| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Slicks på banadagar ?
|
2452 besök totalt |
|
Slicks på banadagar ?
Undrar vilka arrangörer/events som tillåter körning med slicks. Tänkte köpa mig ett par set med bättre begagnade slicks, men ingen idé om man aldrig eller sällan får möjlighet att använda dem på bandagar. _________________ Tomas Kling |
||||
|
Jag har för mig att det var OK med slicks på TPC:s träffar, dom har bla en styrning på Anderstorp inom överskådlig tid. Massor av körning till vettiga pengar. Brukar vara bra arrangemang.
TPC= Turbo Performance Club _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
_________________ Christer Arakangas Corvette Z06 2002/Mini Cooper S 2002 7:56 BTG |
||||
|
Re:
Helt rätt Johan Alla våra körningar får du köra på slicks
_________________ --VVTS-- |
||||
|
Re:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php osv Så nä, de är hygglo |
||||
|
Så här 2012, om jag vill testa slicks, vart ska jag åka? Efter 18 Juli
Om jag inte hittar några datum så gissar jag att jag kan åka på Onsdagsträning på gelleråsen? |
||||
|
Re:
Träningskvällar för bil med vagnsbok - som du ju har - finns precis som du säger på Gelleråsen men även några på Sviestad och Sturup. Jag tror det även finns möjlighet på Knutstorp vid några få tillfällen. Men Gelleråsen är väl där det finns flest datum. Noterade att jag missat att lägga upp deras datum i banåkakalendern. Ooops. Ska fixa. _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Haha det är så sjukt dyrt, 500-700kr per bandag är rimligt... |
||||
|
Re:
Ja, håller med om att det är mycket pengar. Men det är många körningar att välja på, så det är lätt att komma iväg med kort varsel om det är bra väder och lite mindre på jobbet. Och nästan alla varv är helt utan trafik och trängsel. Men lite tjatigt är det att alltid köra på samma bana. _________________ N i c l a s E m d e l i u s Caterham CSR |
||||
|
Re:
Om du orkar ta dig till Anderstorp så kör jag en kvällsträff torsdagen den 13 september , där får du köra med slicks , open pitlane i 3 tim
_________________ --VVTS-- |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Slicks på banadagar ?
|
2452 besök totalt |