| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Vad skulle du vilja se och uppleva på Ring Knutstorp 4-5/8?
|
1, 2 >> 8953 besök totalt |
|
Jag skapade en tråd på vårt BMWCS-forum: http://www.bmwcs.com/forum/viewtopic Givetvis går det även bra att tycka och tänka här. Vilka aktiviteter på/utanför banan önskar du för att vi ska kunna göra vår sommarträff på Knutan ännu mer attraktiv för dig/din familj/dina vänner? _________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Av någon okänd anledning skulle jag vilja ha en möjlighet för effektmätning/dynotest.
Jag skulle åter igen vilja se Knutan som en "kontinental" BMW-träff där skåningar umgås med sina likasinnade grannar i Sverige ( ), Danmark, Tyskland, Polen, och varför inte Baltikum?
_________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Re: Vad skulle du vilja se och uppleva på Ring Knutstorp 4-5
Vackert väder, är det beställt? Så ingen missar att lägga beställningen i tid liksom. Man vet ju inte med lagerhållning och om det måste skickas från Tyskland eller så. _________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re:
Vafalls?? Vi har ju bla Super-Regnell och Super-Thomé
Det kan vi alltid fixa via våra förnämliga kontakter i BMW-sfären även om det krävs lite framförhållning. _________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Re:
Gårdagen med Richard Göransson på Procedural Racings event gav mersmak... _________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Effektmäting är typ spikat till Knutan. För övrigt så tänkte jag själv starta den här tråden så det var klockers att Måns gjorde det.
Träffen är ju till för våra medlemmar så kom med förslag på vad just du skulle vilja göra. Helst på saker utanför banan då tiden där redan är tight. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
|
Re:
Kan klubben hyra in RG att köra min cup bil under rejsen så jag får feedback vad som kan ställas in bättre osv
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||
|
När det ändå önskas så: En hjulinställningsmaskin med tillhörande personal som tar bilar på löpande band och ställer in de vinklar man vill testa och sedan återställer när man testat färdigt. Det skulle jag kunna ge en lax (eller ett par) för att få testa runt lite med.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Re:
_________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||||
|
Re:
Håller på att diskutera detta med Samuel (Millway) då vi fick den ideen på Mantorp. Kul att fler gillar tanken. Återkommer
_________________ Patrik Skoog |
||||||
|
Re:
Kanon!!! _________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
En kort summering.
- Effektmätning - Hjulinställniing - Professionell instruktör - En snabb förare till Stålheim
Ovanstående anses tillräckligt intressant för att attrahera familjemedlemmar, och vänner till Knutan också? Kul med sådana familjer och vänner
_________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Wow Patrik!
När jag ändå då är igång och önskar så skulle jag vilja, att det i vår stuga, installeras en öppen bar som har en fontän som sprutar diamanter samt att en extra slinga asfalteras i anslutning till Knutan i perfekt avbild av Nurburgring.
Skämt åsido, tack för goda insatser!
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Jag önskar mig en uppsättning nya Michelindäck till bettan och eftersom inte så många vågar ställa upp så ser jag det som en lätt sak i år. Gliringar om fållan är alltid välkomna
Anmälan till årets master starter är alltså öppnad, in och anmäl er! http://www.bmwcs.com/forum/viewtopic _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
|
Re:
Lekplats finns och har funnits under ett flertal år Sunk, den är modern och fräsch och ligger uppe vid stugorna. Trampebilar har vi även haft några år och jag lovar att se vad vi kan trolla fram i den vägen. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
|
Re:
|
||||||
|
"Familjekörning+" skulle vara mkt uppskattat!
Elias tyckte det var helskoj att åka med på Mantorp, men tyckte det var väl kort och väl långsamt. Han tyckte: "Pappa, du borde leda istället" Tar det som en komplimang ;-) _________________ Vincent Pihlström BMW M3 E46 04 flyttsak |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2 >> 8953 besök totalt |