Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (11616 totalt) |
Re:
Just uppdelningen har mer med att man har en utbildning i ryggen med racelicens, PR är för prova på och detta är inget OSC (eller andra arrangörer heller för den delen) bestämmer utan SBF:s reglemente. Vill man köra med oss (eller andra arrangörer) som kör under SBF så är det just dessa regler som gäller. Som Jonas skriver så går det riktigt fort även i PR-gruppen så jag ser inte just den delen som något problem. Men vill man krångla till det så kan få ett rakt snöre att vara jäkligt krokigt ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Re:
Tidtagning är ej tillåten då det inte är tävling MEN vad Du gör i just din bil är väl upp till dig, jag vet ju inte om det ![]() ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Hej på er
Jag tar inte tid, men jag sliter ut en uppsättning däck och bromsbelägg per träff på Kinnekulle så jag måste ju vara den som sliter banan mest för startavgiften ![]() ![]() Mvh Dennis _________________ Dennis Andersson |
||||||
Re:
Du har rätt Struve för dom med PR-licens. Dom som kör med licens kör enligt träningsreglementet och då får man ta tid men inte sätta samman en resultatlista. Alltså individuella tider ur träningssyfte är helt ok _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||||
Re:
Nu vet jag att det sker tidtagning även i PR-licensbilar och det är inget Vi kan stoppa så länge Vi inte vet om det men det är rätt som Du nämner så länge inga sammanställda officiella tidlistor finns så lägger inte jag fingrarna mellan. _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Min lista är uppdaterad.
För garanterad körning måste Ni som anmält Er betala. Vi har beställt molnigt väder med uppehåll utan blåst, nu vet ju alla att detta inte går att lösa men det är en önskan iallafall ![]() ![]() ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Re:
Jag körde OPC senhösten förra året (gelleråsen) tror jag fick 4 fria varv och aldrig mer än ett åt gången då var det tyvärr för långsamt tempo för mig, det är lite frustrerande att om man vill ha lite flyt i körningen och testa bilen. Man måste absolut anpassa sig efter reglerna undrade mest om det var annorlunda detta år då datumet hade passat mig bra. _________________ Carl Andersson |
||||||
Re: 2012-06-30 Opel Sport Club Bjuder in till banåka Kinneku
Innebär det att man betalar mindre ifall man har giltig SBF licens?[/b] _________________ Martin Brzezinka Racing is a state of mind |
||||||
Re: 2012-06-30 Opel Sport Club Bjuder in till banåka Kinneku
1000:- är det som gäller oavsett PR eller giltig utlöst racelicens. _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
På förekommen anledning tar jag även detta officiellt då Vi är en utryckligen gatbilsklubb.
Får förtydliga att bilarna skall vara besiktade (godkända), skattade och påställda. Detta står även i inbjudan. Vi gör stickkontroller på detta, så ett tips är att ta med besiktningsprotokellen. Annars går Vi rakt på Transportstyrelsens uppgifter vid eventuell kontroll av detta. _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Re:
Det är kanon ![]() Jag har börjat fixa Renaulten idag, lite fix är det ju alltid. Jag träffade två väldigt trevliga VW killar på slalom utanför lidköping förra helgen och dom skulle köra på denna träffen på Kinnekulle. Det blir kul MVh Dennis _________________ Dennis Andersson |
||||||
Re:
Mattias, som du ser i första inlägget så erbjuds folk här på rejsa 15st platser, vad jag kan se så är endast 6 av dessa uppbokade ännu så länge. Man anmäler sig här i tråden genom att kopiera listan och lägga till sitt namn, betala in avgiften på Pg som står i första inlägget. Funderar på att dra ned jag me. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Re:
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (11616 totalt) |