| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Gotland Ring, nu sätts spaden i marken!
|
1, 2, 3, 4, 5 >> 6 besök senaste veckan (9646 totalt) |
|
Gotland Ring Länk 1 Gotland Ring Länk 2
_________________ J0hanC@rlström BMW i4 M50 |
||||||
Jag tror att "bonden" får upplåta plats i ladan till lite medlemsbilar i BMW SC
_________________ J0hanC@rlström BMW i4 M50 |
||||||
|
Jaha, jag brukar "ta båten" till Ringen också, så det är inget nytt. Gotländska är ju i alla fall enklare än tyska
. Har en kompis som bor där, då behöver man ju inte fundera på gasthaus och sånt.
Kanske man kan tipsa dom som har banan om "turistfart", typ Ringen? Jag menar, Gotland är ju redan turistorienterat, Mamma och barnen släpps av vid Lummelundagrottan, Far åker en sväng på banan. Ringtaxi måste väl också finnas, fast i Sverige med svenska bilar, förstås. Königsegg? om det är ont om chauförer offrar jag mej gärna... Sträckningen ser ju lovande ut. 6 km! Två nya banor till säsongen 2003. Det kan väl inte bli för många
JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||||
|
Wow - jag som saknat just detta. Brukar vara ett par veckor på sommaren på Gotland och att åka dit i skoj-bilen kan nu då motiveras eller så får man ta två så sambo kan få med sig alla sina grejor. Tur att man har hus med stor lada där att parkera allting i
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
|
Låter ju onekligen kul!
Men kolla på nyhetssidan, den är inte uppdaterad sen 01-12-21!!! Kan det möjligen runnit ut i sanden? http://www.advantagegroup.fi/gotland MVH Fredrik _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||||
Artikeln som är citerad är från i år.. http://gt.helagotland.se/main.asp?Ar _________________ J0hanC@rlström BMW i4 M50 |
||||||
|
Frågan är om banan kommer till GPL innan den kommer till Gotland? Pusha lite nu Magnus!
|
||||||
Håller med till 100. Sen den långa vänstern som nyper tvärt, hur fräck är inte den
Jävla grym sträckning. /Anders C _________________ /Anders C |
||||||
Helt underbar verkar den, en bra anledning att åka till Gotland för blir det iaf! _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||||
Tycker det ser ut som en orm, som svalt en av "Ahlgrens bilar" och tittar på sin mage.
_________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
||||||
och jag som trodde jag hade livlig fantasi...
|
||||||
Det värsta är ju att det ser ut som det , nu när du säger det.. Med den höjdskillnaden som banan hade kan den nog bli mycket att
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||||
Well, om du tänker dig att du tar bort testanläggningsbiten och gör det sista kurviga partiet rakt...
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
|
och jag som hade tänkt starta en ny tråd om det här, och så har ni diskuterat det hela dagen... Diskussioner om en bana på Gotland har dock pågått ett tag, men nu verkar det definitivt. Jippii!!! Får väl bygga ut sommarstugan med ett garage! Steffe var är du? Vi vill höra mera om det här!
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2, 3, 4, 5 >> 6 besök senaste veckan (9646 totalt) |