| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Besiktning och gatbilskörning i BmwSC
|
1604 besök totalt |
|
Tänkte bara ställa frågan eftersom jag kanske inte är ensam om frågan varför just bilen måste vara besiktigad hos SBP och inte tex Carspect för att kunna på bandagarna? Vore ju surt nu om jag nu hade besiktigat hos Carspect och inte fick köra pga den anledningen. De utför ju trotsallt exakt samma arbete. Och får man köra fastän man har fått en tvåa hos besiktningen med återbesökstid på en månad? Tack för mig men kan vara jättebra för alla nya att veta
_________________ Erik Arrhenius 0737266822 |
||||
|
SBP eller motsvarande instans gäller.
Regelverket som gäller för allmän väg gäller även för oss. Det är en klar fördel om ett fel som SBP, eller motsvarande instans, har påpekat åtgärdas innan bankörningen eftersom bankörningen knappast är snällare mot bilen än vanlig bilkörning på allmän väg. Vad fick du en tvåa för? _________________ BMW MC-klubben |
||||
|
Re:
Dåså, fritt fram för mig hos Carspect lr hos Bavaria Solna då
Fick några styckna faktist men han var tydligen ganska gnällig. positionsljus fram Kisslitet oljeläkage (mer som en fuktning) länkarm (den kan jag dock förstå) Allt är såklart bytt och fixat nu men kan ju vara lite tajt att få tid att återbessa just nu men ska försöka ändå. _________________ Erik Arrhenius 0737266822 |
||||
|
Säger inte regelverket besiktigad och godkänd? I så fall skall tvåorna även vara släckta.
_________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1604 besök totalt |