| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Köpråd Toyota Mr2 turbo
|
2758 besök totalt |
|
Köpråd Toyota Mr2 turbo
Startat en tråd på tcs också men tänkte de kan va lika bra o lägga upp här med
Tjo! Jag är på jakt efter något nytt att ersätta rx7an med så började titta på blocket o hittade en röd mr2 turbo som verkar va rättså kändis här (och här menade jag tcs). efter provturen fick ja en del att fundera på. först, hur brukar en trimmad mr2a vara i registret? denna var markant trött upp till 4k rpm innan man flög iväg. lite svårkört på både gata o bana? sen kändes den jäkligt mjuk och hade rejält med bodyroll. sitter ju coilovers på men vet inte om de räcker med o göra den hårdare eller man måste byta krängare? växellänkaget kändes inte så exakt heller, något man kan göra något åt? Sen lägger jag till o frågar er om ni vet några andra brister man ska hålla utkik efter på dessa bilar? _________________ Emil Jönsson |
|
Mr2:an är en potent bil men som du säger är vägegenskaperna inte alltid de bästa. Bilen har ju några år på nacken och där av har det ju hänt mycket inom utvecklingen kring aerodynamik.
Men rätt kul bil att bygga på. Gällande motorn vill jag låta den biten vara osagt från min sida. _________________ Daniel Serénus --------------------------------------- GreenLight Magazine |
|
3S-GTE motorn är ju en riktigt stabil motor att trimma, men kan tänka mig att det är svårt att hålla värmen i styr.
Om jag inte missminner mig så finns det rekommendation typ att man inte får hålla 180km/h i mer än 3 min eller liknande om den är orginal just p.g.a. värmeutveckling. _________________ Nicklas Jäderlund |
|
Säg till om du vill ha hjälp att hämta hem en högerstyrd ifrån UK, det är mycket mindre kostsamt än att köpa en i sverige.
|
|
Är bytt kolvar vilket skulle vara motorns enda problem sen sitter det ett par rejäla fläktar som suger ut luften genom motorluckan.
velar massor känner jag. importera är inte aktuellt. var egentligen en slump att ja tittade på bilen. den dök upp på blocket i grannkommuen o ja har varit lite småintresserad av dem förr.
_________________ Emil Jönsson |
![]() |
Allmänt banåkaforum
Köpråd Toyota Mr2 turbo
|
2758 besök totalt |