Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ringenbilder med dagliga uppdateringar
<<   1, 2, 3, 4   >>
11185 besök totalt
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

När jag var och körde på söndagen så kom jag ikapp några svenska motorcyklar.
Var det någon av er MC killar som hade ett regnummer som började på MOF ?

Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Re:

LUX skrev:

Daniel/Darth Väder på den svarta hojen har Mof så det var vi.

Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Idag åkte vi till Aachen och fick en guidad rundtur på Ac Schnitzer. Fick till och med komma in till projekt avdelningen där dom tillverkar de nya delarna men där fick jag inte ta kort tyvärr

Vi fick träffa "hjärnan" bakom alla Ac Schnitzerna. Alltså han som ritar dom hur de skall se ut.

Den understa fälgen fick vi känna på och det var en 20" som vägde endast 6kg!!!

Nicklas & co hoppas ni fick en trevlig kväll i Adenau efter att vi käkat ihop på Pinocchio.
Hoppas vi träffas någon mera gång!

Uddevalla
Här sen Aug 2005

Najs att vara på Ac o och köttbulle räcing.
Får nog bli lite mer sightsing nästa gång jag är här.

Kvällen slutade på Blaue Ecke.
Nu blir det natten och körning mot Lübeck imorn.

Jättetrevligt att ses. Det får vi göra fler gånger

Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007

Här är nog skälet varför det var stängt så länge i helgen

http://bridgetogantry.com/2/index.php/65-articles/438-in-memory-of-cha . . . .

Tack för alla uppdateringar och bilder här i tråden, det får mig att drömma mig bort

Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Re:

Nikel skrev:
LUX skrev:

Daniel/Darth Väder på den svarta hojen har Mof så det var vi.

Det såg bra ut

Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Här kommer en sen uppdatering ifrån vad vi gjorde igår. Då åkte vi till moseldalen och provsmakade lite vin samt vandrade upp på ett berg. Jisses vilken utsikt det var därifrån. Kan varmt rekomendera moseldalen för där var det otroligt vackert. Hade väldigt tur med vädret oxå men det är ju det fina med semester att man bara kan ta dagen som den kommer.

Här har ni namnet på berget vi klättrade upp till toppen på. Dock skall de som har höjdskräck inte ge sig på detta då det är stup rakt ner vid sidan om stigen upp och ett tips ta med VATTEN

Helt fantastisk utsikt!

Kvällen avslutades med 8 varv runt banan med väldigt lite trafik och kanon väder så detta var en lyckad dag. Satte min bästa tid då med även om jag mest skall lära mig banan denna resa men givetvis så kikar man ju lite på tiden 9:35 blev det men det finna mera att ge. Jag tar det lite lugnt för jag vill ha med mig bilen hem oxå! Nästan incidenten med Porschen sitter kvar i bakhuvudet med.

Täby
Här sen Apr 2006

Alltid lika underhållande med uppdateringar Thomas thumbs up

Åker själv ner om ett par veckor, har tänkt att spendera en natt nånstans i Moseldalen.
Funderar lite på Bernkastel-Keus eller Traben-Trarbach, har åkt igenom där ett gäng gånger när man flugit till Hahn. Har du nåt konkret tips på vinbesök eller nåt annat tips med tanke på att du precis varit där?

Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Nu har vi kommit hem.
Lite trött och seg.

Hoppas på att få flera roliga bilder från Thomas.

Längtar redan tillbaka

Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Mats :
Jag är ingen vin expert men vi blev tipsade av Diana (hon vi bor hos) om detta stället och det är första gången jag funnit ett vin som jag verkligen tyckte om.
Adressen är:
Ferienweingu Schneider
Am Stausse 2
D-56821 Ellenz / Mosel

Vi kommer garanterat åka och besöka henne igen och köpa mera vin vid nästa resa!

Niklas:

Bra ni tog er hem helskinnade då. Ikväll har det blivit ytterligare flera varv med VÄLDIGT lite trafik men tyvärr så var det 2 olyckor ändå... Jag behöver nog inte skriva viket land de kom ifrån... men de hade bara kört av men tråkigt med gulflagg som följd.
Vi har haft en lugn dag idag och var nere i Adenau och knallade omkring samt var uppe vid Ringwerket och handlade lite Ringen prylar att dekorera lägenheten med

Lägger in lite bonusbilder ifrån tidigare dagar istället

Uddevalla
Här sen Aug 2005

Ovanligt

Trevliga bilder och vi får väl hoppas att vädret vänder för det kunde ju inte vara så mycket sämre.

Roligt att du fick med M5:an på bild med thumbs up Då blir nog Daniel glad

Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Har flera bilder på alla er som jag kan samla ihop bara jag kommer hem och kan sortera ut lite som jag kan skicka över till er.
Bjöd även hon tjejen på cykel (har glömt bort namnet just nu) på ett varv i bilen eller rättare sagt hon betalade varvet och jag körde. Tror hon tyckte det var intressant att märka skillnaden mellan cykel och bil.

Uddevalla
Här sen Aug 2005

Re:

Thomas K skrev:
Har flera bilder på alla er som jag kan samla ihop bara jag kommer hem och kan sortera ut lite som jag kan skicka över till er.
Bjöd även hon tjejen på cykel (har glömt bort namnet just nu) på ett varv i bilen eller rättare sagt hon betalade varvet och jag körde. Tror hon tyckte det var intressant att märka skillnaden mellan cykel och bil.

Toppen.
Ös på med bilder, bra som dåliga
Um, Rockmorsan kallar hon sig för på sporthoj så det får duga
Det är verkligen skillnad på att åka bil och hoj efter de två varven jag åkte med i M5:an.

Hoppas på fler dagliga uppdateringar härifrån och kör försiktigt, lagom iaf =)

Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Det kommer dagliga rapporter det lovar jag. Imorgon skall vi på ett intressant besök men jag avslöjar inget förrän imorgon kväll efter körningen Är uppe i ca 1200kort så det är lite att gå igenom när man kommer hem och sortera ut lite
Kör alltid försiktigt.... i depån iallafall Nejdå kör med insidan av huvudet för jag vill gärna kunna köra bilen hem med. Usch vad tragiskt det lät med hemfärd... Tror jag stannar här nere istället

Uddevalla
Här sen Aug 2005

Re:

Thomas K skrev:
Det kommer dagliga rapporter det lovar jag. Imorgon skall vi på ett intressant besök men jag avslöjar inget förrän imorgon kväll efter körningen Är uppe i ca 1200kort så det är lite att gå igenom när man kommer hem och sortera ut lite
Kör alltid försiktigt.... i depån iallafall Nejdå kör med insidan av huvudet för jag vill gärna kunna köra bilen hem med. Usch vad tragiskt det lät med hemfärd... Tror jag stannar här nere istället

...hemfärd...

Hade jag inte haft tjejen och hunden så hade jag nog stannat hela semestern och sett om det gick att hitta jobb.

Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004

Kul att ni kom iväg Thomas!
I Moseldalen kan man med fördel leta sig fram o hålla ögonen öppna för små skyltar med Weinhub, etc. vid dörren. I torsdags kom vi norrifrån Ürzig o rullade nedåt Mosel. Svängde in vid Graach och knackade på en dörr i en övrigt helt död liten by (till synes). Plötsligt öppnas en dörr och vi får smaka de godaste (o billigaste) vita viner de flesta av oss smakat.. Av en mkt vänlig tysk som knappt kunde engelska alls samt tills alldeles nyss endast bar kallingar o skjorta. min poäng: var inte rädd för att knacka på, i 9 fall av 10 blir man mkt generöst mottagen.
Det bästa är att man har vinerna kvar hemma som en karamell att suga på. (har fortfarande kvar 5 flaskor sen besöket 2010).

Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Finn ett Rätt

Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004

Re:

Nikel skrev:
Finn ett Rätt

thumbs up

Sitter Falks märken vid infarten kvar?

Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Såg inga andra R faktiskt

Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Här kommer dagens uppdateringar som bestod av ett besök på Bitburger bryggeriet men skall jag vara ärlig så blev jag besviken för vi fick inte se något ifrån processen utan bara vandrade runt och fick se och höra på några tv skärmar. Men till sist fick vi ju prova hela bitburgers sortiment men jag drog ju nit lotten och fick köra hem så det blev bara några klunkar av olika sorter.

Tyvärr så sprack våran budget för ringen på grund av den dyra parkeringsbötern vi fick när vi fann en liten ruta utanför bryggeriet men fann ingen automat att betala i...

Köpte även en frän flaska på Rewe i Adenau att sätta i bokhyllan

Kvällen tillbringade vi på banan och har nog aldrig sett på lite bilar. Detta kort är taget ca 5min efter att de öppnat för turistkörningen!

Glömde ju tacka L-P och Lotta för en trevlig stund på Lindehof

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Thomas K skrev:
Kvällen tillbringade vi på banan och har nog aldrig sett på lite bilar. Detta kort är taget ca 5min efter att de öppnat för turistkörningen!

Det är precis så man vill ha det thumbs up

Nürburgring
Ringenbilder med dagliga uppdateringar
<<   1, 2, 3, 4   >>
11185 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande