Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Inför 2013
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (10652 totalt)
Ochman
Sollentuna
Här sen Jan 2009

Re:

Måns Ulveståhl skrev:
Daniel,

det finns tid för mer "warm-up" för BMW Cup dag 2 om så önskas under morgonkvisten.
Är det fler än du som önskar detta så går det att fixa bums.
Dag 2 brukar bli "svår" att fylla då alla brukar försöka klämma in allt under dag 1.
Det finns alltså en potential för bättre utnyttjande av båda dagar än nuvarande 150% dag 1 och 50% dag 2
Fördela runt mellan dagarna, och även dag 1 kan erbjuda mer för flertalet.
Fast detta förutsätter naturligtvis att folk kan och vill närvara båda dagar.

Jag vill helt enkelt köra så mycket som möjligt väl medveten om att det måste kompromissas med andra, får jag köra mycket under två dagar stannar jag gärna två dagar någon gång då och då. Blir det cuprace två dagar på knutstorp i år så kör jag gärna träning på söndag morgon så mycket som går?

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

@ Måns: Om det är någon som ställer saken i ett "antingen eller"-läge så är det du...

Jag vill (som jag skrivit ovan) inte pissa på varken ambitionen eller ideerna. Men ni, som är de som jobbar med allt detta, kan vara betjänta av att veta att endast en minoritet önskar att detta också vore ett familje-arr (med reservation för vad man skall läsa in i just familje-arr?) Detta av just de skäl Patrik anför ovan.
Imho finns det inte en tyst majoritet "där ute" som önskar familjefest. Utan en sådan ambition missar målet och är "bortkastad ammunition". Just my

Dessutom vill jag mena att "fler besökare" inte nödvändigtvis behöver vara ett självändamål.
Men om ni orkar/hinner/klarar alla delar så visst, kör på!

@ Måns och Johan: Jag får min bantid så det räcker och blir över, jag är (för tillfället) förskonad från att lägga en massa egen tid på att arrangera hela träffen och jag tycker att CS är superschysst som låter mig få köra subventionerat på en superdyr bana. thumbs up

-----------------

En sista sak: Tack för att du berättar och bollar vad som pågår i klubben Måns. Jag förstår att det ger en extra börda att bära. Jag vill bara säga att jag uppskattar det! thumbs up

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Citat:
Men ni, som är de som jobbar med allt detta, kan vara betjänta av att veta att endast en minoritet önskar att detta också vore ett familje-arr

En minoriet av vilka? Sektionen eller klubbens medlemmar? En viss skillnad och vad baseras detta antagande på? IMHO eller fakta? För jag hör något annat både från sektionen och klubbmedlemmar men det är kanske inte sanningen för det, är det inte så att dom som tycker lika drar sig ofta till varandra.

Dom träffar som sektionen SC står som arrangör och finansiär för kan man sköta precis som man vill men i dessa fall känns det inte orimligt att även andra får en chans att ha det trevligt, sen tror jag visst att många tycker det är skoj att kika lite på cupen och kanske till och med få åka med en cupbil om man har tur osv dock är många säkerligen helt ointresserade av ett väghållningsseminarium på 2 timmar där vi andra tokar som jag själv hade mått mumma.

Alternativet är att var och en har sin träff för sig men jag ser inte vinningen i det, speciellt inte för sektionen SC, för om man nu inte vill nyttja en av dom utställare eller aktiviteter som arrangeras utanför banan så kan man ju bara göra en cornerweight eller nåt annat man gillar istället, vad är problemet?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Johan Sjöström skrev:
vad är problemet?

Ja, det frågar jag mig också... Har du läst hela mitt inlägg?
Eftersom jag misslyckas förmedla min input här kan vi ta det på söndag när vi ändå ses.

Johan Sjöström skrev:
En minoriet av vilka? Sektionen eller klubbens medlemmar? En viss skillnad och vad baseras detta antagande på? IMHO eller fakta?

Alla. I första hand de som är medlemmar i både CS och SC men också allmänheten, typ vänner och bekanta, både motorintresserade och sådana som inte är intresserade.
Fakta? Nä, det är IMHO! Alltihop är imho.

Till sist, one last time for the cheap seats: Om ni orkar så kör på! thumbs up

Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Re:

BTG skrev:
@ Måns: Om det är någon som ställer saken i ett "antingen eller"-läge så är det du...
-----------------
En sista sak: Tack för att du berättar och bollar vad som pågår i klubben Måns. Jag förstår att det ger en extra börda att bära. Jag vill bara säga att jag uppskattar det! thumbs up

Jag tycker det är viktigt (och oftast kul) att få input från "medmedlemmar".
Att kommunicera via ett forum är inte alltid bästa sättet då det krävs mängder av bankande på tangentbordet, och ibland också extra mycket bankande för att förstå vad man själv, eller andra egentligen menar.
Min förtjusning emellanåt av "antingen eller" är inget medvetet, men jag försöker oftast förstå åt vilket håll "medmedlemmarna" lutar i frågor, och då är neutrala eller multiple choice frågor mindre användbara.
Sedan vet jag att det finns en gyllene medelväg mellan "antingen" och "eller".

Utan input från medlemmarna så sitter styrelsen oftast och gissar sig till vad medlemmarna vill ha eller tycker.
Ryck tag i någon styrelseledamot under våra banträffar, eller lyft luren och ring, och berätta vad ni vill och tycker.
Vissa (äldre SC-rävar) gör det ofta, medan flertralet tyvärr gör det alltför sällan eller aldrig.

...eller fortsätt att skriva i tråden
Bevisligen tycker samtliga att det är kul att få skriva av sig för det tar sällan lång tid efter någon har ställt en fråga, eller motsvarande förrän det börjar surra till ordentligt från alla håll och kanter i ämnet.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag tycker det var trevligt för en bunt år sen när Knutanträffen var större, en fet stor happening med mycket utländska besökare, riktigt stor utställning av välputsade bilar och en del kringaktiviteter. Men för egen del så blev allt "det andra" sett på lite avstånd för mig eftersom jag fokuserade på att köra och att hänga med de som körde. Dvs det var en mycket trevlig inramning som jag såg på lite avstånd medans jag gjorde det jag var där för

Jag har aldrig och kommer aldrig heller lyckas få med mig varken fru eller barn till en banträff.

Men trots att jag inte är målgrupp ÖHT för - ska vi kalla det CS-aktiviteter - så känns det som en självklar grej moderklubben ska lägga krut på. Att få dit BMW-ägare som kanske aldrig kört bana, kanske inte ens varit medlem i BMWCS tidigare, och få de att må gott i ett brett event där de kan titta på fina BMWs, titta på skithäftig BMW-racing, sitta och softa med en fikakorg, ta del av andra kringaktiviteter som jag inte ens kan hitta på och dessutom se att det är massa folk ute och kör på banan med allt från enklare BMW-modeller till häftigare M-modeller. Det är nyrekrytering till CS + SC och varumärkesvård i en stort trevligt paket. Ett klart snäpp upp från ballonger till barnen hos en återförsäljare en gång per år

Sen hur arbetet fördelas mellan CS och SC kring de här träffarna har jag noll koll på, jag håller mig som sagt till mitt. Hindrar mig inte från att ha åsikter.... som vanligt

Der drüben
Här sen Dec 2002

Det där låter ju som knutanträffen 2013

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011

Nu är jag utomstående men jag säger som Thomé "Hindrar mig inte från att ha åsikter"

Nu har det pratats om andra nationaliteter men jag tolkar det som att det är gatkörning det handlar om då.
Är det svårt att genomföra att en bmw relaterad Cup från något annat land kommer och kör ett "vänskaps/for fun/prova ny bana"-race?
Hade varit intressant att se vilka byggnationer och reglementen de håller sig till. Om man vänder på det, skulle svenska cup åkare kunna tänka sig att köra en tävling i t.ex. Danmark?

"Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?"
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Visst går det teoretiskt.
Vi har tidigare försökt att få våra danska och norska BMW-vänner in i BMW Cup, men intresset var tyvärr varken stort eller långvarigt.
Synd för annars kunde vi ha varit där och kört också.
I samma veva så växte vår egen tävlingsserie drastiskt på hemmaplan så allt hamnade i "frysboxen".
BMW Cup kan nämligen inte bli "för" stor utan att vi tvingas till förändringar i vårt nuvarande arrangemang.
Sedan så finns det en trevlig BMW-tävlingsserie i England, men det genererar stora utgifter för deltagarna att ta sig fram och tillbaka.

Personligen skulle jag gilla om vi någon gång kunde få till en nordisk eller skandinavisk BMW Cup.
Givetvis något som även gatbilarna kunde dra nytta av.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Stämmer det att utländska besök till storträffarna kan ha påverkats negativt lite pga att det inte fanns en lösning för "utlänningarna" med gatbil att köra under sbf-flagg som allt vårt ju körs under, dvs någon sorts licensproblematik? Eller har jag bara förvirrat mig och drömt detta? Om jag inte drömt det, har det blivit fixat så det går att komma utomlandsifrån och även köra gatbil på banan med oss?

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

S Agartsson skrev:
Nu är jag utomstående men jag säger som Thomé "Hindrar mig inte från att ha åsikter"

Nu har det pratats om andra nationaliteter men jag tolkar det som att det är gatkörning det handlar om då.
Är det svårt att genomföra att en bmw relaterad Cup från något annat land kommer och kör ett "vänskaps/for fun/prova ny bana"-race?
Hade varit intressant att se vilka byggnationer och reglementen de håller sig till. Om man vänder på det, skulle svenska cup åkare kunna tänka sig att köra en tävling i t.ex. Danmark?

Utan att ha kunskap om vilka eventuella hinder som finns tycker jag tanken är skitskoj thumbs up

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Magnus,

för vår del ja då tyskarna inte längre kunde vara med.
Det blir att kolla upp alternativen med SBF inför 2013.
Det skulle bli ganska kul om skåningarna kunda bjuda in likasinnade från norr (norrlänningar aka svenskar), syd, väster, och öster om Skåne.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Måns Ulveståhl skrev:
Magnus,

för vår del ja då tyskarna inte längre kunde vara med.
Det blir att kolla upp alternativen med SBF inför 2013.
Det skulle bli ganska kul om skåningarna kunda bjuda in likasinnade från norr (norrlänningar aka svenskar), syd, väster, och öster om Skåne.

thumbs up

Askersund
Här sen Apr 2010

Re: Inför 2013

Johan Sjöström skrev:

En sak jag saknar på våra träffar som jag personligen verkligen uppskattar är när koner placeras ut vid apex på dom olika banorna. Det är väldigt pedagogiskt och enkelt för den enskilde att träna lite kurvtagning. Kostnaden för klubben är låg eller ingen om vi redan har lite koner och det tar inte speciellt lång tid att placera ut dom iheller. Jag har kört på ett flertal träffar med denna facilitet och jag gillar det skarpt.
:

+1!!! speciellt för oss nybörjare som missar spåret mest hela tiden borde ju även uppskattas av dom snabbare då det kanske inte blir lika många "stoppklossar"

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

utöver det lilla bryderiet med att sätta ut konerna och ev. någon gång sätta dom på plats är det inte mycket jobb men mycket vinning för många därute, verkligen något jag lärt mig uppskatta som ändå varit med ett par år nu

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004

Re:

Johan Sjöström skrev:
utöver det lilla bryderiet med att sätta ut konerna och ev. någon gång sätta dom på plats är det inte mycket jobb men mycket vinning för många därute, verkligen något jag lärt mig uppskatta som ändå varit med ett par år nu

Sätt dem bara långt ut, för vi cupförare är väldigt nära eller över curbsen många ggr, dels för att det går snabbare att gena över dem eller bara för att det blir trångt

Citera
Allmänt banåkaforum
Inför 2013
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (10652 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande