Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen hon lever!
<<   1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 178, 179, 180   >>
588 besök idag (881892 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692


Trådstartare
Re:

Patrik Skoog skrev:
a.johnsson skrev:
Tror att 99 sidor är max, sedan blir man per automatik överflyttad till garaget.org.


Anders, det blir fort många sidor när man bloggar.
Sjöström vs Blondinbella. Den ena snyggare, den andra en rackare på att pruta


Som tur var för dig inte den ultimate prutaren för då hade du fortfarande kört gammelbilen i cupen!
Jag hoppas det är ok att jag använder min sida som jag gör, fullt medveten om att den inte är lika cool som många andras, men vad fan gör man utan pengar och med tummen mitt i handen. Oavsett vilket har jag skitskoj både på och vid sidan av med er alla i klubben!

Med andra ord, jag o blondibella fortsätter blogga, vi kan inte mycket annat här i livet

/Blondibulle

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019



Re:

Johan Sjöström skrev:


Jag har även kommit över ett par däck till bilen, dessa blir vikta till ringen i höst och då har jag en komplett uppsättning 225:or (888) att glida runt med där nere.....


öhh? nä... burnoutobjekt utanför garaget var det väl?

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1332



Re:

Johan Sjöström skrev:
. Däcken finns i Katrineholm så jag behöver bara få ner dom på något vis.





Nästgårds thumbs up

Behöver du hjälp att få ner dom, kan vi fixa det till Kinnekulle.

_________________
Rolf Stålheim

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692


Trådstartare
Tack Pappa Stålheim! Jag skall ju inte till kullen men kanske det går att sy ihop med nån skånepåg som skall dig, jag har er i åtanke och uppskattar vänligheten thumbs up

Habbe; Under förutsättning att ni bjuder på däck o montering så bjuder jag på röken, nemas problemas!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Sebastian Nyberg
Åraslöv, Hässleholms kommun
Här sen Dec 2008
Inlägg: 617



Re:

Johan Sjöström skrev:


Habbe; Under förutsättning att ni bjuder på däck o montering så bjuder jag på röken, nemas problemas!


Deal! thumbs up

Tycker för övrigt att du kan ta dig upp till norra delen utav landet Skåne och hälsa på mig och
Simon i garaget imorgon kväll.

_________________
BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
BMW E21 Stillastående projekt.
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5909



Re:

Johan Sjöström skrev:


Med andra ord, jag o blondibella fortsätter blogga, vi kan inte mycket annat här i livet

/Blondibulle


Det var inte illa ment, utan med en eller två på slutet
Du är duktig på att skriva dina äventyr här thumbs up

_________________
Patrik Skoog
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Jag tror inte att Blondi....Sjöströmmarn tog illa vid sig.
Kanske snarare upprymd över att bli titulerad Rejsas Bella?

Snart Kinnekulle.
Eftersom Sjöströmmarn vägrar Kinnekulle, och Skoog härjar i tråden; när kan jag besöka Skoogs verkstad för lite bromsarbete?

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692


Trådstartare
Nej jag tar inte illa upp, bara skoj när dom stora pågarna härjar runt här i dekaltrimmningstrådarna :-)

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692


Trådstartare
Garagekväll with a twist

Dagen till är fick jag utegångstillstånd av överstehögheten där hemma och då passade man givetvis på att göra ett besök i sitt nya garage, detta var under förutsättning att överstehöghetens dubbdäck byttes mot lite somrigare däck, sagt o gjort. Efter att detta var utfört var jag en fri man för några timmar!!

Sakta men osäkert har jag migrerat över till det nya garaget men först idag blev det att jag var där med bilen på allvar liksom. Jag hade inga större förhoppningar om att få något gjort och alla mina antaganden visade sig stämma, det blev verkligen inte mycket gjort, eller jo det blev en del gjort men inte så mycket med anknytning till min bil :- ) Det snackades bilar, moppar, brudar. gamla minnen och det åktes engelsk veteranbil, det dracks kaffe och surfades på datorer.

Jag hann i alla fall med att lufta bromsarna och få i lite nytillverkad RBF600, det blev bara några skvättar nytt mest för att tömma oken på Mantorpsvätskan. Jag hann även med att återmontera mina 4p-bälten, putsa alla rutor samt en klassisk damsugning å konstens alla vägnar..

Bilen känns väl relativt bra men har ett glapp med klonk i drivlinan som måste hittas och åtgärdas. Beläggen som sitter på kommer definitivt inte att hålla mer än en dag till på bana sen är det dags för nåt nytt, det hade ju gått att byta nu men jag vill få ut även det sista av beläggen då dmillimeterpriset på beläggen är lite väl högt för min börs.

Eventuellt blir det några varv i nästa vecka på en av mina absoluta favoritbanor men vi får se hur det blir med den saken då det är en ren bonusgrej i såfall.

Tack till er som var behjälpliga med att göra kvällen trevlig!

Tenn-får! åver and out, roger roger clearence clarence o allt vad det heter..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692


Trådstartare
Varje gång man har varit iväg på banträff är det en sak som jag alltid svurit över och lovar mig själv att fixa men sedan har det liksom aldrig blivit av och när jag sedan beställde grejorna tog det evigheter innan vi till slut fick dom rätta grejorna, inte alltid det billigare är det bästa..

Lite oförhappandes blev det så att jag fick erbjudande om leverans av det beställda idag och hjälp med installation kunde även ingå om så önskades. Man var ju inte så sen att ställa sig positiv till detta
Och vips var jag o knodden i garaget och förberedde bilen genom att hissa upp och ställa den på bockar, en viss tråd på rejsa med airjacks kom i tanken, fan vad coolt det hade varit, keep on dreaming boy!

Airjack light (domkraft) så var den uppe på pallbockar


Efter ett tag kom en tunn skäggig typ instegandes med en liten låda under armen, tyvärr kan vi inte avslöja namnet på denna man då han lever under skyddad identitet efter att den så kallade "Grupp N mannen" helt emot reglementet fultrimmat sin cupbil och dämed blivit hårt åtsatt. I den medhavda lådan fanns vad vi behövde inklusive lite locktite.

En låda pinnar o bultar


"Grupp N mannen"


Med gemensamma krafter (fördelningen var typ 75/25) slutförde vi arbetet vilket löpte på smärtfritt när jag bara fått klart för mig hur det skulle vara. Det som alltså utförts var inget märkvärdigt eller kostsamt men något jag förhoppningsvis kommer att uppskatta i framtiden, recepet består av 20 pinnbulltar 60mm samt lika många muttrar och nu är vi säkert överens om vad som gjort..

Bild på skitta fälgar med pinnbult


Lite senare på dagen var jag iväg och hämtade min nyinförskaffade transponder och nu skall den bara reggas och monteras så är man redo om behovet skulle uppstå.

Som lite grädde på moset blev det en provtur i en M3 E46 Cabbe med SMG, en inte helt tråkig stekarbil dag som denna med 25 grader och grym sol, gud va gött det är när man blippar ner och mellangasen kommer.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692


Trådstartare
Jag glömde en sak, en kort trist video från Mantorp lades upp idag. Ett roligt personligt minne men kanske inte så imponerade för er andra.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Alltid kul att se film Johan

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Skön rulle Johan

_________________

--VVTS--
Citera
Sebastian Nyberg
Åraslöv, Hässleholms kommun
Här sen Dec 2008
Inlägg: 617



Rätt gött med pinnbultar va? thumbs up
Jag och Frapp ska nog göra ett litet gruppköp på såna när han kommer tillbaka från Norge.
Trevlig rapport och video
Grupp n mannen

_________________
BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
BMW E21 Stillastående projekt.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692


Trådstartare
En dag som flaggvakt på Knutan kommer nästa redogörelse att heta men just nu mår jag kass och det får helt enkelt avvakta.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692


Trådstartare
En dag som flaggvakt

En dag som flaggvakt.

Ända sedan barnsben har motorsporten legat mig varmt om hjärtat men det var först 2007 jag på allvar satte mig bakom ratten och tråcklade mig runt på banor i Sverige och Tyskland. Efterhand insåg jag att det inte var helt gratis och att det finns gränser för vad som är rimligt. För att ändå komma nära motorsporten finns olika alternativ och ett är att tex vara funktionär vid olika träffar och aktiviteter. Jag brukar ställa upp på våra egna träffar i BMW CS/SC men varför stanna där?

Av en slump drog jag iväg en intresseanmälan till ledningen inom Procedural Racing som arrangerar högkvalitativa arrangemang på framförallt Knutstorp och Ljungbyhed. Som lite grädde på moset brukar dom ha en del proffsiga coachar som kan få oss att komma vidare i vår utveckling. Nåja det blev ett positivt svar så tillvida att det visade sig behövas flaggvakter under deras Knutstorpsarrangemang i slutet på maj! Med lite tur blev det några varv på banan som tack för insatsen och gissa om man blev glad på flera plan, jag såg verkligen framemot detta. Dagen då det var dags började närma sig, faktum är att jag var lite nervös då jag har en begränsad erfarenhet som flaggvakt, det var inte premiär men inget jag sysslat med i åratal precis. Både bilen och jag var i alla fall redo för detta, det enda som såg sådär halvskoj ut var väderleksrapporten som talade om regn mellan 06.00 och 16.00 alltså hela träffen och lite till, att köra i blött är inget jag är förtjust i men att stå flaggis i regn är nog än mindre skoj.

Med mig upp i bilen fick jag en vän som ville plåta lite under dagen och det kan man ju inte hindra han från att göra. Väl på plats så hängde regnet i luften men det var åtminstone uppehåll till en början. Vi var tidigt på plats men inte först, efter ett tag anslöt jag mig till arrangörstruppen för att se vad jag kunde göra.

Schemat var satt som så att det inte skulle behöva stressas och i början hölls ett makligt tempo vilket med tiden skruvades upp, efter hand som tiden gick droppade det in mer folk men framförallt mer bilar, det var en härlig blandning fordon och även om Porsche var populärt så fanns det allt mellan himmel och jord presenterat på träffen.





Det var en hel del folk man kände sedan tidigare och det kändes skönt som newbie med lite bekanta ansikten, Det var herr Thomé, Falk, Åberg, Martinsson och en del andra bekanta ansikten som jag inte har namnet på men som är från "branschen"



Det monterades upp tält, bord, stolar, det serverades god frukost och nylagat proffskaffe så det stod härliga till, det satt verkligen gott i det kyliga vädret. Allteftersom tiden gick blev det dags för funkismöte där vi gick igenom dagen och alla saker att tänka på. Möten som dessa där suger jag verkligen i mig av infon och tycker det är väldigt intressant. Efter ett tag var vi klara och alla verkade klara över dagen och dess uppgifter.

Det hade nu börjat regna lite smått och för dagens deltagare så var det kanske inte det roligaste, himlen var mörk och det såg allt lite dystert ut. Mina första åtagande som flaggvakt var inte förrän klockan 11 så utöver att vara tillgänglig hade jag inget direkt för mig. Jag passade dock på att tömma min bil på saker och släppa ut lite luft, allt för att vara redo om det skulle sluta regna för regn är väl inte min favorit och dom första passen på morgonen brukar jag av regel dessutom låta bli. Till slut gav sig dom första bilarna ut på banan och det mullrade härligt i hela knutstorpsgrytan, det roliga var bredden av fabrikaten, det fanns Vettar, Ferraris, Atom, Ultima, massor av Porschar, Bmw, Baguetter och mycket annat skoj.

Regnet fortsatte tyvärr att trilla ner och stundtals var det relativt mycket nederbörd och banan blev hopplöst hal. Jag lider med alla nybörjare men samtidigt fick dom möjlighet att träna över/understyrning utan att det var så höga farter, efter en timmes öppettid beslutade jag mig för att ta ett litet pass innan det var flaggvaktardax, sagt och gjort så stack jag ut i regnet trots allt och redan på andra varvet hamnade det olja på banan och det var väldigt halt i svackan innan NGK men även till viss del efteråt, det slutade med sanering av banan och även om det var omfattande löste det sig bra tack vare en snabb och effektiv insats. För egen räkning blev det alltså 3 varv på förmiddagen en härlig mjukstart men nu var isen bruten och man hade i alla fall fått köra på Knutan i år!

Efter en god kopp kaffe var det dags för mitt första pass och det var uppe i liton jag skulle stå, banan var fortfarande stängd men vi passade på att lösa av han som stod där, det regnade lite grand men inte så farligt, oavsett vilket såg jag framemot att få stå på för sta parkett samtidigt som man kunde göra en insats. Just Kvällsposten/Liton eller framförallt Liton har alltid varit en svag punkt för mig och här skulle minsann kikas hur folk körde. Jag tror det tog en 30 min innan körningen kom igång och för att fördriva tiden samlade jag ihop lite rester från kärror som hälsat på i terrängen, det hittades en hel del kulfiber, glasfiber och andra plastdetaljer, även lite handtag från hojar osv.

Till slut började bilarna rulla på vilket betydde att hjullastaren sopat bort det sista från banan, regnet hade tilltagit något och bilarna tog det relativt lugnt i början, gruppen som körde nu var Orange vilket betydde mer erfarenhet, snabbare bilar osv. Det tog inte så lång tid innan många hade byggt upp en imponerande fart, jag minns i alla fall att baguetten och en röd Porsche hade riktigt fin fart i det blöta, frågan är om inte baguetten var dagens snabbaste bil i detta väder, den formligen flög fram utan minsta blygsamhet. Greppet på banan verkade riktigt bra med tanke på omständigheterna och det var såklart skönt. Att stå här trivdes jag riktigt bra med men visst blev det kallt med tiden, regnet blötte ner en och tempen var nog inte över 10 grader idag så när avlösningen kom var det riktigt gott att hoppa in i bilens värme. Det hade varit väldigt smärtfritt att stå och flagga, flaggorna lämnades i stort sett orörda och folket skötte sig mycket bra på banan, det var inga konstigheter alls, okej där var en vacker piruett mitt framför ögonen på mig, bilen i fråga kom ut direkt och på egna fötter, den visade sig vara helt oskadd vilket var skönt för övrigt var det bara små oskyldiga släpp i regnet men det hade alla oavsett grupp, bil eller erfarenhet.

Efter att mitt pass var avslutat var det dags för lunch och det stod grillat på menyn med massa goda tillbehör, till detta tog jag lite varmt kaffe och gud vad det smakade gott! Det blev lite härligt snack runt maten och alla var väl överens om att det var ruggigt och blött, man såg också att en del bilar avvek nu runt lunchen men det skulle visa sig vara lite synd..

Klockan var runt 12 och jag hade nu lite fritid fram till 14.30 då mitt nästa pass gick igång. Jag stressade inte och väntade in det orange passet som gick av stapeln en stund senare, under tiden pillade jag lite med bilen och gick runt och njöt av alla läckra fordon. Jag kikade även lite vid sidan av banan och även om det var blött sparades det inte på krutet, Drivers club som det svarta passet idag var tillägnat åt var bla avsett för Coaching med Göransson och dom som hade köpt det konceptet gled omkring därute och fick värsta coachingen, det där hade ju sannerligen varit roligt att få uppleva. En dag så :- ) Nåja till slut tog jag mig i kragen och gav mig ut på det svarta.

Regnet började nu avta lite även om det fortfarande var ordentligt blött på banan, ok det var inga floder men tex slutet på rakan tog man det lite försiktigare i och så även ner mot Liton och även bäcken tog jag det lite lugnt. Understyrde gjorde det ordentligt innan kvällsposten och nere vid Liton men jag var inte ensam om det och gillade läget.

Regnet minskade än mer och övergick i ett mycket lätt dugg som faktiskt inte gjorde saken värre utan höll man sig i idealspåret såg man till och med några halvtorra fläckar. Bilen spann som en katt och greppet var fint i vätan även om det inte var som när det är snustorrt, däremot var det lite underhållande med dessa fullt kontrollerbara små släpp här och där.

Vips så var det sammaslaget svart och orange pass och då passade jag på att få lite varv till i bil och kropp, lyssnade man bara på bilen gick det relativt hyfsat att ta sig fram, det gick inte snabbt men jag höll mig på det svarta hela tiden. En av stinterna jag minns med extra glädje var när en 964 Carrera RS låg framför mig låt säga 5-10 varv, vi var mkt jämna och även om tempot var återhållsamt och avstånden goda så var det sannerligen underhållande. Efter stinten tog vi några ord i depån och tackade för en underhållande stund.

Sista passet jag körde var med grön grupp och där var det ett lite lugnare tempo, jag insåg efteråt att det finns en anledning till att man delar upp bilar/folk i olika grupper, det blir inte rätt för någon om man hamnar i fel grupp. Dock blev det några sköna varv och nu var det nära till att banan torkat upp, solen visade sig och molnen ändrade färg från mörka till vita med härlig blå kulör runtomkring.



Det var nu dags för dagens andra insats med flaggan i hand, denna gång var det ett 90 minuters pass vid NGK krönet för oavsett sponsor har jag svårt att tänka mig något annat namn på det stället. Att stå här uppe med alla dessa städade deltagare var rena drömmen, snacka om första parkett och i ett parti där jag verkligen kunde suga i mig hur folket äntrade svängarna. Vid min sida hade jag en högst erfaren man med massor av år både bakom ratten och med flaggan. Det avverkades ett antal historier från tiden som låg bakom oss och det var trevligt.

En halvtimme in i passet var banan helt torr och man kunde nu notera att farten hade vässats upp väsentligt, vissa bilar hade fått en riktigt fin fart och det gnisslade gott i däcken när en del passerades oss. Det som trots all fin fart imponerade på mig var att det inte skedde några incidenter och även nästanincidenter var extremt sällsynt, folk körde städat och det var trevligt att se. Faktum var att under 90 minuter använda jag flagga en endaste gång och det var den blå för att hjälpa en bil förbi en snabb men inte lika snabb kärra.

På samma gång som det var lätt plågsamt att titta på var det alldeles underbart att kunna komma så nära bilarna, detta var precis vad jag hade hoppats på, att ha trevligt och göra en insats. Till slut var dagen till ända och vi hjälptes alla åt att demontera ner träffen i sin låda tills nästa gång.

Lite gott eftersnack senare var alla möra efter en härlig dag, visst det såg mörkt ut ett tag i början men alla som var envisa och inte gav upp fick sin belöning i form av mindre bilar på banan, torrt underlag och ett härligt väder rent allmänt.

Träffen som helhet funkade ypperligt, dom gånger schemat brast på grund av yttre omständigheter korrigerades detta kvickt och för övrigt fanns alla info och alla bekvämligheter tillgängliga. Jag hoppas verkligen få vara med även i framtiden och hjälpa till på träffar som denna. För mer info om Procedural så surfa in på http://www.proceduralracing.se/

Vid pennan Johan Sjöström


ps. några bilder kommer strax jag skall bara kyla ner pennan och hämta andan ds.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4873



Klart du ska ha Airjacks Johan!

Det är alltid så underhållade att läsa din tråd. Du skriver ju så skönt berättande. En kopp te nu på morgonen och läsa din rapport är en riktigt bra start på dagen

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692


Trådstartare
Re:

Cammo skrev:
Klart du ska ha Airjacks Johan!

Det är alltid så underhållade att läsa din tråd. Du skriver ju så skönt berättande. En kopp te nu på morgonen och läsa din rapport är en riktigt bra start på dagen


Vill du kan jag åka upp och berätta lite godnattsagor för dig, så trollar du dit airjacks till mig, deal?
Du ligger på min topp 5 lista här på reja cammo, en viss e34 är med där oxå resten vet jag inte

Tack för den fina kritiken det uppskattas thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42343

Forumägare
Forumägare

Re:

- Pinnbultar FTW. Borde göra det på egna bilen helt klart.

- Video i smart vinkel FTW. Klockren vinkel med hjulet thumbs up Inte mycket rörelser i höjdled Ball när man ser på hjulet att du måste styra emot lite när det släppt lite där bak Men... du utnyttjar inte banbredden på en del ställen

- Video med kommentarer i bild FTW. Alltid lika kul!

- Flaggrapport FTW thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692


Trådstartare
Re:

Magnus Thomé skrev:
- Pinnbultar FTW. Borde göra det på egna bilen helt klart.

- Video i smart vinkel FTW. Klockren vinkel med hjulet thumbs up Inte mycket rörelser i höjdled Ball när man ser på hjulet att du måste styra emot lite när det släppt lite där bak Men... du utnyttjar inte banbredden på en del ställen

- Video med kommentarer i bild FTW. Alltid lika kul!

- Flaggrapport FTW thumbs up


Pinnbultar verkar vara lika bekvämt som jag misstänkte men Magnus du är ju nästan en originalare med mugghållare, armstöd och stora stereon, skit samma när det går så ruggigt fort ändå! En komfortracer!

Videovinkeln var skoj men inte i 8 minuter och nej hjulet rör sig inte mycket hmm..

Ett av mina problem är att jag inte nyttjar bredden, jag har även egenheten att svänga in tidigt på många ställen, du har ju en lapp för att se långt framåt men jag behöver ju så många lappar så det hade blivit ren kaos i förarmiljön



Gällande flaggrapporten så hoppas jag vi är överens du var ju själv där, ibland får man dock efterkonstruera en del detaljer som inte ryms i en guldfisk Skoj var det ochen av favvobilarna var din och fredriks, guuud vilket härligt råmande dessa bilar har! thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8437



Kul film Johan! Tänk att "lilla" jag var med!

Hur mycket skulle du säga att du har i övertag på mig på rakan?

Racingsursäkter: Påbromsningen var inkörning av nya bromsskivor och klossar, de "vaknade" väl där men hade jag inte absolut confidence i bromsarna efter det...
Du och Daniel sade att det kändes på lukten?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen hon lever!
<<   1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 178, 179, 180   >>
588 besök idag (881892 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande