| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Ginetta G20R 2008
|
8 besök senaste veckan (12805 totalt) |
|
Re:
Kanon!
_________________ H e n r i k P i h l |
||||||
|
|
||||||
|
Heja Robban!
Men du vad håller du på med? Pilla inte på den, KÖR!!! Risken är väl annars att den blir såld innan SSM .
Lycka till Robban, kul att du hittade en bil
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
|
Konstaterade för en stund sen att där är 3 gängor som är paj i diffen!!!
Vågar man sätta helicoil där? Under tiden har jag sysslat med att montera helt golv samt byggt ny front. Fronten är inte klar än, men en liten finger visning hur det kommer att bli.
Samt fått tillverkat ett....
_________________ R Malmström MSCC |
||||||
|
|
||||||
|
Re:
Ja ett helt som fortfarande är helt, men han som sydde hade det som mall .
_________________ R Malmström MSCC |
||||||
|
Re:
Inga problem. Förmodar att du har skruvade Sierradrivaxlar, med 12.9 bultar ska du dra dem 40Nm. |
||||||
|
Tänkte väl det
Originalet syddes upp i 2 exklusiva uppsättningar, 1 till min bil (som nu är din) samt 1 till min teamkompis bil. Lycka till med din bil som inför säsongen 2011 var den mest igenomgångna Ginettan i Sverige.
_________________ Per Trönnberg |
||||||
|
Re:
Bultarna till drivaxelknutarna måste man hålla bra koll på. På din bil satt det nordlock-brickor från början men de har kanske fått fötter sen dess! |
||||||
|
Re:
Dom har fått fötter då, för där sitter inga. ska låna hem helicoil satsen ifrån jobb och se om man lyckas. _________________ R Malmström MSCC |
||||||
|
En lite uppdatering vad som händer i det skånska garaget
Bakaxlen fixad, återstår att sätta låsbrickor och loctite och spänna skruvarna. Fronten börjar ta form, splittern monterad, återstår att svetsa dit ett fäste samt att justera in allt. Har jag tur, så händer detta ikväll/natt _________________ R Malmström MSCC |
||||||
|
G20
Kul läsning ! Jag håller på och jobbar med min G20 dag: Nytt fäste för den nya bensin tanken och lite lättnings hål. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||||||
|
G20
I dag var det bakre fjäder infästning som lättades, inte för vikten skull utan att jag tycker det ser lite racigare ut. Jag kan tyvärr inte lägga ut några bilder får inte det att funka längre. Jag skall försöka att gat regga bilen vilker inne bär att jag måste bygga om en hel del för att uppfylla kraven för ammatörbyggd fordon. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Ginetta G20R 2008
|
8 besök senaste veckan (12805 totalt) |