Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (2625 totalt) |
Carerra GT
Passerade Östermalmstorg i Stockholm imorse och utanför stod en Svart Porsche Carerra GT parkerad som vilken bil som helst! Vilken bil! Vilka linjer! ![]() ![]() ![]() Jag tror jag stod i 20 minuter innan jag gick vidare (snart hade väl nån ringt pelle polis och rapporterat mig för förberedelse till brott eller nåt). Tänkte inte på var den var reggad (amatörmiss) och ingen kamera hade jag heller (dubbelamatörmiss) ![]() Finns det verkligen sådana svensksålda? om ja, hur många då? Såg f.ö. på MTV igår om Tommy Hilfiger som gick och shoppade loss på en Enzo Ferrari, synd och skam på en sån underbar bil han puttrade mest runt på 1an.. /Benjamin _________________ Benjamin E Utan bil ett tag framöver |
||||||
Härom dagen såg en kompis en sådan glida runt i villaområdena i Solsidan i Saltsjöbaden, Stockholm. Kompisen fick kanslan av att mannen bakom ratten inte hade några större ambitioner att pressa denna potenta bil särskillt mycket!!
Mvh Habbe (som faktiskt har bott i stockholm i 28 år men numera granne med får och hästar på landet i skåne!!!!) _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||
Tragiskt ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||
Jag tycker inte att det är tragiskt att Habbe flyttat från Stockholm... ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Mycket mycket tragiskt att tänka på. Det blir tyvärr nog inte den första superbil som aldig får andas i sina lungor. :shifty2: _________________ Benjamin E Utan bil ett tag framöver |
||||||
Tycker att man istället skall vara tacksam för dessa köpare, utan dem skulle det inte finnas en begagnadmarknad av sportbilar för oss dödliga (därmed inte sagt att jag tror att GT'n kommer hamna på överkomliga priser iof =) _________________ Jimmy Pedersen |
||||||
Är väl allt annat än dumt att köra lugnt och fint på småvägar runt villor och lekande barn? Inte nu då för att jag har barn och bryr mig speciellt mycket därför men har man precis fått stopp med ett barn under kofångaren tar men det ytterligare lugnare nästa dag. Finns banor för att testa bilen, och i alla fall glest trafikerade vägar där det inte är någon direkt bebyggelse. _________________ Roland Johansson |
||||||
För att citera mitt tidigare inlägg:
"Kompisen fick KÄNSLAN av att mannen bakom ratten inte hade några större ambitioner att pressa denna potenta bil särskillt mycket!! " Dock kan ju personen ifråga vara gammal F!-mästare eller så vad vet vi!! ![]() Jag ville inte på något sätt framhålla att han skulle ha åkt fortare i villaområdet (jag har barn själv) utan det var mer en reflektion av min kompis som för övrigt har en hel del racingerfarenhet! I de lugnaste vatten.... om nu denne uppenbart välbärgade, men bakom ratten tillsynes något vilsna, man puttrade fram i S-baden, kanske han kör som sjutton på någon banträff sedan ![]() _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||
Jag känner att jag är tvungen att skryta lite.
http://ul.zsh.net/stratosquattro/145 Men vilken bil!! Jag blir ju helt skakis av den.... Vill ha! _________________ -Tobbe Henricsson, Frilans |
||||||
Re: Carerra GT
Jag har för mig att det stod i PCS forum att 17 var beställda till Sverige. ![]() _________________ 911SC -82 |
||||||
Den PCGT som bor utåt Saltsjöbaden körs sakta ibland o gasar ibland.... Johan har kört om den i sin Clio Sport när Porschen höll hastighetsbegränsingarna men johann blev lite senare OMKÖRD (om ni förstår vad jag menar...) på motorvägen
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Jag skulle uppskatta om vi låter bli att halka in på att misstänka ägare av mångmiljonssportbilar att vara rena posörer. Det är ju extremt omöjligt o veta om föraren gillar att utnyttja bilen på Autobahn, kurviga vägar eller bana ÄVEN om han parkerar och kliver ur bilen på fina gatan mitt i stan eller cruisar runt på stan lugnt o fint. Klart att vissa människor är mer posörer och andra mer "nyttjare" när det gäller roligare bilar, och många är säkert både och. Vi skrämmer dessutom garanterat bort några entusiaster som har lite dyrare bilar med den typen av kommentarer.
_________________ ![]() |
||||||
Skäms ![]() ![]() ![]() Håller helt o fullt med om att om man har en fin o dyr bil så gäller det extra mycket att hålla sig i skinnet ( Se bara på Kungen ![]() ![]() o vist är det väll så att det bor en liten posör i oss alla ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||
Jag får också be om ursäkt om mitt inlägg verkade elakt mot superbilsägare. ![]() My bad som drev tråden åt fel håll.. ![]() ![]() ![]() _________________ Benjamin E Utan bil ett tag framöver |
||||||
Jag tror jag var tydlig nog i mitt senaste inlägg utan att anklaga nån. Jag upprepar ändå: jag framförde en kompis reflektion, mina åsikter var nog snarare till gagn för GT-föraren i S-baden.
Mvh Mattias _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||
![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (2625 totalt) |