Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2012-07-06/07/08 Knutstorp SSM | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (56383 totalt) |
Dansken jagade HÅRT, och i ärlighetens namn var nog hans bil snabbare än SID 1. Men Anders körde lugnt och metodiskt, precis på gränsen för att överköra, emedans den gröna tidvis var över hela banan. Oftast sidledes... Men ungefär 2/3 in i loppet verkade han ge upp lite och backade av en 10%. Jag vet inte om Anders missade det, men plötsligt tappade han bakänden helt på egen hand i utgången av Liton och... Moment after impact... Det måste vara ovanligt att konstatera bucklor bak på båda bilarna som varit inblandade i en race-kollision. Dansken var lite upphetsad och gasade för att komma runt och snabbt ut på banan igen. Det funkade inget bra.. Så Lotsengård höll sin plats in i mål. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Kontakt? Skulle tro det, den röda färgen måste ju komma någonstans ifrån, och en Miata ligger bra till. Vad gör Kraniel bara sekunder efter att han lämnat sin kraschade bil? Jo, han skriver... Är det en avbön ifrån allt av racing heter och ett heligt löfte att hålla sig till skrivbordet framöver? Skulle inte tro det... -Jo, alltså, kurbsen var lite elaka just där... Pär Hylander lyssnar klentroget på. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
man tackar för de fina bilder ,och det trevliga selskabet .
jag tyckar att ni har en riktig bra serie ,och det är mycket jämt mellan bilarna nej det var ingen kontakt i denne kurvan den röda färgen fick jag av bilen bakom som försökte ramma mig efter min omkörning på rakan jag han att vaja ut på kurbsen och nita ( filmen blev dock barnförbjudet ) om ni undra varför jag fick kast på bilden var det p.g.a jag kom åt huvudströmbrytaren för 3. gången under racet tackar JÄTTE MYCKET för det trevliga bemötandet från alla förare _________________ Bjarne Hedegaard Christiansen Lotus s1 (Helga) Lotus s1 (Wicktoria) |
||||||
Innan man i pga all teknikhysteri och förarhjälpmedel inte lyckades få till några omkörningar i F1 för ett antal år sedan var grundregeln "först in in kurvan väljer spår". För att åter skapa omkörningssituationer ändrade FIA regeln så att ansvaret i princip ligger på den som blir omkörd. Idag innebär det att nybörjarna kör som Per hänvisar till i regelverket (vilket är juridiskt helt korrekt) De som är gamla i gården gärna hemfaller åt den tidigare regeln, speciellt när det hettar till ute på banan. Blindstyren eller inte... FIA har ofta otur när dom tänker i regelskapandet, detta är nog bara ett exempel. Dagens regelverk har ju inte precis minskat incidenterna, snarare tvärt om _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
Det är ju lixom ingen refreshkurs (inte ens en lite teorirefresher om just Drivers Conduct och nyheter) för förare för att behålla licensen, bara att pröjsa för att SBF ska vara nöjda (oavsett om du är blind och/eller döv). |
||||||
Ahh, kom igen nu, vi är alla vuxna (i alla fall enligt våra körkort). Upp med filmen bara! _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Nu minns jag inte exakt när regeländringen infördes, men det var iaf efter 94-95 vad jag kan minnas i hastigheten. (tror till och med att man började tillämpningen i F1 och att det senare infördes i övrigt, men jag kan ha fel där, är ju mest läktarchaffis numera) Tror inte refresh hjälper i just den biten av regelverket. Att hålla uppsikt bakåt och lämna plats är en självklar sak, men så som regelverket är numera är det närmast löjligt. Även om jag som historic racer hellre öppnar upp än bucklar bilen. Kimmen har helt rätt aproach tycker jag i sin kommentar till det hela. I övrigt tycker jag tanken på teoretisk refresh efter kanske 5 år vore en bra grej. Själv har jag inte åkt en meter bana sedan säsongen 2009, men licensens har jag kvar... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
det var inte menat som kritik av någon.
jag ville bara svara på frågan, om hur min bil hade fått lite röd färg på skärmen. filmen är inspelat i min mobil, och jag måste först lära mig hur man lägger ut den på youtube jag ska försöka fixa det så fort som möjligt _________________ Bjarne Hedegaard Christiansen Lotus s1 (Helga) Lotus s1 (Wicktoria) |
||||||
En reporter tänker alltid först och främst på sitt uppdrag - att rapportera! Egentligen mms:ade jag en bild till hustrun, med texten "***". Hennes lika kortfattade svar: "Körbar?". |
||||||
Film från Bjarne - grymt kört LOTUS
Inget ljud men bra action i film https://www.youtube.com/watch?v=g0Pu _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Att ligga först |
||||||
Har just sett filmen som Josen har lagt upp. Djup imponerad (det är inte ofta) av Pers återkomst efter den svåra rullningen på gotland. Per är ingen ungdom men räds inga ungdomar mycket snygg körning med en bil som hafsats ihop på en och en halv vecka. Vilket psyke imponerade. Märkligt att inte fler har noterat detta och krediterat Per!
_________________ Rolf osbeck |
||||||
Visst har vi noterat detta och traditionsenligt ryggdunkande har utdelats i depån på knutan (med svängande av ölburk i andra handen, som sig bör). Men det tål allt att upprepas: En prestation att få bilen redo till Knutan och en stark psykisk prestation att genast köra fort igen! _________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||||
En och en halv vecka var väl att ta i, men om man tar med ihopkrafsandet av delar så blev det väl nåt sånt. Själva grovjobbet gjordes på kortare tid än så av "nån" i Trollhättetrakten, och koordinerandet sköttes av nån gokartnisse som dessutom hade med sig två bilar ner till SSM.
Starkt av Per att komma igen och vi var många som gjorde små försök att peppa i depån. Jag minns inte om jag kommenterande Pers återkomst och bilen Fenix från Speakertornet, jag babblade så mycket så jag borde gjort det (men om nån uppfattade det är en annan femma). Det är bra att ha lite styckade bilar hängande i garaget, man vet aldrig när nån behöver delar |
||||||
Jo Nicklas du har en poäng där utan dom styckade delarna så hade det varit svårare men mer parten delarna hämtades av gokartnisesen igår så om någon kröker sina främre ramben så finns det att hämta hos honom bara att svetsa in. Jag glömde att nämna Per körde med ny chassie setup direkt till race utan test.
_________________ Rolf osbeck |
||||||
|
||||||
Eftersnack 2012-07-06/07/08 Knutstorp SSM | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (56383 totalt) |