Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 17343 besök totalt |
Re:
Menade mest att jag inte hade så mycket uppfattning om banan. Men för GT-bilarna ganska spännande. Se en minut in i klippet: http://youtu.be/rFFJ-ns8o1Q _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Smålivat på Hungaroring efter hemmaseger i andra loppet!
![]() http://www.autosport.com/news/report _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
Återigen kul race på Hungaroring ![]() ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Teamchefen i Cheva såg verkligen ut att kastas mellan hopp och förtvivlan under det sista varvet.
D àste och Coronell verkade desto lyckligare. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
De sista varven i race 2 räddade helgen. I övrigt är det trist att se vilken enorm fartskillnad det är mellan Chevrolet och de övriga. Knappt så man tror de tävlar i samma klass. Imponerande, men trist för serien. Utan överlägsna Chevrolet-bilar så hade serien varit kanonbra då det är jämnt och tajt mellan resten
![]() Blir kul att se när Honda kommit till start och börjat sortera ut bilen, och när Ford/Arena lyckats med det sistnämnda. Kan sedan LADA komma till start enligt plan och BMW omvärdera sitt beslut att inte bygga en ny S2000-bil så skulle serien kunna bli vad den borde vara. Andra halvan av säsongen kommer iaf att bjuda på en ny Honda samt div. inhoppande skumma namn och kanske återigen lite mysko bilar när vi kommer till Asien-racen. _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
Re:
Kaki Ng verkar han t.o.m. heta ![]() ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
Re:
Travis Pastrana! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Själv sitter jag nästan och hejar på Cheva och särskilt Muller som ju närmast är en gud. Även kul om det går bra för Menu, men Huff är ju lite torr. Det är kamp om segern i varje race och bra racing längre bak så jag har inget att klaga på - mycket bättre nu än när de slängde in 80 kilo extravikt i bilen om man hade en bra helg. Fast fler fabriksteam välkomnas väl. Sticker ändå ut hakan och säger att jag har roligare när jag tittar på WTCC än BTCC och det har jag nog aldrig sagt innan.
_________________ Jimmy Magnusson |
||||||
I helgen kör man på en av de bästa nybyggda banorna på senare år, Portimao!
Alain Menu kör under pseudonym! ![]() http://www.autosport.com/news/report _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
||||||
||||||
Citroën lämnar WRC och överväger satsning på WTCC 2014 med Loeb som förare.
http://www.autosport.com/news/report _________________ /David Söderblom |
||||||
Re:
Citroen fortsätter i WRC, fast nu med Abu Dhabi som sponsor och åtminstone 2013 ut. Kul att det börjar bli stort intresse bland tillverkarna i WRC och WTCC med nya 1,6T-motorerna. _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
Re:
Så rätt blir det när man lyssnar mer på sina franska kollegor än läser artiklarna man länkar till.. ![]() _________________ /David Söderblom |
||||||
Det kördes ju faktiskt lopp på (korta) Suzuka i helgen, men maken till ointressanta lopp får man leta efter. Tarquini var inte heller så imponerad att man körde på korta slingan. Det mest intressanta var debuten för nya Hondan, två tiondeplatser blev det.
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 17343 besök totalt |