Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2012-07-07: MX-5 CUP Race 2 - Ring Knutstorp
1363 besök totalt
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010

Trådstartare

MX-5 CUP Racehelg 2 - Ring Knutstorp

Andra racehelgen i MX5 Cup går av stapeln på Ring Knutstorp helgen 06-08 Juli, efter en väldigt lyckad första tävlingshelg, så siktar vi på rekordmånga bilar till denna tävling. tävlingen anordnas av MSCC och heter SSM, förutom oss kör hela SPVM och en massa fina gamla historiska räcerbilar. Vi tycker detta är årets racinghöjdpunkt!

Banan
Knutstorp är mångar favoritbana, den har funnits i 40 år, och är en väldigt kuperad bana. Bra bana att vara publik på då det går att se hela banan på en gång.

MX-5 CUP
MX-5 CUP ger möjligheter att tävla utan att ha enorm budget eller kommersiella sponsorer. Vi kör med Gaturegistrerade bilar i två klasser, MX-5 CUP Standard och MX-5 CUP Modifierad. Mer om detta här.

MX-5 CUP körs över två sprintrace. Startposition i Race 1 avgörs av Kval under Lördag förmiddag. Placering i Race 1 avgör startposition i Race 2, bortsett ifrån de första sex bilarna som byter ordning. Race körs med stående start och över ca 15 varv vardera.

Bild ifrån starten 2011

Videos ifrån 2011

Länkar

Jag reserverar mig för felaktigheter och att ändringar kan ske. Alla frågor ställs med fördel i tråden nedan, eller i PM ifall ni är mera hemliga.

Detta kommer bli hur kul som helst!

PS: Har jag missat nått i denna post så uppdaterar jag gärna eftersom.

Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010

Trådstartare
28 anmälda till Roadsport C, varav 24 st Mazda Mx-5, Rekordmånga som väljer denna roliga bil Kom och heja på oss!

Tight racing utlovas. I första deltävlingen var vi ca 6 bilar inom en sekund tex.

Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010

Trådstartare
Race 1 ifrån Kinnekulle:

Inför träffar
1363 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande