| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Enklaste sättet att mäta hur mycket bromsbelägg som är kvar?
|
<< 1, 2 4 besök senaste veckan (9700 totalt) |
|
Är inne på min 3:e säsong på mina Performance Friction.... Jag kollar på våren hur beläggen ser ut. Dom verkar hålla hur länge som helst.
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
|
Problemet med flytande ok är att ena sidan ofta slits lite långsammare än det andra, beroende på hur ihopkärvat allt är. Jag var ofta med om att det fanns 5mm på utsidan men insidan var det nästan slut. Dessvärre svårt att kontrollera inre belägg utan att ta bort hjulen.
Därför byter jag alltid när det är min 5mm på utsidan. Som andra sa, tunna belägg = mer värme i oket = lättare att få fading. P.S. Jag har också märkt att bankörning äter belägg men sparar skivor. Bruksis: 2 beläggsbyte och det är dags att byta skivor. Banbilen: 5 belägguppsättningar senare och skivor har knappt någon kant. _________________ G o r a n A m c o f f |
||
|
Re:
Sen slits det lite snett med glidok, nån mm skillnad mellan upp kanterna, mer snett ju glappare glidpinnarna blir. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Enklaste sättet att mäta hur mycket bromsbelägg som är kvar?
|
<< 1, 2 4 besök senaste veckan (9700 totalt) |