Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2661 besök totalt |
transpondertest?
Har idag monterat en transponder i bilen, en funktionstest innan den används i skarpt läge första gången hade varit trevligt, har någon tips på tillvägagångssätt? Jag finns i Södra delen av Södra sverige ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re: transpondertest?
Du kan inte kolla med Sturup? _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
||||
tidtagningen är uppplockad och igång JUST NU... och hela morgondagen....
på kinnekulle ![]() |
||||
Om nu söderåsen är din världsgräns så är det väl bara sturup som gäller men det brukar inte vara några större problem om du bara följer moteringsanv. vad gäller höjd och fritt fält till asfalten.
_________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||
Re:
app app app du glömde världens näst bästa bana Knutan!! vet inte om bilden gör det hela så mkt klarare men den sitter på utsidan av innerskärmen under splarvätskebehållaren och har fri sikt med pilen pekandes neråt. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Johan, så som du kör på bana så behöver du sätta transpondern på ett teleskopspjut så att du kan skicka fram den 4-5m framför bilen så kan du iallafall få bra varvtid vartannat varv
![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Re:
faktum är att EXAKT det tipset fick jag av en annan gammal rejsaian (sweanders) tidigare idag. Är det så illa så får ni pågar lära mig lite rattande, jag är öppen för förslag! ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Aj aj, det där är ju värt att tänka på inför SSM! ![]() |
||||
Re:
ups javisst ja den ligger ju söder om söderåsen oxå. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||
jag passerar helsingborg på söndag natt, om du vill stå och vänta på mig i färjeterminalen... det går ju lägga ut en temporär slinga så kan du brumma runt i hamnen
![]() |
||||
Re:
Men problemet är att veta vilket varv som blir det perfekta, eftersom man offrar 0.125s till nästa varv (om nolläget är att ha transpondern i mitten). ![]() Så långt fram som möjligt (men lite skyddad från småblesyrer) så man inte hamnar efter i tid trots att man är jämsides över mållinjen (tidtagningen används ju oinskränkt, målfoto har jag aldrig sett användas ens på SM-nivå (om nu det ska ses som nån hög nivå iofs)). |
||||
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
Re:
få gokartbanor använder tranx260.... utan tranx20 eller vad nu gokart varianten heter... och dom är inte kompatibla |
||||
Re:
misstänkte det. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
2661 besök totalt |