| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
En ny ratt...Vilken????
|
3263 besök totalt |
|
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Jag har haft ratten sen julas, den fungerar utmärkt.
Pedalerna som man fick med var dock urusla och jag fick koppla in min gamla ms ratt och bara använda pedalerna eftersom det inte fungerade att stoppa in pedalerna direke in i Act-labs ratten (amerikansk standard) Jag beställde mina performance pedaler för ett antal veckor sedan, det stod att de skulle komma fram igår, ännu inga medelanden från webhallen =( Act-labs pedalerna är de enda i sin prisklass, annars kan man ju alltid kosta på sig någon av följande, om man nu har råd vill säga.
http://www.frex.com/gp/ http://www.interactiveracing.com/Ped http://ecci6000.com/6000_pedal_01.ht _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
Hehe, det är sånt man får räkna med när man handlar av webhallen tyvärr, det är därför de kan hålla så låga priser! Själv fick man vänta i 4månader på sin ratt
|
||||
|
När jag köpte dem stod de att de skulle komma ca. den 19/4. Men numera står det den 7/5. tror du även jag blir tvungen att vänta så länge, jag ska ju på lan den 7:e, då MÅSTE jag ha ett par pedaler.
_________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
|
Frex har en, fast den tycks inte alls vara lika bra som act-labs.
http://www.frex.com/gp/hshift+.htm _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
Bäst är att du går dit och pratar med de, med trevlig inställning såklart
Men det är lite si och så med deras datum tyvärr, jag skulle bara behöva vänta en och en halv månad ursprungligen... Det roliga är att dom inte heller hör av sig när allt blir uppskjutet Men som sagt, det är sånt man får ta när man handlar av webhallen, lägsta pris kommer inte utan vissa eftergivningar tyvärr
|
||||
Så står det på flera ställen på sidan=) Jo, det blir nog till att gå dit. Jag skickade ett mail och skrev att jag hade en deadline. Hoppas de hör av sig
||||
Jo, men de säger aldrig när man får svaret
Nej, men de brukar ha för vana att svara på morgonen har jag märkt (jo, det har varit en hel del mailväxlande med dom )
Det gällar bara att påminna dom om att man verkligen vill ha grejjerna lite då och då
|
||||
|
Fast om de nu beställer grejerna från USA kanske det är svårt att med tjat få dem att komma fram tidigare ?
När jag betällde så lade jag märke till, efter att ha kollat runt på de sajter som hade pedalerna, att det var samma leveransdatum för alla butiker, så egentligen borde tiden inte spela någon roll. Fast man vet ju aldrig. _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
Grejjen med Webhallen verkar vara att de inte sätter press på sina leverantörer, om man gnäller lite på dom så brukar det hända grejjer lite snabbare. Men som sagt, lite smågnällande och inget fullskaletjatande
|
||||
Jag fick mail av webhallen idag. Tydligen måste jag vänta like länga till!! De sa att de kommer levereras den första veckan i maj. Hur jag jag då hinna lära mig dem innan lanet?!? Vad är det egentligen för ställe jag har bestält ifrån
Hur som hellst så följde jag ditt råd Andrew Petrykowski och skickade ett mail tillbaka för att se vad jag får för reaktion när man aktiverar dem
||||
Jag fick mina grejjer en vecka efter att jag gnällt lite vänligt andra gången om jag inte missminner mig
|
||||
|
Det var nog en engångshändelse, jag fick ett nytt mail inom 30 minuter där han skrev att det inte fanns några pedaler och att de kommer först i första veckan på maj, no matter what!!
I detta fall tror jag det inte skulle hjälpt att beställa dyrare från gtek eftersom det står samma leveransdaturm på deras sida som åp webhallen. _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
Förargeligt, undrar varför dom slopade det föregående leveransdatumet då...
|
||||
|
ja, Vist tycker man att det måste finnas pedaler i lager när det står "köp" på knappen och inte "boka" som det numera göra. Jag är iallafall ganska grinig på dem
och om de nu inte kommer första veckan i maj vet jag inte vad jag ska ta mig till. _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
En ny ratt...Vilken????
|
3263 besök totalt |