Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 9803 besök totalt |
Gick det så hårt åt grejerna?
![]() Mitt "fina" avgassystem sjunger också på sista versen, sitter en originalburk från -77 som nog är helt tom på innehåll, blir nog att bygga nytt i vinter. Nu låter det väldigt skramligt och tråkigt tycker jag. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Med så mycket körtid som det erbjöds igår så tar det hårt på grejerna, enormt kul o se
![]() Måste nog skaffa mig nått vettigt att köra igen, fast jag kör ju bara sönder ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||
Re:
Pratade lite med ägaren, det satt tydligen en vildsint 1200 kubikare på 58 hk i den ![]() Så den var väl ganska original, förutom sänkningen då. Trevliga små bilar det där! _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Även jag vill passa på att tacka OSC för ett väl genomfört arrangemang.
Kul att träffa en massa gamla ansikten, Nisse, Fredrik, Jonas, Pontus, Ingemar mfl ![]() Vi hade vädret med oss också (det syns på min röda nacke iaf), kom en skur framåt slutet av dagen men då hade alla fått köra sig trötta ändå. Premiär för min M3:a, mkt nöjd med hur den uppförde sig på banan och den var mycket lättkörd och tillräckligt med effekt. Hade några trevliga fighter på banan bla med en silver Speedster N/A. Tempot låg runt 1.03 när jag fick fritt utan för mycket trafik. Blev bara 3pass (6mil) på bana då mitt servolock av outgrundlig anledning lossnade två ggr så om någon hittat ett sådan på kullen så kan det vara mitt. Mina bromskivor som jag tidigare haft lite vibrationer i till och från blev rent hemska redan på första passet, måste leta upp nya till rätt kurs inför GR V28. Jag stod flaggvakt på postering 1 mellan 15-16 och det var mkt underhållande att se en viss blå corsa och en röd CSN E30 jaga lite på banan ![]() Överlag en mkt bra träff. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Re:
När jag kom in i depån var det en svag lukt av olja. När bilen sedan stod och vilade på pressen så var det droppar av vid vä framhjul. Kollade i motorutymmet och såg att locket saknades. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Re:
Man kör väl med marginal när man provar någon annans bil för första gången speciellt när det börjar regna. Nu är jag van med att köra lånade bilar de senaste åren tyvärr ![]() ![]() Stort tack till Fredrik som (vågade) låna ut bilen till bland annat mig det var dagens höjdpunkt utan att tveka och kul att köra med en annan (Niklas) på banan som höll samma tempo! ![]() Det var även kul att som instruktör få hjälpa dig med MR2an och Per med Corsa OPC'n med lite spårvalstips. Men där slutar det roliga i stora drag, våran egen Manta som stressmekades ihop dagen innan visade sig få problem med kylningen igen så vi blåste topplockspackningen efter ca 20 varv, dessutom finns det en hel del annat att ordna för att bilen ska vara riktigt körbar på bana. Trist som f-n men kanske inte helt oväntat då den igentligen inte är helt färdigbyggd. Och jag kan säga som så att efter att ha sett hur fint en E30 318IS går har det dykt upp lite nya planer... ![]() _________________ Pontus "Widde" Dalgärde Kör blå Astra GSI. 2014 Kinnekulle Ring: 1.03.63 |
||||
|
||||
Re:
Kul att se hur man kör utifrån ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
Re:
Får be om min ursäkt för att jag inte kände igen dig direkt när du ropade, mycket att göra + att jag inte kände igen din bil får bli min ursäkt men trevligt är det verkligen att träffa alla gamla (och nya) banrävar ![]() _________________ Pontus "Widde" Dalgärde Kör blå Astra GSI. 2014 Kinnekulle Ring: 1.03.63 |
||||
Re:
Jag kände på mig att man kunde köra fortare under bron än mina ca 135 km/h ![]() Jag bromsade i slutet på rakan från ca 175 och bilen ålade sig under inbromsningen. Har nån av er någon idé om varför? Jag bromsade inte ens hårt, bara med ca 60% styrka enl. RS monitorn i bilen. Allt inkl. Dunlop r-däck var nytt på bilen. Tryck i däcken ca 2,4 fram och 2,3 bak varma. Kändes som om (original) beläggen fram inte tog jämnt eller nåt. Förslag? ![]() Film med en liten Speedster avåkning kommer ikväll ![]() _________________ Martin Brzezinka Racing is a state of mind |
||||
Re:
Kan vara värt att testa 2,2 fram och 2 bak varm. Då blir den inte lika nervös i "baken". _________________ Pettersson, Johan Megane 2 rs - såld Nu Lotus Exige S |
||||
Vill bara tacka för ett lyckat event! Och ett utmärkt väder självklart...
Bra uppstyrt och mycket köra för dom som fick sina bilar att hålla dvs. Mätte bara varvtid en gång då 1,05,5 med figgz i passagerarsätet och med galna vibrationer i framvagnen. Separation i framdäcken... vilket medförde en glappande distans till fjäderbenet. ![]() _________________ /Dennis Sundberg BMWSC #667 M3 E30 alpinweiss -90 N/A |
||||
Blir Sviestad 25/8, VW-GTI-Klubben som håller i det då och Gelleråsen den 23/9, troligen OSC som håller i den, lite osäkert där än.
Återkommer med inbjudningar till dessa men troligen blir det ungefär samma upplägg som inför Kinnekullekörningen. Är glädjande att se att Ni gillade arrangemanget ![]() Vi gör vad Vi kan för att få flyt i det, tyvärr tar det alltid lite tid med flaggvaktsbyten men tyckte även det flöt bra även med dom ![]() "Kaxig" separation på det däcket, Dennis ![]() ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||
_________________ Martin Brzezinka Racing is a state of mind |
||||
Re:
Lugna puckar ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 9803 besök totalt |