Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche Cayman GT TURBO Rennsport Sverige Edition | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 2 besök senaste veckan (82426 totalt) |
men herregud peter dags att börja gasa jag åkte 1.14.2 på gelleråsen med 968:an. brorsan tyckte det va rätt bra drag i din bil efter provturen på falkenberg racedesign i köping bygger fina avgasystem. _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||
Hehe.... ...Jonas, brorsan berättade om din bil du bygger , med den blir du nog snabbast i............Halland . Får väl slänga ut passagerare och annan ballast nästa gång jag är på Gelleråsen Faktum är att jag kört fortare på Falkenberg med den vita 968:an än jag gjorde härom dagen på Falkenberg . Det är då man blir varse om vad vikt har för betydelse . _________________ Peter Larsen |
||||
|
||||
_________________ Peter Arkblad |
||||
R O L I G A S T E klippet i år _________________ Chris Ter |
||||
Garanterad EPO-dopad. Eller så är han lika "överladdad" som du o jag, Peter _________________ Peter Larsen |
||||
Hur funkar den i chassiet/aerot med så pass mycket högre effekt?
Börjar den kräva riktig vinge t.ex.? Tycker den ser riktigt bra ut nu för övrigt! Stor ha-begär! //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||
Det sitter ett skräddarbyggd H&R race dämpar kit som är elakt hårt i kombo med ställbara RS krängare för att fånga upp den höga vikten. Jämfört med en GT3RS är dessa coilovers mycket hårdare. Att köra på gata är en pina. Enda gången jag kan känna att en vinge bak kunnat hjälpa till är vi högfartsinbromsningar, då den nog hade blivit något stabilare. Annars har nog en stor vinge marginell inverkan på en såpass tung bil på semislicks. Den är ju endast till för trackdays, där upplevelsen är det primära famför varvtiden. Hade jag jagat varvtider, hade bilen vägt betydligt mindre . På måndag åker jag till England och hämtar en Ginetta G50 GT4, med den skall jag jaga varvtider i Swedish GT och utomlands tillsammans med min kollega Johan Rose'n . På trackdays hamnar man ju ofta ihop med GT3 RS'ar och inte sällan ägs bilarna av något försiktiga chaufförer som inte vågar åka nära gränser då de är rädda om sina fina bilar , och då är Caymanen som roligast _________________ Peter Larsen |
||||
På min Gt2a som nog vägde ett par hundra KG mer än dennan nätta fina cayman gav vinge och läpp otroligt mycket, och det på en R däcks bil... så vill du att det ska börja gå fort bör du titta på det....
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
_________________ Peter Larsen |
||||
Det där låter ju som när jägare säger att de tycker om jakt för att det är så trevligt att komma ut i naturen inte för känslan av att nedlägga ett villebråd. Då kan man ju gå ut skogen utan bössa. Om du vill ha en upplevelse ta en vanlig bakhjulsdriven bil köp skitdäck och pumpa i en 4 bar i bakhjulen då kan du ha hur kul som helst utan att lägga ner en massa pengar Vad tror du att du kör BTG? _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
7,30 med 370 HK förra året. Nästa vecka åker jag med ca 450 HK, men tyvärr blir det omöjligt att mäta BTG p g a att vi åker F1 banan också. Dock kan man göra en uppskattning.....
Du förstår, detta är bara en bekväm trackdaybil, som skall frakta mig på motorvägar till banorna. På bana kör jag vanligtvis riktig racerbil, å det är ju något helt annat, ej att jämföras med gatregistrerad bil på samma vecka... . En del snubbar på rejsa, har uppfattningen att det inte skiljer så mycket längre på semislicks o slicks. Troligen köper de väl använda slicks, för i min värld är det lika stor skillnad mellan vanliga gatdäck o R-däck, som det är mellan R-däck o slicks. Men då jämför jag naturligtvis nya däck. Att tro att en stor vinge ändrar en trackdaybils kurvhastighetl radikalt, är att ha övertro på r-däck. Däremot är en stor vinge på en gatregistrerad trackdaybil ett ständigt problem med polis och besiktning. besiktningen är dock ett litet problem i förhållande _________________ Peter Larsen |
||||
Om du tror att jag åker utan bössa, dyk upp på Ringen, så tar vi o känner lite på varann........ _________________ Peter Larsen |
||||
7:30 med 370hk är sjukt imponerande. Med 450 hk måste det ju gå ännu fortare Det är ju 10-15 sek snabbare än Gudmunsson, Patrik o Gaute som har lagt sina tider i "The ring charts" med ungefär samma effekt på bilarna. Tror inte att jag vet någon som kör så fort som du så det skulle vara superkul om man kunde få hänga på några varv på måndagen för jag har som mål att komma under just 7:30. Du kanske är där redan på söndag? _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche Cayman GT TURBO Rennsport Sverige Edition | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 2 besök senaste veckan (82426 totalt) |