Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (10671 totalt) |
Re:
Va va de igenomgång? Inget jag hade läst något om eller någon som sa. Och ingen jag pratade med hade varit på något sådant. (och givetvis va de ingen som kollade) Ruskigt läskigt med allt folk spec de som bara körde ut ifrån depån å så direkt till högerkanten!. Dock måste jag erkänna en viss susning att åka på fullt styrutslag, rykande däck precis bakom en laborgini i pariskurvan!! _________________ Tobias Olofsson 0703101373 Dj_totten@hotmail.com http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing |
||||
Re:
Vad gör man inte för att åka lite fortare P.P..... ![]() Men den räcker inte den måste byggas ut ![]() ![]() ![]() _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||||
_________________ Anders Karlsson http://www.flickr.com/photos/masken87/ Citroen C2 VTR -04 Nissan 300zx TT -90 |
||||
något att tänka på
misstänker att det var mer publik på mantorp denna helgen än göteborg och sturup tillsammans där dom tydligen också körde någon form av racing. kan undra hur sponsorerna tänker när ingen kommer och ser deras loggor på stcc och tta bilarna. om jag var tex eon och skulle putta in x miljoner på racing så vill man ju så klart synas där det faktiskt kommer folk och kollar. man kan ju tycka vad man vill om drifting, men att inte stcc eller tta har fattat att detta är vad som krävs för att 18-30 åringarna ska komma till banorna är en gåta. för 10 år sedan hade man säkert varit försiktig med att lägga ett gatebil arangemang på samma helg som stcc men idag bör nog dom stora gossarna tänka efter två gånger om det är så smart att lägga sina race samma helg som gatebil. väldigt få 18-25 åringar har tålamod att sitta och se racing där 10 bilar kör på kö i 15min det måste ju hända något. Gammal turbo bil på varvstoppet med vilt spinnande hjul är klart roligare än en kö med 5 miljon kroners moppebilar med 260hk _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
hehe
verkligen imponernade läktare på ett race placerat mitt i göteborg;) säkert häften som betalat för att va där också. racet innan på anderstorp var inte direkt imponerande och stcc på sturup ska vi väll kanske inte ta upp. missförstå mig rätt jag är klart mer imponerad över snabba varvtider än folk som åker på sladd men man kan ju inte komma från att det drar folk så in i bänken. mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
Re: något att tänka på
Var det såhär du tänkte? ![]() ![]() TTA ![]() Gatebil ![]() _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||
Några bilder till
![]() Alla finns här: http://www.flickr.com/photos/masken8 ![]() AUDI S2 by Masken87, on Flickr ![]() AUDI by Masken87, on Flickr ![]() AUDI by Masken87, on Flickr ![]() BMW M5 by Masken87, on Flickr ![]() Nissan by Masken87, on Flickr ![]() Nissan by Masken87, on Flickr ![]() Nissan by Masken87, on Flickr ![]() Nissan by Masken87, on Flickr ![]() Toyota Supra by Masken87, on Flickr _________________ Anders Karlsson http://www.flickr.com/photos/masken87/ Citroen C2 VTR -04 Nissan 300zx TT -90 |
||||
Helt klart så finns det ett behov för bankörningstillfällen för de som har byggt lite värstingbyggen som kanske inte går igenom SBP i exakt det utförande de kommer till banan och inte heller är byggda så de kan få vagnsbok av SBF. Så det är ju
![]() Baksidan är att det är väldans rock-n-roll över arrangemanget helt i onödan. Man kunde väl ha lika kul även om det var ett mer uppstyrt arrangmang? Timeattackpass, testa-hoppsan-driftingpass, riktiga driftingpass, vanligbankörningspass. Tydliga peka med hela handen på förargenomgång, koll att alla varit på genomgång osv osv. Jag kan inte se hur det skulle göra eventet tråkigare på något sätt ÖHT. Bara vinna på det. _________________ ![]() |
||||
Jag har vart på några stcc race genom åren samt några gatebilarrangemang och kunde de bara få bort all fylla och trams samt Glen rodney ifrån gatebil så vore det helt 100% rätt! Jag har lite svårt för det där fjortistramset runtikring banan....
Jag är en av dem som tycker att det är väldigt trist att se dyra bilar smyga runt banan i en fin kö som t.ex i stcc. Det ska smälla, bröta, varva hysteriskt, kasta eld, och se helst sjukt ut - det erbjuder gatebil ute på banan i sin finaste form när de kör Time attack - man kommer in i ngn form av extas när alla de där sjuka bilarna ger allt runt banan ![]() (ps. drifting är jag väldigt tveksam till oxå men det drar ju publik i mängder) |
||||
I dagens korrekta och racingfientliga Sverige finner jag mig med jämna mellanrum förklara och försvara min racingpassion och hobby för den ibland absurt okunniga allmänheten. Därför blir jag mest frustrerad av detta trams. Med undantaget för de som seriöst kör Time attack hjälper Gatebil verkligen inte till att presentera sveriges bilentusiaster, bankörare och raceförare på ett positivt sätt.
Drifting och bankörning med häftiga hemmabyggen ska väl också gå att göra under säkra och seriösa former? _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (10671 totalt) |