| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Anmälan till MINI Cup/Time-Attack på Ring Knutstorp 5/8 2012
|
1, 2 >> 8219 besök totalt |
|
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1. Välkommen!
_________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Vilka som är anmälda uppdateras och publiceras här:
http://bmwsc.com/website1/1.0.1.0/42 _________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Re:
Snacka går ju, se så anmäl dig till både mini cup o master starter och bli en föregångare bland cupisarna. Men jag tror egentligen inte du vågar...
Re:
Mini cup har jag kört med Samsons gatlegala cupbil, det gick ju som smort och var riktigt kul!
Masterstarter har du helt rätt i, det "vågar" jag inte mig på. Rakt fram racing är lite som att stå vid en stuga med bilen på varvstopp, ger inte värst mycket
Får kolla med tävlingsledningen för BMW Cup först, iom att minicup ligger direkt efter racet. Parc Ferme får jag inte bryta
_________________ Patrik Skoog |
||||||
|
Re:
Skiljer väl inte så värst från en start i Cupen, den största skillnaden är väl att du kan kamma hem en uppsättning Michelindäck på 30s jobb
Re:
Finns det ett gäng cupbilar så fixar vi en "cupklass" där cupbilarna kan gasa mot varandra. Annars är det som sagt enbart gatlegala som gäller. _________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Re:
Det är bara att anmäla dig till både Masterstarter och MINI Cup Cupförarna måste ju kunna ha kul med sina privata BMW-bilar, eller varför inte BMW-dragbilarna också (koppla bara bort släpet först...). _________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Jag kom på idag att jag ligger poängmässigt lika med fjolårets vinnare i den klassen jag kör och detta efter bara en omgång körd, är det inte fantastiskt!
Det var riktigt skoj med den där kittlingen tävlingsmomentet ger. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
|
Det blir lite mer krydda under banträffen med ett deltagande i MINI Cup/Time-Attack.
Enkelt och skoj
På Knutan blir det dessutom mycket "träning" för alla innan tävlingen så det lär bli tufft att vinna denna deltävling. Nu har ju Daniel också anmält sig så vill någon vinna på Knutan krävs det ett perfekt varv med full gas utan något användande av broms
Synd att inte herr Thomé har sitt vrålåk klart för en tät kamp i klass II
MINI-Frykis är på semester så det öppnar upp för en ny segrare i klass I. _________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Re:
Med diffen på plats igen och "MINI-Frykis" ute ur leken ser jag hoppfullt på att få en poängplats, sjukt snabb i den lilla Minin får jag säga _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
|
Re:
Fan va bra lösning! det lär kännas tryggt att få skoogfinish på prylarna och vad skoj att krydda till Mini Cup med herr Thomé _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
|
Nu åtta anmälda. Fyra i resp. klass
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1. Saknar en E21(Emil) och en 1M (Janne)
Sven (GT), BjörnP (MINI), och Frykis (MINI) är på semester. _________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Roligt, som jag ser det så är det redan dubbelt så många anmälda som förra året.
Hittade detta på Amigoo, tycker det ser ut som riktigt vettiga tider, var på knutan konar man av? På start och mål och esset innan NGK eller?
Allmänt banåkaforum
|
1, 2 >> 8219 besök totalt |