Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Formula 1 Grand Prix de Monaco 2012
<<   1, 2, 3
8721 besök totalt
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005

Re:

Jakob Hultkvist skrev:
Jag förstår inte varför en del verkar tycka däcken är sunkiga? Är det för dåligt grepp? Är det för kort livslängd?
Mjuka däck = högt grepp kort livslängd.
Hårda däck = mindre grepp lång livslängd.

Pirelli har blivit ombedda att ta fram ett soritiment med stor variation som leder till olika strategier. Hade de enbart producerat hårdare däcksortiment så hade ingen klagat för de hade hållt länge men man hade aldrig vetat hur fort det gått att åka på ett riktigt mjukt däck.

Jag tyckte monaco var jättekul och spännande. Mindre än 1,5 sek skiljde mellan 1an och 4an i mål ju!

Man kan ju kalla däcken sunkiga för att dom inte håller, eller sunkiga för att dom inte håller men samtidigt ger mer show!

Personligen håller jag mig till den senare kategorin, tycker det är kanon att däcken är så "dåliga" att det blir lite mer spänning

Dock skulle jag gärna se att dom släpper på kravet om att inte tanka under loppet, det skulle båda för ännu mer action!

Regards, Johan Eriksson.
Citera
ege
Katrineholm
Här sen Dec 2003

Re:

Jimmy Magnusson skrev:
Det borde väl gå att jobba lite med chikanen för att få fler omkörningar. Den har ju ändrats så mycket genom åren att puristerna inte gärna kan klaga.

Har tänkt exakt samma... NÅGOT borde kunna göras för att öka chans till om körningar!

Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden.
Citera
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003

Re:

Cassius skrev:
Jakob Hultkvist skrev:
Jag förstår inte varför en del verkar tycka däcken är sunkiga? Är det för dåligt grepp? Är det för kort livslängd?
Mjuka däck = högt grepp kort livslängd.
Hårda däck = mindre grepp lång livslängd.

Pirelli har blivit ombedda att ta fram ett soritiment med stor variation som leder till olika strategier. Hade de enbart producerat hårdare däcksortiment så hade ingen klagat för de hade hållt länge men man hade aldrig vetat hur fort det gått att åka på ett riktigt mjukt däck.

Jag tyckte monaco var jättekul och spännande. Mindre än 1,5 sek skiljde mellan 1an och 4an i mål ju!

Man kan ju kalla däcken sunkiga för att dom inte håller, eller sunkiga för att dom inte håller men samtidigt ger mer show!

Personligen håller jag mig till den senare kategorin, tycker det är kanon att däcken är så "dåliga" att det blir lite mer spänning

Dock skulle jag gärna se att dom släpper på kravet om att inte tanka under loppet, det skulle båda för ännu mer action!

thumbs up +1

BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Formula 1 Grand Prix de Monaco 2012
<<   1, 2, 3
8721 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande