) mellan Steilstrecken och Karusellen. Jag stålar för att komma om och tvingas gå på curben på vänstern för att han förstås inte hittar och när banan i uppförsbacken "ormar till" så kommer han farandes över banan. Marginal, 5cm?
# En norsk 996 har kräkt ur sig något i sista höger i Galgenkopf. Men istället för att då springa och varna oss andra om va de har ställt till med så har de båda begravt sin nyllen i motorrummet. Den Golftvåa som jag i denna stund är på väg att ta på yttern får 3-4 sek av kalsongbytesmanövrerande tack vare att jag kan bjuda på några meter asfalt. Tack och lov för rätthjulsdrift. (Felhjulsdrivna bilar är ju trafikfarliga) När vi kommer runt nästa varv har två bilar och en båge inte klarat detta parti, ambulans på plats.

Nästa säsong är oskriven, men på något sätt tänker jag förhålla mig till detta.

Det är ju så det är på Nordslingan på helgerna ibland.

Lördag var ok första timmen sedan var det cirkus fram till 4-tiden efter 4 var det riktigt bra, förhållandevis.
Och ja engelsmännen är de som ofta utmärker sig thumbs down
Det har diskuterats "indianöverfall" i en annan tråd. Jag hade också några tighta omkörningar få folk blinkar vänster men sedan pga av för hög fart i fel linje eller bara allmänt taskig koll sedan svänger vänster in i linjen igen. Man måste nog inse att det händer sånt hela tiden och får ha lite marginal kvar för sånt.

Se det som fostrande körning. Ge inte upp ditt fria varv kommer när du minst anar det

LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Det var ju ett väldigt fritt varv det där. Bra linje.

Harry frågor.

Ger appen med automatik namn och Vmin/Vmax i alla kurvor det har jag inte sett förut?
Sektor tider var också nice. Har du lagt in sektorer själv eller finns det "färdigt"?

vipergts
Helsingborg
Här sen Maj 2012

Hej någon som bilder eller film på Bmw 320 E30 touring vit regnr djn513 från nurburgring 12-13 maj 2012

Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

LUX skrev:
Det var ju ett väldigt fritt varv det där. Bra linje.

Harry frågor.

Ger appen med automatik namn och Vmin/Vmax i alla kurvor det har jag inte sett förut?
Sektor tider var också nice. Har du lagt in sektorer själv eller finns det "färdigt"?

Allt är relativt, Audin i början och Minin på slutet kändes som om de kostade sek. Men i övrigt var det fritt. Ett sådant varv är jag mer än nöjd om jag får köra.

Harrysvar:

Den senaste versionen av appen lägger in allt det där med automatik, när den fungerar är den supersmutt! Vissa mätfel blir det dock. Vmax i FX var nog +220 egentligen. Sammantaget funkade appen för min del hyfsat denna helg, men för kompisarna strulade det mest hela tiden. Min driftbox ville dock inte alls lira.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

vipergts skrev:
Hej någon som bilder eller film på Bmw 320 E30 touring vit regnr djn513 från nurburgring 12-13 maj 2012

Nope, men jag såg den flera gånger. Rått racebygge! Spec?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

LUX skrev:
Jag hade också några tighta omkörningar få folk blinkar vänster men sedan pga av för hög fart i fel linje eller bara allmänt taskig koll sedan svänger vänster in i linjen igen. Man måste nog inse att det händer sånt hela tiden och får ha lite marginal kvar för sånt.

Japp, jag tror du har helt rätt Tomas. Men då duger det inte att komma ner endast en helg på ett år.

LUX skrev:
Se det som fostrande körning. Ge inte upp ditt fria varv kommer när du minst anar det

Tack, jag såg det som det. Tex att ta SX utmed vänster bankant i full fart - utbildande!

Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Re:

vipergts skrev:

pröva att leta här så kommer du att hitta något garanterat!

http://www.ringportal.nl/en/photography

vipergts
Helsingborg
Här sen Maj 2012

Hej den vita 320 touringen djn 513. Är lite ombyggd z3m motor o låda breddad o lättad bromsar org alpina b6 3.5 kränghämmare alpina b6 bur enligt dtm 1992 håller diff o framvagn , i år ändrade vi utväxling från 3.25 till 2.68. Orsak den gick på varvstoppen i bergwerk o schwedenkreutz.och fuchsröre. Men det blev inte bra nu orkade den inte istället på 5 an så det blev varvstopp på 4 . Så till nästa gång antingen 3,14 eller tillbaka till 3.25 och flytta upp varvstoppen en 6-700 varv.Inget extra i övrigt ingen servo ingen abs , byggd så basic som möjligt . Så man är tvingad att köra inte förlita sej till olika inbyggda hjälpmedel. Resultat blev en bil som håller ,snäll mot däck o bromsar , och hänger med hyfsat.

Helsingborg
Här sen Maj 2012

Ett varv med Martin

Helsingborg
Här sen Maj 2012

Fixar inte det den kommer senare

Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Mer bilder:

Rickard:
https://plus.google.com/photos/110447031958421580400/albums?banner=pwa . . . .

Stefan L:
https://plus.google.com/photos/110447031958421580400/albums?banner=pwa . . . .

Per:
https://lh6.googleusercontent.com/-LrqnmMJqldc/T7FFaWtnFzI/AAAAAAAAL5I . . . .

Det finns fler bilder på Per, Conny, Rickard och Stefan T på denna sida: https://plus.google.com/photos/110447031958421580400/albums?banner=pwa . . . . men den är lite klupig att söka på, man måste starta om varje gång. Eller så är det något som en elektriskt kunnig person klarar av?

Der drüben
Här sen Dec 2002

BTW en finfint varv (8.28) önskar vi kunde leka lite följa john därnere. Hade du bara hållt igen lite lite grand tror jag vi hade varit väldigt jämna och kunde haft skoj. SEn måste man ge en eloge till Harry, vilken fin app trots att det är en äppleprodukt thumbs up

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Tack för de vänliga orden Johan men hålla igen vete 17.

Bilen går under 8.30 utan att man tar i alltför mycket. Sub 8.20 är fullt möjligt bara man har bra temp i däck och bana samt välsignas med ett fritt varv.

Tack vare en hjälteinsats av Martin Gistell och Wheelbase så fick jag nya 225:or precis i tid och bilen går fortare med 225 än 235. Inte av något annat skäl än att de har lägre luftmostånd och rullomkretsen är större, mao den år fortare.
Med det sagt skulle kanske ett par 9,5:or med 255 på sitta som en smäck. Men då måste en S-motor landa under huven. Den nuvarande skulle inte orka.

Parkörning är kul och utvecklande, Stefan L och jag körde två kul varv ihop! Eller, ja, han körde bakom mig vill säga.

Harry är kanon! thumbs up Oerhört mycket bang for the buck.
Min fungerade helt ok denna gång. De andras ville inte alls lira. Bara någon vecka innan vi åkte ner kom en uppdatering. Kanske skall man strunta i den första av de större uppdateringarna?

München
Här sen Jul 2006

Re:

vipergts skrev:

Måste bara lägga in den här, satt o slötittade på lite ringenklipp och hittade denna, fast du är dansk tydligen http://www.youtube.com/watch?v=-iWDDEbBafY

Stavsjö
Här sen Jul 2004

Härligt fartfylld film!

BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
vipergts
Helsingborg
Här sen Maj 2012

Filmen är på youtube .tag IMG1123

Här sen Nov 2002

Re:

BTG skrev:
höfläkt skrev:
Tack för en underbar helg i trevligt sällskap. Fy f-n va roligt det var. 46 varv i helgen känndes suberbt och det börjar liksom ge sig nu. Bilen går som en raket och 7an är inte långt borta. Åker troligtvis ner och "hämtar hem den" om två veckor (i pingst). Kan liksom inte hålla mig...

Tack själv Stefan!
Härligt att höra att bilen fungerade bra, försvann understyrningen eller lyckades du göra någon omställning?
Hur f-n du hann 46 varv (92mil i racepace) begriper inte jag - impoterande! thumbs up

Kändes som jag tankade hela tiden. Åker nog lite mer än du bara, plus att söndag eftermiddag/kväll gav dom där extra varven (mot lördagens 19) när ni packade för hemfärd. Nej jag ändrade inget. Bilen är lite understyrd men safe. Funderar på att ändra men isf först efter nästa besök.
Hoppas på att åka ner nästa helg.

Göteborg
Här sen Feb 2003

Vad tycker utsläppet om att ha telefonen i rutan, fattar dom att den filmar oxå?

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

RS 1800 skrev:
Vad tycker utsläppet om att ha telefonen i rutan, fattar dom att den filmar oxå?

Även om dom fattar tror jag inte dom bryr sig om telefoner OM dom inte har en dålig dag. Alternativt att man monterar dit den efter bommarna.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Johan Sjöström skrev:
RS 1800 skrev:

Även om dom fattar tror jag inte dom bryr sig om telefoner OM dom inte har en dålig dag. Alternativt att man monterar dit den efter bommarna.

När jag var där i höstas och körde med den lösningen blev jag stoppad två gånger, då sa jag att jag GPS-loggar och inte filmar, då var det lugnt thumbs up

Nürburgring
The Comfort resa!
<<   1, 2, 3, 4   >>
13586 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande